🌍 World

Russia Summons European Ambassadors in Light of Anti-Russian Sanctions

روسيا تستدعي دبلوماسيين أوروبيين احتجاجًا على العقوبات

QNA

Moscow: Ambassadors of Germany, France and Sweden in Moscow have been summoned to the Russian Foreign Ministry after the European Union introduced anti-Russian sanctions, spokeswoman for the Russian Foreign Ministry Maria Zakharova told (TASS) Tuesday.

“In light of introduction of anti-Russian sanctions by the EU, heads of diplomatic missions of Germany, France and Sweden were summoned to the Foreign Ministry today,” she noted.

Russian opposition figure Alexey Navalny was rushed to a local hospital in the Siberian city of Omsk on Aug. 20 after collapsing on a Moscow-bound flight from Tomsk. He fell into a coma and was put on a ventilator in an intensive care unit. On Aug. 22, he was airlifted to Berlin and admitted to the Charite hospital. On Sep. 22, Navalny was discharged from the hospital.

On Sep. 2, Berlin said that having examined Navalnys test samples, German government toxicologists had come to the conclusion that the blogger had been affected by a toxic agent belonging to the Novichok family.

According to Germany, these findings were confirmed by laboratories in France and Sweden. 

قنا

موسكو: استدعت وزارة الخارجية الروسية يوم الأمس، سفيري فرنسا والسويد ونائب السفير الألماني بعد فرض الاتحاد الأوروبي عقوبات على روسيا تتعلق بقضية المعارض الروسي أليكسي نافالني.

وسبق أن وضع الاتحاد الأوروبي حيز التنفيذ قرارا بشأن فرض عقوبات على ستة روس ومعهد علمي فيما يتعلق بالوضع مع زعيم المعارضة أليكسي نافالني.

وفي هذا الصدد، أعلن السيد سيرغي لافروف وزير الخارجية الروسي إن روسيا ردت على العقوبات بالمثل ضد عدد من ممثلي ألمانيا وفرنسا فيما يتعلق بالوضع مع نافالني وستبلغ شركاءها الأوروبيين عنها قريبا.

ونقل نافالني إلى مستشفى في مدينة /أومسك/ الروسية، في 20 أغسطس الماضي، بعد أن مرض على متن طائرة.

وبناء على نتائج الاختبارات، وصف الأطباء المحليون التشخيص الرئيسي بأنه اضطراب التمثيل الغذائي، والذي تسبب في تغيير حاد في نسبة السكر في الدم. ولم يتضح وقتها سبب ذلك، لكن وفقا لأطباء /أومسك/، لم يتم العثور على سموم في دم نافالني.

ولاحقا، تم نقله بالطائرة إلى ألمانيا. وأعلنت الحكومة الألمانية، نقلا عن مسعفين عسكريين، أن نافالني قد تسمم بمادة من مجموعة “نوفيتشوك”.

وفي وقت لاحق، قال مجلس الوزراء الألماني إن استنتاجات الخبراء الألمان قد تم تأكيدها من قبل مختبرات في السويد وفرنسا، وبالتوازي، وبناء على طلب برلين، تجري منظمة حظر الأسلحة الكيميائية أبحاثها الخاصة.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format