🌍 World🦠Coronavirus

India finds 6 cases of new coronavirus variant in UK arrivals

الهند تكتشف ٦ حالات إصابة بفيروس كورونا الجديد بين الوافدين من المملكة المتحدة

Reuters

Bengaluru: India has found six people who returned from Britain in recent weeks infected with a more infectious strain of the coronavirus that has prompted a wave of panic and border closures around the world.

All six patients have been kept in isolation, the health ministry said in a statement on Tuesday, adding that their fellow travellers were being tracked down.

“Their close contacts have also been put under quarantine,” the ministry said.

India has suspended all flights from Britain until the end of the month but about 33,000 passengers had flown in from late November, before the ban came into place, the ministry said.

Of those arrivals, 114 people were found positive for the coronavirus and their samples were being checked for the new variant, which has been detected across parts of Europe and Asia, the ministry said.

India on Tuesday reported 16,432 new cases of the virus, taking its total up to 10.22 million confirmed infections and 148,153 deaths.

The country has the second-highest case load in the world, behind only the United States. Health authorities expect to start a vaccination drive for some 300 million people early next month.

رويترز – ترجمة WGOQatar 

بنغالور: عثرت الهند على ستة أشخاص عادوا من بريطانيا في الأسابيع الأخيرة مصابين بسلالة أكثر عدوى من فيروس كورونا الذي أثار موجة من الذعر وإغلاق الحدود في جميع أنحاء العالم.

وقالت وزارة الصحة في بيان يوم الثلاثاء، إن المرضى الستة تم عزلهم، مضيفة أنه يتم تعقب مخالطيهم في السفر.

وقالت الوزارة “تم وضع الاشخاص المتصلين معهم أيضا تحت الحجر الصحي”.

وقالت الوزارة إن الهند علقت جميع الرحلات الجوية من بريطانيا حتى نهاية الشهر، لكن حوالي 33 ألف راكب وصلوا إليها منذ أواخر نوفمبر، قبل أن يبدأ الحظر.

وقالت الوزارة إنه من بين هؤلاء الوافدين، تم العثور على 114 شخصًا مصابين بالفيروس التاجي وتم فحص عيناتهم بحثًا عن السلالة الجديدة، التي تم اكتشافها في أجزاء من أوروبا وآسيا.

أبلغت الهند يوم الثلاثاء عن 16.432 حالة إصابة جديدة بالفيروس، ليرتفع إجمالي عدد الإصابات المؤكدة فيها إلى 10.22 مليون إصابة و148153 حالة وفاة.

يوجد في البلاد ثاني أعلى عدد من الحالات في العالم، بعد الولايات المتحدة فقط. تتوقع السلطات الصحية أن تبدأ حملة تلقيح لنحو 300 مليون شخص في أوائل الشهر المقبل.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format