🌍 World🦠Coronavirus

Japan is moving towards banning non-resident foreigners from entering for a month

اليابان تتجه نحو منع دخول الأجانب غير المقيمين إلى أراضيها لمدة شهر

QNA – WGOQatar Translations 

Tokyo: Japan announced that it will prevent new arrivals from non-resident foreigners from entering its territory from Monday until the end of next January, at a time when the country recorded its first infections with the new strain of Coronavirus.

The Japanese news agencies, Jiji, and Kyodo, citing the Japanese government, announced yesterday that this step is part of the efforts made to limit the spread of the new strain of Coronavirus, confirming that Tokyo authorities “will stop issuing new visas starting Monday.”

The two agencies pointed out that “those who obtained the visa will be able to enter, except for those who were in Britain or South Africa, in the two weeks following their application for a visa,” adding that the country will also tighten quarantine requirements for all travelers returning to Japan.

For its part, the Japanese Ministry of Health revealed that five people, all of whom are descended from Britain, are infected with the new strain of the virus.

Japan is currently imposing restrictions on the entry of foreigners from most countries, and it has also imposed quarantine on all visitors upon arrival, but Tokyo intends to tighten these measures, as Japanese travelers and foreign residents coming from countries where the new strain of the virus was reported will have to undergo testing in within 72 hours before departure and again upon arrival at Japanese airports.

قنا

طوكيو: أعلنت اليابان أنها ستمنع دخول الوافدين الجدد من الأجانب غير المقيمين إلى أراضيها اعتبارا من الاثنين المقبل وحتى نهاية شهر يناير المقبل، في وقت سجلت فيه البلاد أولى الإصابات بالسلالة الجديدة من فيروس كورونا المحور.

وأعلنت وكالتا الأنباء اليابانية /جيجي/ و/كيودو/ نقلا عن الحكومة اليابانية، يوم الأمس، قولها إن هذه الخطوة تندرج ضمن الجهود المبذولة للحد من انتشار السلالة الجديدة لفيروس كورونا، مؤكدتين أن سلطات طوكيو “ستتوقف عن إصدار تأشيرات جديدة بدءا من الإثنين المقبل”.

ولفتت الوكالتان إلى أنه “سيتاح لمن حصل على التأشيرة الدخول، باستثناء من كانوا في بريطانيا أو جنوب إفريقيا، في الأسبوعين اللذين تبعا تقدمهم بطلب تأشيرة”، مضيفتين أن الدولة ستشدد كذلك متطلبات الحجر الصحي لجميع المسافرين العائدين إلى اليابان.

من جهتها، كشفت وزارة الصحة اليابانية أن خمسة أشخاص، ينحدرون جميعهم من بريطانيا، مصابون بالسلالة الجديدة من الفيروس.

وتفرض اليابان حاليا قيودا على دخول الأجانب من معظم الدول، وفرضت على جميع الزوار الخضوع للحجر الصحي عند الوصول، غير أن طوكيو تنوي تشديد هذه الاجراءات إذ سيتعين على المسافرين اليابانيين والمقيمين الأجانب القادمين من البلدان التي تم فيها الإبلاغ عن الإصابة بالسلالة الجديدة للفيروس الخضوع للاختبار في غضون 72 ساعة قبل المغادرة ومرة أخرى عند الوصول إلى المطارات اليابانية.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format