🌍 World🦠Coronavirus

Substance in Pfizer vaccine causes allergic reactions

مادة في لقاح فايزر تتسبب في ظهور حالات حساسية

Reuters – WGOQatar Translations 

New York: A senior FDA official said the department is investigating about five cases of allergies that occurred between individuals who received the Pfizer and BioNTech vaccine against Covid-19 last week.

Dr. Peter Marks, director of the Department’s Center for Biological Assessment and Research, said at a press conference late Friday evening that allergy symptoms were recorded in more than one state.

He added that the polyethylene glycol, which is involved in the synthesis of pfizer vaccine, as well as the Moderna vaccine, which was licensed on Friday, “could be the cause” of this side effect.

Marks said sensitivity to this substance could be somewhat more common than previously thought.

Cases detected in Alaska were similar to those previously detected in Britain.

The UK’s health regulator said at the time that those with a history of illness with anaphylaxis or suffering from the effects of allergies associated with certain medications or foods should not receive the Pfizer-BioNTech vaccine.

However, the U.S. Food and Drug Administration said at the time that most Americans with allergies would be safe when receiving the vaccine. Only those who had previously suffered from severe vaccine allergy or ingredients in the vaccine should not receive vaccination.

The U.S. Food and Drug Administration said Friday that the Moderna vaccine should not be given to individuals with a known history of severe allergies to any of the vaccine’s components.

رويترز

نيويورك: قال مسؤول كبير في إدارة الأغذية والعقاقير الأمريكية إن الإدارة تتحرى أمر نحو خمس حالات حساسية حدثت بين أفراد تلقوا لقاح شركتي فايزر وبيونتيك ضد كوفيد-19 الأسبوع الماضي.

وقال الدكتور بيتر ماركس، مدير مركز التقييم والأبحاث البيولوجية التابع للإدارة، في مؤتمر صحفي في وقت متأخر من مساء الجمعة إن أعراض الحساسية جرى تسجيلها في أكثر من ولاية.

وأضاف أن مادة البولي إيثيلين جلايكول التي تدخل في تركيب لقاح فايزر، وكذلك في لقاح مودرنا الذي تم ترخيصه أمس الجمعة، “يمكن أن تكون هي المسببة” لهذا الأثر الجانبي.

وقال ماركس إن الحساسية لهذه المادة يمكن أن تكون أكثر شيوعا نوعا ما مما كان يعتقد من قبل.

وكانت حالات رُصدت في ألاسكا مشابهة لحالتين سبق وأن تم رصدهما في بريطانيا.

وقالت حينها الجهة المنظمة للقطاع الصحي في بريطانيا إن كلا من له تاريخ مرضي مع الحساسية المفرطة أو يعاني آثار الحساسية المصاحبة لأدوية أو أغذية معينة ينبغي ألا يتلقى لقاح فايزر-بيونتيك.

إلا أن إدارة الأغذية والعقاقير الأمريكية قالت وقتها إن معظم الأمريكيين الذين يعانون من الحساسية سيكونون بمأمن لدى تلقي اللقاح. وقالت إن من عانوا في السابق من حساسية شديدة من لقاح أو مكونات في هذا اللقاح هم فقط من يجب ألا يتلقوا التطعيم.

وقالت إدارة الأغذية والعقاقير الأمريكية أمس الجمعة إن لقاح مودرنا يجب ألا يُعطى لأفراد لديهم تاريخ معروف من الحساسية الشديدة لأي من مكونات اللقاح.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format