🌍 World🦠Coronavirus

Another new coronavirus variant from South Africa detected in UK: Minister

وزير الصحة البريطاني: طفرة أخرى جديدة في فيروس كورونا من جنوب أفريقيا تم الكشف عنها في المملكة المتحدة

Agencies

London: Britain has detected a new variant of the coronavirus in contacts of cases who have travelled from South Africa, Health Secretary Matt Hancock said on Wednesday.

South Africa’s health department said last week that a new genetic mutation of the virus had been found and might be responsible for a recent surge in infections there.

“Thanks to the impressive genomic capability of the South Africans, we’ve detected two cases of another new variant of coronavirus here in the UK,” Hancock told a media briefing.

“Both are contacts of cases who have travelled from South Africa over the past few weeks.”

Britain is already battling to curb the spread of a mutated strain of the virus which is up to 70% more transmissible, and

Hancock said the new variant appeared to have mutated further and was more infectious.

He said close contacts of those with the new variant were being quarantined and all those who had been in South Africa in the last fortnight also needed to quarantine.

He also said immediate restrictions was being imposed on travel from South Africa.

In addition to the travel restrictions, Hancock said the government was also asking anyone who has been in close contact with someone who had been in South Africa in the last two weeks to quarantine.

“They must restrict all contact with any other person whatsoever,” he said.

The discovery of cases of what officials believe is a new, more transmissible variant of the coronavirus in the UK follows the announcement last week that a new strain had spread throughout the south of England.

In response to the growing number of coronavirus cases, Britain ordered a series of coronavirus restrictions across the affected areas.

More than 50 nations also imposed their own travel restrictions on the UK, including France.

A ban on cross-Channel freight to Europe has wrought havoc around the key port of Dover and led to fears of food shortages in the country’s supermarkets because of paralysis in supply chains.

Hancock on Wednesday announced the expansion of strict lockdown measures across further parts of the south of England to contain the spread of the disease.

With more than 68,000 deaths from the virus, the United Kingdom is one of the hardest hit countries in Europe.

(AFP / Reuters)

وكالات

لندن: ذكر وزير الصحة مات هانكوك يوم الأربعاء أن بريطانيا اكتشفت شكلاً جديداً من فيروس كورونا لمخالطين لمصابين سافروا من جنوب افريقيا .

وكانت وزارة الصحة في جنوب أفريقيا أعلنت الأسبوع الماضي أنه تم اكتشاف طفرة جينية جديدة للفيروس وقد تكون مسؤولة عن ارتفاع عدد الاصابات هناك مؤخراً.

وقال هانكوك فى مؤتمر صحفي ” بفضل القدرة الجينومية المثيرة للإعجاب للجنوب افريقيين, اكتشفنا حالتين جديدتين لطفرة جديدة أخرى من فيروس كورونا هنا في المملكة المتحدة ” .

وأضاف أن “كلتا الحالتين كانتا لأشخاص مخالطين لمصابين قدموا من جنوب أفريقيا خلال الأسابيع القليلة الماضية”.

تحارب بريطانيا بالفعل للحد من انتشار سلالة متحولة من الفيروس أكثر سرعة بالانتقال بنسبة تصل إلى 70 ٪.

وقال هانكوك إن السلالة المتحولة الجديدة تبدو أنها قد تحولت أكثر وأصبحت معدية أكثر.

وقال إن المخالطين عن قرب للمصابين بالسلالة الجديدة موجودين ضمن الحجر الصحي وان جميع الذين كانوا في جنوب افريقيا في الأسبوعين الماضيين عليهم أن يخضعوا للحجر الصحي أيضاً.

كما قال أنه يتم فرض قيود فورية على السفر من جنوب افريقيا .

وبالإضافة إلى القيود المفروضة على السفر، قال هانكوك إن الحكومة تطلب أيضاً من أي شخص كان على اتصال وثيق مع شخص كان في جنوب أفريقيا في الأسبوعين الماضيين أن يحجر نفسه.

وأضاف “عليهم أن يقيدوا كل اتصال مع أي شخص آخر على الإطلاق”.

ويأتي اكتشاف حالات ما يعتقد المسؤولون أنه متغير جديد أكثر قابلية للانتشار من فيروس كورونا في المملكة المتحدة بعد الإعلان الأسبوع الماضي عن انتشار سلالة جديدة في جميع أنحاء جنوب إنجلترا.

واستجابة للعدد المتزايد من حالات الإصابة بفيروس كورونا، أمرت بريطانيا بفرض سلسلة من القيود في جميع أنحاء المناطق المتضررة .

كما فرضت أكثر من 50 دولة قيود سفر خاصة بها على المملكة المتحدة، بما في ذلك فرنسا.

تسبب حظر الشحن عبر القنوات إلى أوروبا في فوضى حول ميناء دوفر الرئيسي وأدى إلى مخاوف من نقص الغذاء في المتاجر الكبرى في البلاد بسبب الشلل في سلاسل التوريد.

وكان هانكوك قد أعلن يوم الأربعاء توسيع إجراءات الإغلاق الصارمة في أجزاء اخرى من جنوب انجلترا لاحتواء انتشار المرض .

ومع وفاة أكثر من 68,000 شخص بسبب الفيروس، فإن المملكة المتحدة هي واحدة من أكثر البلدان تضرراً في أوروبا.

(أ ف ب / رويترز)

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format