🌍 World

Prehistoric Crocodile discovered

اكتشاف نوع جديد من التماسيح يعود إلى عصر ما قبل التاريخ

QNA – WGOQatar Translations 

Canberra: A new study by researchers from the University of Queensland in Australia has identified a new type of prehistoric crocodile, with a length of more than 5 meters, and it was one of the main predators several million years ago.

Scientists discovered the huge crocodile called (the king of the swamp), which terrorized ancient waters millions of years ago, but only recently were they able to get a clear idea of ​​the size of this beast.

“The crocodile’s fossilized skull measured about 65 cm, and it is believed that due to its huge head it was one of the most dangerous predators in Australia, and was able to hunt even the giant marsupials in prehistoric times,” said Giorgio Restievsky, the lead author of the study.

“The waterways of Darling Downs Queensland were once a very dangerous place because of that,” he added.

قنا

كانبرا: حددت دراسة جديدة لباحثون من جامعة كوينزلاند في أستراليا ، نوعاً جديداً من التماسيح التي تعود إلى عصور ما قبل التاريخ، ويبلغ طوله أكثر من 5 أمتار، وكان من الحيوانات المفترسة الرئيسية منذ عدة ملايين من السنين.

واكتشف العلماء التمساح الضخم الذي يطلق عليه لقب (ملك المستنقع ) ، والذي أرهب المياه القديمة قبل ملايين السنين، ولكنهم تمكنوا في الآونة الأخيرة فقط من الحصول على فكرة واضحة عن حجم هذا الوحش.

وقال جورجو ريستيفسكي المؤلف الرئيسي للدراسة إن “التمساح كان يبلغ قياس جمجمته المتحجرة حوالي 65 سم، ويُعتقد أنه نظرا لرأسه الضخمة كان أحد أخطر الحيوانات المفترسة في أستراليا، وكان قادرا على صيد حتى الجرابيات العملاقة في عصور ما قبل التاريخ “.

وأضاف “الممرات المائية لمنطقة دارلينج داونز في كوينزلاند ، كانت ذات يوم مكانا خطيرا للغاية بسبب ذلك “.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format