🌍 World🦠Coronavirus

U.N. Initiative to secure 2 billion doses of Covid-19 Vaccine and Hope for end of pandemic

مبادرة أممية لتأمين ملياري جرعة لقاح ضد كورونا وأمل بقرب انتهاء الجائحة

QNA

New York: Dr. Tedros Adhanom Giberessos, Director-General of the World Health Organization (WHO), announced that 2 billion current and expected doses of vaccine will be secured and will be distributed during the first half of next year 2021, as part of the Kovax initiative concerning the equitable availability of vaccines. He stressed that the end of the pandemic is approaching, but caution should not be abandoned.

“This unprecedented agreement means that all 190 countries and economies participating in Kovax will be able to get the vaccine in the first half of next year,” he said at a virtual meeting.

He added that WHO and Kovax partners are working non-stop to start vaccination as soon as possible in 2021. “The light at the end of the tunnel is now brighter, but the world has not yet reached the end of the tunnel, and we will only get there together,” he said.

For its part, The United Nations Children’s Fund (UNICEF) has announced that it is ready to transport up to 850 tons of vaccines per month in 2021, more than double its usual load of vaccines.

“This is a huge and historic work,” said Henrietta Faure, UNICEF Executive Director. The scale of the task is hard, the risks are greater than ever, but we are ready to do so.” She stressed that vaccines would be complementary, but would not replace existing tools to slow the transmission of the virus and save lives.

The Kovax Initiative (GAVI) comprises nine candidate vaccines supported by the Coalition for Epidemic Preparedness Innovations (CEPI), as well as nine other candidate vaccines in the process of evaluation, allowing Kovax to become the largest and most diverse portfolio of vaccines against Covid-19.

 قنا

نيويورك: أعلن الدكتور تيدروس أدهانوم غيبرييسوس مدير عام منظمة الصحة العالمية التوصل إلى تأمين ملياري جرعة لقاح من الجرعات الحالية والجرعات المتوقع الموافقة عليها، وسيتم توزيعها خلال النصف الأول من العام المقبل 2021 ، ضمن مبادرة ” كوفاكس ” المعني بإتاحة اللقاحات بشكل عادل .. مشددا على أن نهاية الجائحة تقترب لكن لا يجب التخلي عن الحذر.

وفي مؤتمر افتراضي، أكد مدير عام منظمة الصحة العالمية، ان “هذا الاتفاق غير المسبوق يعني أن جميع الدول والاقتصادات الـ 190 المشاركِة في كوفاكس ستتمكن من الحصول على اللقاح خلال النصف الأول من العام المقبل”.

وأضاف أن منظمة الصحة العالمية والشركاء في كوفاكس يعملون بلا توقف على البدء بالتطعيم في أقرب وقت ممكن في عام 2021 .. لافتا أن الضوء في نهاية النفق أصبح الآن أكثر سطوعا، لكن لم يصل العالم بعد إلى نهاية النفق، “ولن نصل إلى هناك سوى مع بعضنا البعض” على حدّ تعبيره.

من جانبها، أعلنت منظمة الأمم المتحدة للطفولة (اليونيسف) أنها مستعدة لنقل ما يصل إلى 850 طنا من اللقاحات شهريا في عام 2021، أي أكثر من ضعف حمولتها المعتادة من اللقاحات.

وقالت هنرييتا فور، المديرة التنفيذية لمنظمة اليونيسف: “هذا عمل ضخم وتاريخي. حجم المهمة شاق، والمخاطر أكبر من أي وقت مضى، لكننا مستعدون للقيام بذلك”.. مشددة على أن اللقاحات ستكون مكمّلة، ولكنها لن تحل محل الأدوات الموجودة لإبطاء انتقال الفيروس وإنقاذ الأرواح.

وتضمّ مبادرة كوفاكس ( التحالف العالمي من أجل اللقاحات ) تسعة لقاحات مرشحة مدعومة من الائتلاف المعني بابتكارات التأهب لمواجهة الأوبئة (CEPI)، بالإضافة إلى تسعة لقاحات مرشحة أخرى في طور التقييم، مما يتيح لمرفق كوفاكس لتصبح أكبر محفظة من اللقاحات المضادة لمرض كوفيد-19 وأكثرها تنوعاً في العالم.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format