🌍 World🦠Coronavirus

Canada Confirms 1st Known Cases of UK Coronavirus Variant

كندا تعلن عن اكتشاف أولى حالات الاصابة بفيروس كورونا المحور

QNA

Ottawa: The Canadian authorities have confirmed the first two cases of the mutated coronavirus (COVID-19), first identified in the United Kingdom.

“The confirmed cases identified are from a couple from Durham Region with no known travel history, exposure, or high-risk contacts,” Dr. Barbara Yaffe, Ontario’s associate chief medical officer of health, said.

“Durham Region Health Department has conducted case and contact investigation and Ontario is working in collaboration with our federal counterparts at the Public Health Agency of Canada.”

The regional authorities in Canada have re-imposed a general lockdown for weeks due to the increase in COVID-19 infections.

قنا

أوتاوا:أعلنت السلطات الكندية اكتشافها لأول إصابتين بفيروس كورونا /كوفيد-19/ المتحور الذي ظهر مؤخرا في بريطانيا وبعدد من الدول الأخرى، والذي يملك قدرة أكبر على العدوى.

وأفادت السلطات الصحية في مقاطعة /أونتاريو/، في بيان يوم الأمس، بأن “الإصابتين هما لزوجين من مدينة /دورهام/ جنوبي الإقليم”، مضيفة أنه تم عزل المصابين الاثنين الذين ليس لهما تاريخ سفر معروف أو إذا كانا قد تعرضا أو خالطا مريضا بفيروس /كوفيد-19/.

ولفت البيان إلى أن هذا الأمر يحدث في وقت أعادت فيه سلطات الإقليم فرض إقفال عام لأسابيع بسبب الارتفاع في الاصابات بفيروس كورونا.

جدير بالذكر أن كندا تواجه تفشيا كبيرا لمرض كورونا، وقامت مؤخرا باقتناء كميات من تطعيمات /فايزر-بيونتيك/، وشرعت في عمليات تطعيم للعاملين بالصفوف الأمامية في قطاع الصحة، وكبار السن، والمقيمين بدور الرعاية.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format