💰 Business😎 LifeStyle

Qatar Airways Begins Codeshare Cooperation with China Southern Airlines

بدء تطبيق اتفاقية الرمز المشترك بين القطرية وخطوط جنوب الصين الجوية

QNA

Doha: Qatar Airways announced Thursday that it began the first stage of codeshare cooperation with China Southern Airlines, with the Chinese carrier placing its code on Qatar Airways flights between Guangzhou and Doha. Flights are already available for sale with the first codeshare flights starting from Dec. 27, 2020.

This codeshare agreement is the first step in the strengthening of cooperation between both airlines, since Qatar Airways acquired 5 per cent of China Southern Airlines in December 2018. The codeshare flights will enable China Southern Airlines passengers to book travel on Qatar Airways flights between Guangzhou and Doha and onwards to more than 60 destinations in Africa, Europe and the Middle East. The next stage of the codeshare agreement will see the Chinese carrier also place its code on Qatar Airways flights between Beijing and Doha, once the current restrictions for flights in and out of China are lifted.

“We are delighted to begin codeshare cooperation with China Southern Airlines, providing our passengers seamless connectivity via the Best Airport in the Middle East to more than 60 destinations across Africa, Europe and the Middle East. Since Qatar Airways Groups investment in China Southern Airlines in 2018, our two airlines have worked closely to develop opportunities to enhance the customer experience for our millions of passengers travelling via the Best Airport in the Middle East, Hamad International Airport. The beginning of codeshare flights is the natural first step and we look forward to further deepening our close relationship with China Southern Airlines in the future,” Qatar Airways Chief Commercial Officer Thierry Antinori said.

For his part, China Southern Airlines SVP for Corporate and International Relations Wu Guoxiang said that the company has great expectations for the partnership with Qatar Airways. He added that 2020 brought unprecedented challenges to the airline industry, and that cooperation will be an important part of the recovery process.

قنا

الدوحة: أعلنت الخطوط الجوية القطرية عن بدء المرحلة الأولى من تطبيق اتفاقية /الرمز المشترك/ مع خطوط جنوب الصين الجوية، بوضع الناقلة الصينية رمزها على رحلات الخطوط الجوية القطرية بين مدينة /جوانزو/ والعاصمة الدوحة اعتبارا من يوم /الأحد/ المقبل.

وتعد اتفاقية /الرمز المشترك/ الخطوة الأولى في سبيل تعزيز التعاون بين الناقلتين القطرية والصينية، بعد أن استحوذت الخطوط الجوية القطرية على نسبة 5 بالمئة من خطوط جنوب الصين الجوية في ديسمبر 2018.

وستمكن هذه الاتفاقية المسافرين على خطوط جنوب الصين الجوية من حجز الرحلات على الخطوط الجوية القطرية بين /جوانزو/ والدوحة، ومواصلة رحلاتهم إلى أكثر من 60 وجهة عالمية في إفريقيا وأوروبا والشرق الأوسط.

وستشهد المرحلة التالية من الاتفاقية، وضع الناقلة الصينية رمزها على رحلات الخطوط الجوية القطرية بين العاصمتين بكين والدوحة فور رفع القيود الحالية المفروضة على الرحلات الجوية داخل الصين وخارجها.

وقال السيد تييري أنتينوري، رئيس العمليات التجارية في الخطوط الجوية القطرية، بهذه المناسبة: “يسرنا أن نبدأ العمل باتفاقية /الرمز المشترك/ مع خطوط جنوب الصين الجوية، لنمنح مسافرينا إمكانية الوصول بشكل سلس إلى أكثر من 60 وجهة عالمية في إفريقيا وأوروبا والشرق الأوسط”، لافتا إلى أنه “منذ أن قامت مجموعة الخطوط الجوية القطرية بالاستثمار في خطوط جنوب الصين الجوية عام 2018 عملت الناقلتان القطرية والصينية على نحو وثيق معا لتطوير الفرص لإرساء معايير السفر إلى أعلى المستويات بالنسبة للملايين من مسافرينا الذين يسافرون عبر أفضل مطار في الشرق الأوسط، مطار حمد الدولي”.

واعتبر أنتينوري أن “انطلاق العمل باتفاقية /الرمز المشترك/ يعد الخطوة الطبيعية الأولى للتعاون بين الناقلتين القطرية والصينية”، مضيفا “نتطلع إلى تعميق علاقاتنا الوثيقة مع خطوط جنوب الصين الجوية في المستقبل”.

من جانبه، قال السيد /وو غوكسيانغ/، نائب الرئيس للعلاقات الدولية والعامة في شركة خطوط جنوب الصين الجوية، “نتوقع الكثير نتيجة للشراكة بين الخطوط الجوية القطرية وخطوط جنوب الصين الجوية”، مشيرا إلى أن “قطاع الطيران العالمي واجه خلال عام 2020 تحديات غير مسبوقة.. ونحن نتطلع إلى التعافي المبكر في هذا المجال، كما نؤمن بأن التعاون الثنائي بين الناقلتين سيكون مهما في عملية تعافي قطاع الطيران، وسيعزز إلى حد كبير من إمكانية الربط الجوي بين البلدان والأقاليم المختلفة”.

كما شدد على أن التعاون بين خطوط جنوب الصين الجوية والخطوط الجوية القطرية “يعد واحدا من العوامل المهمة لتعافي قطاع الطيران”، مبينا أن “الناقلة القطرية تعد شركة طيران مرموقة حائزة على العديد من الجوائز العالمية من شركة /سكاي تراكس/، كما أن خطوط جنوب الصين الجوية ملتزمة بتطوير علامة تجارية عالمية المستوى لتقديم خدمات تجمع بين الضيافة والأناقة، لتمنح مسافريها تجربة سفر استثنائية”.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format