🌍 World🦠Coronavirus

Oman Imposes Week-long Entry, Exit Ban

سلطنة عمان تقرر إغلاق جميع منافذها لمدة أسبوع

QNA

Muscat: The Omani Supreme Committee entrusted with undertaking measures to tackle developments resulting from Coronavirus (COVID-19) pandemic decided to prohibit entry to and exit from Oman via all travel outlets with effect from 1 am Tuesday, December 22, 2020, for a period of one week.

The Supreme Committee, during its meeting Monday chaired by Minister of Interior Sayyid Hamoud bin Faisal al-Busaidi, exempted cargo aircrafts, ships and trucks from the decision.

The Committee will continue monitoring the epidemiological situation of the new COVID-19 virus strain and will take appropriate decisions accordingly. 

قنا

مسقط: قررت اللجنة العليا المكلفة ببحث آلية التعامل مع التطورات الناتجة عن انتشار فيروس كورونا /كوفيد ـ 19/ بسلطنة عمان ، منع الدخول إلى السلطنة والخروج منها عن طريق مختلف المنافذ البرية والجوية والبحرية اعتبارا من الساعة الواحدة من صباح اليوم /الثلاثاء/ ولمدة أسبوع.

وذكرت وكالة الأنباء العمانية ، إن اللجنة استثنت خلال اجتماعها اليوم برئاسة السيد حمود بن فيصل البوسعيدي وزير الداخلية العماني، من قرار المنع ، طائرات وسفن الشحن والشاحنات.

ويأتي هذا القرار بعد تدارس ما أعلنت عنه السلطات في عدد من الدول من ظهور سلالة جديدة من فيروس/ كورونا/، ووقاية لأفراد المجتمع من شدة عدواها وسرعة انتشارها.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format