💰 Business

Qatar Airways Scoops Two Top Global Accolades

الخطوط الجوية القطرية تحصد جائزتين عالميتين

QNA

Doha: Qatar Airways has recently won two major awards for ‘Brilliance in Employee Engagement in HR’ and the Gold Award for ‘Best Social Media Campaign’ for its 2019 Breast Cancer Awareness campaign.

The airline has been rewarded for excellence in promoting breast cancer awareness while engaging thousands of employees and passengers in a 30-day program during the Breast Cancer Awareness Month in 2019, as well as for its influential social media campaign which shared inspirational and informative content with millions of Qatar Airways followers on social media platforms.

HE Qatar Airways Group Chief Executive Akbar Al Baker, said: “We are very proud of our HR Internal communications and Social Media teams who have won these important awards in recognition of our quest to raise awareness for breast cancer. Our empoyees dedication and commitment reflects on every aspect of the business and is what makes Qatar Airways the Worlds Best Airline. We will continue fostering a workplace culture where connection, communication and staff engagement is among our highest priorities.”

Qatar Airways Senior Vice President Marketing and Corporate Communications Salam Al Shawa, said: “We are excited to have received this well-deserved recognition. Effective and inspiring communication plays an important role in building engagement among our employees, passengers, as well as the wider community. We are pleased that our efforts have been acknowledged at an international level through the BOC Brilliance Awards and we will continue to advocate for breast cancer awareness aiming to contribute the global efforts made to eradicate this devastating disease.”

The BOC Brilliance Awards were established to celebrate the most innovative and industry-leading practices and achievements of organizations and businesses worldwide. The Internal Communication Brilliance Awards support the vital role that the Internal Communications function plays in the success of any organization. 

قنا

الدوحة: حصدت الخطوط الجوية القطرية، مؤخرا جائزتين عالميتين الأولى عن “الذكاء في إشراك الموظفين في الموارد البشرية” والثانية ذهبية لـ “أفضل حملة وسائط اجتماعية” عن حملتها للتوعية بسرطان الثدي لعام 2019 . وذلك في حفل توزيع /جوائز بي أو سي بريليانس 2020/.

ونالت الناقلة الوطنية مكافأة على التميز في تعزيز الوعي بسرطان الثدي في إشراكها الآلاف من الموظفين والمسافرين في برنامج مدته 30 يوما خلال شهر التوعية بهذا السرطان في العام الماضي ، بالإضافة إلى حملتها المؤثرة على منصات وسائل التواصل الاجتماعي، والتي شاركت فيها محتًوى ملهما وغنيًا بالمعلومات مع الملايين من متابعيها.

وقال سعادة السيّد أكبر الباكر، الرئيس التنفيذي لمجموعة الخطوط الجوية القطرية في تصريح له بهذه المناسبة :” نحن فخورون جًدا بفرق الاتصالات الداخلية والتواصل الاجتماعي التي حصدت هذه الجوائز الهامة تقديراً لسعينا في زيادة الوعي بسرطان الثدي. وينعكس تفاني موظفينا والتزامهم على كل جانب من جوانب الأعمال، وهو ما يجعل الخطوط الجوية القطرية “أفضل شركة طيران في العالم”، وسنواصل تعزيز ثقافة مكان العمل حيث يكون الاتصال والتواصل وإشراك الموظفين من بين أولى أولوياتنا”.

ومن جهتها صرحت السيدة سلام الشوا، نائب أول الرئيس للتسويق والاتصال والإعلام في الخطوط الجوية القطرية قائلة : “يسعدنا نيل هذا التكريم عن جدارة، إذ إن التواصل الفعال والملهم يلعب دورا بارزا في تعزيز المشاركة بين موظفينا والمسافرين وأفراد المجتمع”. كما يسرنا أن يتم الاعتراف بجهودنا على المستوى الدولي من خلال جوائز /بي أو سي بريليانس/، وسنواصل دعوتنا إلى التوعية بهذا السرطان بهدف المساهمة في الجهود العالمية المبذولة للقضاء على هذا المرض المدمر”.

يشار إلى أنه تم إنشاء جوائز /بي أو سي بريليانس/للتواصل الداخلي للاحتفاء بأكثر الممارسات ابتكاراً وريادةً في قطاعاتها وكذلك إنجازات المنظمات والشركات حول العالم. وتدعم هذه الجوائز الدور الحيوي الذي تلعبه وظيفة الاتصالات الداخلية في نجاح أي مؤسسة.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format