🌍 World🦠Coronavirus

WHO investigators heading to China in early January to probe virus

فريق مفتشين من الصحة العالمية يتوجه إلى الصين في أوائل يناير للتحقيق في منشأ الفيروس

Reuters

ZURICH: World Health Organization (WHO) officials said on Friday an international team led by the U.N. agency would be going to China in the first week of January to investigate the origins of the coronavirus pandemic.

Mike Ryan, WHO’s top emergency expert, said international experts would go to the central Chinese city of Wuhan, where the first cases of COVID-19 were detected last December.

“We still don’t have a take-off date because we are working on the logistics around visas and flights. We do expect the team to be going there in the first week of January. There will be quarantine arrangements,” Ryan told a news conference.

“The team will visit Wuhan, that’s the purpose of the mission. The point of the mission is to go to the original point at which human cases were detected. They’ll fully expect to do that,” he added.

WHO officials also said that three-quarters of cases were occurring in the Americas, and thanked Canada for committing to donate vaccine doses to other countries.

Maria Van Kerkhove, WHO technical lead on COVID-19, said the agency was in touch with South African researchers who identified a new variant of the SARS-CoV2 virus.

رويترز – ترجمة WGOQatar 

زوريخ: قال مسؤولون في منظمة الصحة العالمية يوم الجمعة إن فريقاً دولياً بقيادة وكالة الأمم المتحدة سيتوجه إلى الصين في الأسبوع الأول من يناير للتحقيق في منشأ فيروس كورونا.

قال مايك رايان، كبير خبراء الطوارئ في منظمة الصحة العالمية، إن الخبراء الدوليين سيتوجهون إلى مدينة ووهان الواقعة في وسط الصين، حيث تم اكتشاف أولى حالات الإصابة بفيروس كورونا في ديسمبر الماضي.

وأضاف رايان في مؤتمر صحفي: ” لم نحدد موعد الانطلاق بعد. لأننا نعمل على اللوجستيات المتعلقة بالتأشيرات والرحلات الجوية. ونتوقع أن يذهب الفريق إلى هناك في الأسبوع الأول من يناير حيث ستكون هناك ترتيبات للحجر الصحي”.

وأضاف أن “الفريق سيزور ووهان، وهذا هو الغرض من المهمة. الهدف من المهمة هو الذهاب إلى النقطة الأصلية التي تم فيها اكتشاف حالات إصابة بشرية. وسيتوقعون تمامًا القيام بذلك”.

وقال مسؤولو منظمة الصحة العالمية أيضًا إن ثلاثة أرباع الحالات تظهر في الأمريكيتين، وشكروا كندا على التزامها بالتبرع بجرعات اللقاح إلى دول أخرى.

قالت ماريا فان كيركوف، المسؤولة التقنية لمنظمة الصحة العالمية بشأن فيروس كورونا، إن الوكالة على اتصال بالباحثين في جنوب إفريقيا الذين تعرفوا على نوع جديد من فيروس كورونا.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format