🌍 World🦠Coronavirus

Japan: New COVID-19 Strain Among 5 Returnees from UK

اليابان: رصد طفرة جديدة من فيروس كورونا لدى خمسة عائدين من بريطانيا

QNA

Tokyo: Japan on Friday confirmed to have detected the first five cases of a new strain of the deadly Coronavirus among passengers returning from the UK.

The five people tested positive for the Coronavirus at the airport after their arrival in Japan, and they have been quarantined, NHK News reported.

More than 40 countries, have suspended air traffic with the UK after the new strain of the virus was discovered in the country.

The newly discovered variant is reported to be spreading 70 percent faster.

Meanwhile, Japan on Friday recorded 3,831 new cases and 62 more deaths, raising the number of total infections to 215,265 and death toll to 3,198.

قنا

طوكيو: ذكر السيد تامورا نوريهيسا وزير الصحة الياباني أن خمسة أشخاص عائدين من بريطانيا أظهرت الفحوص حملهم فيروس كورونا ذا الطفرة الجديدة.

وقال بأن الأشخاص الخمسة عادوا إلى اليابان وأجريت لهم اختبارات فيروس كورونا في مطارين ووجد أنهم يحملون الفيروس.

وقام المعهد القومي للأمراض المعدية بتحليل العينات ، ووجد أن الفيروس هو من ذات الطفرة الجديدة الآخذة في الانتشار في بريطانيا. وهذه هي المرة الأولى التي تأكد فيها إصابة أشخاص في اليابان بهذا النوع من الفيروس.

وكانت الحكومة اليابانية قد فرضت يوم الخميس الماضي حظرا مؤقتا على الرحلات الجديدة القادمة من بريطانيا ردا على انتشار ما يقال إنها طفرة من فيروس كورونا عالية القدرة على الانتقال.

وذكرت وزارة الصحة اليابانية إنها ستشدد أيضا القيود على دخول المسافرين من جنوب أفريقيا في استجابة لتفشي طفرة جديدة من فيروس كورونا عالية القدرة على الانتقال نسبيا هناك. ويقول مسؤولو الوزارة إن هذه الإجراءات ستدخل حيز التنفيذ اليوم السبت.

وستطلب الوزارة من جميع القادمين من بريطانيا وجنوب أفريقيا إجراء فحص ثان للأجسام المضادة لفيروس كورونا خلال مدة الحجر الصحي التي تستمر 14 يوما. وسيطلب من جميع القادمين البقاء في فنادق حضرتها السلطات اليابانية.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format