📱 Technology

Zoom’s Christmas gift: no cap on call lengths over the holidays

هدية الكريسماس من تطبيق “زوم”: لا حدود لطول المكالمات في موسم العطلات

Reuters

LONDON: Friends and families kept apart by COVID this Christmas and New Year will not find their virtual gatherings over Zoom cut short by the usual 40-minute limit for free subscribers.

Zoom Video Communications Inc, whose technology has become a feature of household get togethers in 2020’s socially distanced world, said it was removing the time limit for its free accounts on all meetings globally for the holiday season.

The coronavirus pandemic has roared to new highs around the world during a second wave, forcing many people to stay home and plan gatherings with friends and family over the Internet instead.

“Whether coming together on the final day of Hanukkah, celebrating Christmas, ringing in the New Year, or marking the last days of Kwanzaa, those connecting with friends and family won’t get cut short,” a Zoom spokesman said.

Alphabet’s Google Meet has already said free users would not have to limit conversations to 60 minutes till March.

Microsoft Teams and Cisco’s Webex, who have usage grow during the pandemic, have so far not announced any relaxation in meeting length caps.

رويترز – ترجمة WGOQatar 

لندن: لن يعاني الأصدقاء والعائلات المتفرقة بسبب فيروس كورونا في موسم عطلات رأس السنة الجديدة والكريسماس هذا من لقاءات قصيرة تجمع بينهم على تطبيق زوم بسبب حاجز ال40 دقيقة الذي لا يمكن للمشتركين بالمجان تخطيه.

قالت شركة زوم للتواصل عن طريق مكالمات الفيديو، التي أصبحت تقنيتها سمة من سمات الالتقاء الأسري في عام 2020 الذي سيطر عليه التباعد الاجتماعي، إنها ستلغي حد الوقت لحساباتها المجانية في جميع اللقاءات على مستوى العالم لموسم العطلات.

وقد طافت جائحة فيروس كورونا إلى مستويات عالية جديدة في جميع أنحاء العالم خلال موجة ثانية، مما أجبر العديد من الناس على البقاء في منازلهم والتخطيط للتجمعات مع الأصدقاء والعائلة على شبكة الإنترنت بدلاً من ذلك.

وقال متحدث باسم زوم ” سواء كان اجتماعهم معاً في اليوم الأخير من هانوكا، أو الاحتفال بالكريسماس، أو بقدوم العام الجديد، أو بمناسبة الأيام الأخيرة من كوانزا ، فان الذين يتواصلون مع الاصدقاء والعائلة لن يتعرضوا لقطع لقاءاتهم.”

قال تطبيق “غوغل ميت” التابع لشركة “ألفابيت” أن المستخدمين مجاناً لن يضطروا إلى الحد من المحادثات إلى 60 دقيقة حتى مارس.

لم يعلن تطبيق “ويبيكس” التابع لمايكروسوفت تيمز وسيسكو، الذي شهد ازدياداً في الاستخدام في ظل الوباء، حتى الآن عن أي تسهيلات على حدود مكالمات الفيديو.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format