💉 Health🦠Coronavirus

Smart mask to measure vital signs of the body

كمامة ذكية لقياس المؤشرات الحيوية للجسم

Al-Raya – WGOQatar Translations 

Doha: Dr. Amin Burmak, Professor and Associate Dean at the College of Science and Engineering at Hamad Bin Khalifa University, revealed that a group of researchers at the college had succeeded in developing a smart mask equipped with printed patches made of multi-sensory nanomaterial that can detect and monitor a range of physical health indicators with high accuracy and in real time.

Dr. Burmak, explained in statements to the Social Distance program broadcasted yesterday evening on Qatar TV and Al-Rayyan TV, that the smart mask is designed so that it can be worn like commonly used medical face masks, and it is able to measure variables such as body temperature, respiration, humidity, as well as the rate of inhalation and exhalation, including In cough and other differences in breathing patterns, indicating that the percentage of moisture in a cough may indicate, for example, the possibility of a person being infected with the Coronavirus, because it is known that the cough of a person with coronavirus is dry.

He said that this Qatari innovation is effectively integrating artificial intelligence techniques into daily wearables, noting that the idea of ​​the project began before the spread of the Covid-19 virus. We developed the idea and fully implemented it at the hands of the brilliant minds in the Sensor Research Group. He continued: The innovation behind these masks is to print the sensors on textiles at a low cost and amplify the very low signal originally on a handheld device.

الراية

الدوحة: كشف الدكتور أمين برماك الأستاذ والعميد المشارك بكلية العلوم والهندسة بجامعة حمد بن خليفة عن نجاح مجموعة من الباحثين بالكلية في ابتكار كمامة ذكية مزودة برقع مطبوعة من مادة نانوية متعددة الحواس تتسم بقدرتها على اكتشاف ومراقبة مجموعة من مؤشرات الصحة البدنية بدقة عالية وفي الوقت الفعلي. وأوضح د. برماك، في تصريحات لبرنامج المسافة الاجتماعية المذاع مساء أمس على تلفزيون قطر وفضائية الريان، أن الكمامة الذكية صُمِّمَت بحيث يمكن ارتداؤها مثل كمامات الوجه الطبية شائعة الاستخدام، وهي قادرة على قياس المتغيرات مثل درجة حرارة الجسم، والتنفس، والرطوبة، وكذلك معدل الشهيق والزفير، بما في ذلك السعال والاختلافات الأخرى في أنماط التنفس .. مشيرًا إلى أن نسبة الرطوبة في السعال قد تشير على سبيل المثال إلى احتمال إصابة الشخص بفيروس كورونا، لأنه من المعروف أن سعال الشخص المصاب بكورونا يكون جافًا.

وقال إن هذا الابتكار القطري دمج تقنيات الذكاء الاصطناعي بشكل فعال في الأجهزة القابلة للارتداء يوميًا، مشيرًا إلى أن فكرة المشروع بدأت قبل انتشار فيروس كوفيد-19. وطورنا الفكرة ونفذناها بالكلية على أيدي العقول اللامعة في مجموعة أبحاث أجهزة الاستشعار. وتابع: يتمثل الابتكار وراء هذه الكمامات في طباعة أجهزة الاستشعار على المنسوجات بتكلفة منخفضة وتضخيم الإشارة المنخفضة جدًا في الأصل على جهاز محمول باليد.

المصدر: raya

Smart mask to measure vital signs of the body
Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
1
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format