🥅 LEAGUES

Milan Keep Top of the Italian League

ميلان يحافظ على صدارة الدوري الإيطالي

QNA

Rome: AC Milan kept its overall ranking in the Italian Football League Championship (Calcio) after its victory over Sassuolo FC (2-1) in the match that took place between the two clubs last evening in the thirteenth round of the competition.

AC Milan returned to victories after two consecutive draws, to achieve its 9th victory in the competition and raise its score to 31 points at the top of the general standings, one point ahead of second-placed Inter Milan, and 4 points from Juventus, the third, who held the title in the last nine seasons.

Also last evening, six other matches were held, which resulted in Inter Milan defeating Spezia (2-1), BenVento against Genoa (2-0), Atalanta against Rome (4-1), Lazio against Napoli (2-0), and Cagliari against Udinese (1-1), Turin against Bologna (1-1).

قنا

روما: احتفظ فريق ميلان بصدارته الترتيب العام لبطولة الدوري الإيطالي لكرة القدم /الكالتشيو/، بعد فوزه على مضيفه ساسولو (2-1) في المباراة التي جرت بينهما مساء الأمس في الجولة الثالثة عشر من المسابقة.

وسجل البرتغالي رافايل لياو والألماني في الدقيقتين (1، 26) هدفي ميلان ، ودومينيكو بيراردي في الدقيقة (89) هدف ساسولو.

وعاد ميلان بهذا الفوز إلى طريق الانتصارات بعد تعادلين متتالين، ليحقق فوزه التاسع في المسابقة ويرفع رصيده إلى 31 نقطة في صدارة الترتيب العام بفارق نقطة واحدة عن جاره انتر ميلان صاحب المركز الثاني، و4 نقاط عن يوفنتوس الثالث، وحامل اللقب في المواسم التسعة الأخيرة.

وأقيمت مساء الأمس أيضا ست مباريات أخرى، أسفرت عن فوز إنتر ميلان على سبيزيا (2-1)، وبينفينتو على جنوه (2-صفر)، وأتلانتا على روما (4-1)، ولاتسيو على نابولي (2-صفر)، وتعادل كالياري مع أودينيزي (1-1)، تورينو مع بولونيا (1-1)

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format