🌍 World

UK Economy Grows by Record 16% in Third Quarter

الاقتصاد البريطاني يسجل نمواً بنسبة ١٦٪ في الربع الثالث

QNA

London: Britain’s economic recovery from its coronavirus crash was a bit quicker than previously thought in the July-September period, official data showed on Tuesday.

Gross domestic product grew by a record 16.0% in the third quarter – revised up from a previous estimate of 15.5% – but that still did not make up for its 18.8% slump in the April-June period when much of the economy was shut down.

The Office for National Statistics said that Britain borrowed a record 241 billion pounds ($323 billion) in the first eight months of the financial year, nearly 190 billion pounds more than in the same period a year earlier.

The office added that the public sector net debt reach a new all-time high of 2.1 trillion pounds at the end of last month.

It means the UKs overall debt is now around 99.5% of gross domestic product (GDP), which is a measure of the size of the economy a level not seen since 1962.

قنا

لندن: حقق الاقتصاد البريطاني تعافياً في الفترة من يوليو إلى سبتمبر الماضيين بعد الانهيار الناجم عن فيروس كورونا، ليسجل نمواً بنسبة 16 بالمائة على أساس سنوي في الربع الثالث.

ووفقاً لبيانات صادرة عن مكتب الإحصاءات الوطنية البريطاني يوم الأمس، فإن معدل النمو المحلي الإجمالي للبلاد جاء مرتفعاً عن التوقعات السابقة والتي كانت عند 15.5 بالمائة، لكن يظل ذلك غير قادر على التعويض عن التراجع البالغ 18.8 في الفترة من أبريل إلى يونيو الماضيين عندما كانت أغلب قطاعات الاقتصاد في حالة توقف.

وأضاف المكتب أن الحكومة البريطانية اقترضت بوتيرة غير مسبوقة بواقع 241 مليار جيه إسترليني (323 مليار دولار) في الشهور الثمانية الأولى من السنة المالية، أي بزيادة 190 مليار إسترليني تقريبا عن الفترة نفسها قبل عام، وذلك نتيجة الإنفاق المرتبط بأزمة فيروس كورونا.

وقال المكتب إن الدين العام بلغ نحو 2.1 تريليون جنيه إسترليني، أو 99.5 بالمائة من الناتج السنوي، وهي أعلى نسبة دين إلى الناتج المحلي الإجمالي منذ 1962.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format