📱 Technology

WhatsApp tests voice and video calls on desktop version

واتساب يختبر مكالمات الصوت والفيديو على إصدار سطح المكتب

Reuters

Facebook-owned messaging app WhatsApp has rolled out a beta version of its desktop app that features voice and video calls for the first time, according to a report by tech blog WABetaInfo.

The move to facilitate calls over large screens would put WhatsApp on par with video-conferencing bigwigs Zoom and Google Meet that have seen a meteoric rise in usage during the pandemic, but it is unclear if it has ambitions to compete with the two. 

WhatsApp did not immediately respond to a Reuters request for comment.

With over 2 billion users globally, WhatsApp is second only to its parent firm Facebook Inc’s namesake app, yet it is largely used for personal calls, unlike Zoom or Google Meet.

رويترز – ترجمة WGOQatar

وفقًا لتقرير صادر عن مدونة “وابيتا انفو” التقنية: أطلق تطبيق واتساب المملوك لشركة فيسبوك إصداراً تجريبياً من تطبيق سطح المكتب الخاص به والذي يقدم ميزة مكالمات الصوت والفيديو لأول مرة.

إن خطوة تسهيل المكالمات عبر الشاشات الكبيرة ستضع واتساب على قدم المساواة مع كبار المنصات التي تمكّن من عقد مؤتمرات عم طريق الفيديو كـ “زوم” و”جوجل مييت” التي شهدت ارتفاعًا قياسياً في الاستخدام في ظل الوباء، لكن من غير الواضح ما إذا كانت لديها طموحات للتنافس مع الاثنين.

لم ترد واتساب على الفور على طلب من رويترز للتعليق.

مع وجود أكثر من 2 مليار مستخدم على مستوى العالم، يحتل واتساب المرتبة الثانية بعد تطبيق يحمل الاسم نفسه للشركة الأم فيسبوك، ومع ذلك فهو يستخدم إلى حد كبير للمكالمات الشخصية، على عكس زوم أو جوجل مييت.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format