🌍 World🦠Coronavirus

Daily Mail: LED lights kill the Coronavirus in 30 seconds

ديلي ميل: مصابيح “إل إي دي” تقتل فيروس كورونا في ٣٠ ثانية 

Al-Sharq – WGOQatar Translations 

Doha: A recent study revealed that LED lights kill the Coronavirus in just 30 seconds and can sterilize rooms at affordable prices by integrating them into air conditioning systems.

The British newspaper “Daily Mail” quoted scientists as saying that LED lamps that emit ultraviolet light can kill coronaviruses and can be integrated into air conditioning systems to sterilize rooms.

According to the study, ultraviolet rays kill coronaviruses, including the virus that causes Covid-19, but according to “The Daily Mail”, this is the first study of its kind that shows that the ultraviolet rays emitted from LED lights are also effective.

In order to disinfect a bus, train, gym, or plane by chemical spraying, you need a large workforce, and for the spraying to be effective, you must wait a while, but disinfection systems that rely on LED lights can be installed in the ventilation and air-condition system.

LED lights require very little energy, they give off bright light immediately, and can provide easy, fast and cheap methods of disinfection, especially as the world searches for effective solutions to get rid of the Coronavirus.

The researchers studied the effectiveness of two waves of light in killing the coronavirus that causes the current epidemic.

They found that 265 nanometers of light waves were most effective at killing the virus, but the lamps with a wavelength of 285 nanometers, which are more readily available, were nearly as effective.

In less than 30 seconds, 285nm light is able to destroy 99.9% of all viral pathogens, according to the study published in the Journal of Photochemistry and Photobiology.

The researchers hope the results will mean that UV LEDs can be incorporated into pre-existing devices and services, such as air conditioning, brooms and water systems, to disinfect them.

Dynamics, a US-based electronics company, revealed a coronavirus killing machine that absorbs germs and detonates them with high-intensity ultraviolet light.

This technology, called nano-wave, is able to eliminate 99 % of the virus in less than two thousandth of a second.

الشرق 

الدوحة: كشفت دراسة حديثة أن مصابيح LED تقتل فيروس كورونا في 30 ثانية فقط ويمكن أن تعقم الغرف بأسعار زهيدة عبر دمجها في أنظمة تكييف الهواء.

ونقلت صحيفة “ديلي ميل” البريطانية عن العلماء أن مصابيح LED التي تطلق الضوء فوق البنفسجي يمكن أن تقتل فيروسات كورونا ويمكن دمجها في أنظمة تكييف الهواء لتعقيم الغرف.

ووفق الدراسة فإن الأشعة فوق البنفسجية تقتل فيروسات كورونا، بما في ذلك الفيروس الذي يسبب كوفيد 19، ولكن بحسب “ديلي ميل” فإن هذه أول دراسة من نوعها تظهر أن الأشعة فوق البنفسجية المنبعثة من مصابيح LED فعالة أيضًا.

ومن أجل تطهير حافلة أو قطار أو صالة رياضية أو طائرة عن طريق الرش الكيميائي، فإنك تحتاج إلى قوى عاملة كبيرة، ولكي يكون الرش فعالاً، فيجب الانتظار لبعض الوقت، لكن يمكن تركيب أنظمة التطهير التي تعتمد على مصابيح LED  في نظام التهوية ومكيف الهواء.

وتتطلب مصابيح LED القليل جدًا من الطاقة، وهي تعطي ضوء ساطعا على الفور، ويمكن أن توفر طرقًا سهلة وسريعة ورخيصة للتطهير، خاصة في ظل بحث العالم عن حلول فعالة للتخلص من فيروس كورونا.

ودرس الباحثون في مدى فعالية موجتين من الضوء في قتل الفيروس التاجي المسبب للوباء الحالي.

ووجدوا أن 265 نانومترًا من الموجات الضوئية كانت الأكثر فعالية في قتل الفيروس، لكن المصابيح التي يبلغ طولها الموجي 285 نانومتر، والتي تتوفر بسهولة أكبر، كانت فعالة تقريبًا.

وفي أقل من 30 ثانية، يكون الضوء 285 نانومتر قادرًا على تدمير 99.9 في المائة من جميع مسببات الأمراض الفيروسية، وفقًا للدراسة التي نُشرت في مجلة الكيمياء الضوئية والبيولوجيا الضوئية.

ويأمل الباحثون أن النتائج ستعني أنه يمكن دمج مصابيح LED للأشعة فوق البنفسجية في الأجهزة والخدمات الموجودة مسبقًا، مثل تكييف الهواء والمكانس وأنظمة المياه لتطهيرها.

وكشفت شركة ديناميكس، وهي شركة إلكترونيات مقرها الولايات المتحدة، عن آلة لقتل الفيروس التاجي تمتص الجراثيم وتفجرها بأشعة فوق البنفسجية عالية الكثافة.

وهذه التقنية المسماة نانو ويف، قادرة على القضاء على 99 في المائة من الفيروس في أقل من ألفي من الثانية.

المصدر: al-sharq

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
1
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format