🌍 World🦠Coronavirus

EU countries ban flights from Britain after the outbreak of a new strain of Coronavirus

دول أوروبية تحظر الطيران من بريطانيا بعد تفشي سلالة جديدة من فيروس كورونا

QNA – WGOQatar Translations 

London: Ireland, Italy, Belgium, the Netherlands and Germany announced a ban on flights coming from Britain, after announcing the outbreak of a new strain of the Coronavirus in a number of areas in England and Wales.

The British Broadcasting Corporation (BBC) said that trains heading to Belgium through the “English Channel” have been suspended, and Ireland will stop cruises between the two sides, starting from 11 pm today.

Mr. Alexandre de Croo, Prime Minister of the Kingdom of Belgium, told the Belgian VRT station, that the decision to suspend air and train traffic will be for a period of 24 hours “as a precaution until we see if we will need to take additional measures.”

This comes as European media reported that France and Austria are seriously considering stopping air traffic and trains coming from the United Kingdom, while Ms. Arancha González, Spain’s foreign minister, called for joint European coordination regarding the travel ban to and from Britain.

The decision to ban flights and train traffic from Britain comes after the announcement of Mr. Boris Johnson, the British Prime Minister, yesterday, to impose a general lockdown in several regions of the southeast and east of England, including the capital London, after a significant increase in the numbers of infection with a new strain of Coronavirus .

And Mr. Matt Hancock, the British Minister of Health, said today that the new strain of Coronavirus that was discovered in southeast England “has gone out of control.”

The government imposed a ban on people leaving houses except for the purpose of necessary work, going to hospitals, or buying necessities, with the closure of all unnecessary shops, and the prevention of mixing inside or outside houses, in addition to preventing the entry of residents of areas of England who will not be affected by the new restrictions to the capital and southern regions in the southeast and east of the country, to avoid the spread of the new strain of the virus.

According to scientific advisers to the British government, there is no scientific evidence so far that the new strain of the virus is more deadly or more dangerous than the known strain, or that it will affect the effectiveness of vaccines that are currently being given to the population.

The new strain of the virus was first discovered in mid-September in London and the southeastern province of Kent, adding that it is now the fastest spread among the population, with a spread rate of about 70 percent more than the known strain of the virus.

قنا

لندن: أعلنت أيرلندا وإيطاليا وبلجيكا وهولندا وألمانيا، حظر رحلات الطيران القادمة من بريطانيا بعد الإعلان عن تفشي سلالة جديدة من فيروس /كورونا/ في عدد من المناطق في إنجلترا وويلز.

وقالت هيئة الإذاعة البريطانية /بي بي سي/، إنه تم تعليق حركة القطارات المتجهة إلى بلجيكا عن طريق /القنال الإنجليزي/، كما ستقوم أيرلندا بوقف الرحلات البحرية بين الجانبين ابتداء من الحادية عشرة مساء اليوم.

وقال السيد ألكسندر دي كرو، رئيس وزراء مملكة بلجيكا، في تصريحات لمحطة /في آر تي/ البلجيكية، إن قرار تعليق حركة الطيران والقطارات سيكون لمدة 24 ساعة “كإجراء احترازي حتى نرى ما إذا كنا سنحتاج للقيام بإجراءات إضافية”.

يأتي ذلك فيما ذكرت وسائل إعلام أوروبية أن فرنسا والنمسا تدرسان جديا وقف حركة الطيران والقطارات القادمة من المملكة المتحدة، فيما طالبت السيدة أرانتشا غونزاليس، وزيرة خارجية إسبانيا، بتنسيق أوروبي مشترك فيما يتعلق بحظر السفر من وإلى بريطانيا.

ويأتي قرار حظر الطيران وحركة القطارات مع بريطانيا بعد إعلان السيد بوريس جونسون، رئيس الوزراء البريطاني، أمس، فرض حالة إغلاق عام في عدة مناطق جنوب شرق وشرق إنجلترا، بما في ذلك العاصمة لندن، بعد رصد زيادة كبيرة في أعداد الإصابة بسلالة جديدة من فيروس كورونا.

وكان السيد مات هانكوك، وزير الصحة البريطاني، قال اليوم إن السلالة الجديدة من فيروس كورونا التي اكتشفت في جنوب شرقي إنجلترا “خرجت عن السيطرة”.

وفرضت الحكومة حظرا على خروج الناس من المنازل إلا لغرض العمل الضروري أو الذهاب إلى المستشفيات أو شراء الضروريات، مع إغلاق جميع المحال غير الضرورية، ومنع الاختلاط داخل المنازل أو خارجها، بالإضافة إلى منع دخول سكان مناطق إنجلترا الذين لن يتأثروا بالقيود الجديدة إلى العاصمة ومناطق جنوب شرقي وشرقي البلاد لتفادي تفشي السلالة الجديدة من الفيروس.

ووفقا للمستشارين العلميين للحكومة البريطانية فإنه لا يوجد دليل علمي حتى الآن على أن السلالة الجديدة من الفيروس أشد فتكا أو أكثر خطورة من السلالة المعروفة أو أنها ستؤثر على فعالية اللقاحات التي يتم تطعيم السكان بها حاليا.

وكانت السلالة الجديدة من الفيروس قد تم اكتشافها لأول مرة في منتصف سبتمبر الماضي في لندن ومقاطعة /كنت/ جنوب شرقي البلاد، مضيفا أنها باتت الآن الأسرع تفشيا بين السكان بمعدل انتشار يزيد نحو 70 في المئة عن السلالة المعروفة من الفيروس.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format