🩺 Health🌍 World🦠Coronavirus

The Guardian reveals interesting details about new Coronavirus strain in Britain

الغارديان تكشف تفاصيل مثيرة عن سلالة كورونا الجديدة في بريطانيا

Al-Sharq – WGOQatar Translations 

Doha: The “Guardian” newspaper revealed that a new strain of coronavirus (Covid-19) has left one-fifth of all cases recorded in Norfolk, amid calls to intensify the vaccination program against Covid-19 to contain its spread.

The British newspaper quoted Health Minister Matt Hancock as saying that the new strain may be the reason behind the rise in infections in London and the southeast, before moving those areas to the third level of Covid-19 restrictions.

Although there is no evidence that the new strain may cause more serious infections, or that the Covid-19 vaccines will fail to protect against it, scientists suspect that this strain may spread faster, making it more difficult to contain, especially amid easing precautionary restrictions on holidays.

Ravi Gupta, a professor of clinical microbiology at the University of Cambridge, who works on the strain, says that people should make additional efforts to prevent the spread of the virus. and called for speeding up the vaccination program, saying: “The way to stop Coronavirus is to prevent it from mutating more. “The more the new strain spreads, the possibility of it acquiring other abilities becomes greater, so the most logical thing is to intensify vaccination and stop it.”

Due to fears of the mutation spreading there, there may be a need to focus immediate vaccines on the southeast and other areas, as more than 1,000 cases have been identified in 60 local areas, most of them in the south and east.

The new strain contains 7 mutations in the protein that binds the surface of the virus, which is the one that the virus uses to open and infect human cells, and it is also a target for many antibodies.

Scientists are currently studying whether the mutation helps the virus, perhaps by escaping from antibodies or by enhancing its ability to infect human cells.

Initial tests indicate that the mutation may increase the severity of the infection of the virus, but more intensive work is needed to confirm the result.

While mutations are a concern, Gupta believes that the vaccines that are released will still protect against coronavirus, as they stimulate the body to produce a wide range of different antibodies that attack the virus from different angles, and it is unlikely that mutations will give complete resistance to all of them.

He said: “I do not think that the vaccine will be penetrated, but this situation may change depending on what we do”.

الشرق

الدوحة: كشفت صحيفة “الغارديان” عن أن سلالة جديدة من الفيروس التاجي (كوفيد – 19) خلفت خمس جميع الحالات المسجلة في نورفولك، وسط دعوات إلى تكثيف برنامج التطعيم ضد كوفيد لاحتواء انتشارها.

ونقلت الصحيفة البريطانية عن وزير الصحة مات هانكوك أن السلالة الجديدة  قد تكون الدافع وراء ارتفاع الإصابات في لندن والجنوب الشرقي، قبل نقل تلك المناطق إلى المستوى الثالث من قيود كوفيد.

وعلى الرغم من عدم وجود دليل على أن السلالة الجديدة قد تسبب إصابات أكثر خطورة، أو أن لقاحات كوفيد 19 ستفشل في الحماية منها، يشك العلماء في أن هذه السلالة قد تنتشر بشكل أسرع، ما يجعل احتوائها أكثر صعوبة ، خاصة وسط تخفيف القيود الاحترازية في أعياد الميلاد .

ويقول رافي جوبتا ، أستاذ علم الأحياء الدقيقة السريرية بجامعة كامبريدج ، والذي يعمل على السلالة  إن على الناس بذل جهود إضافية لمنع انتشار الفيروس..  ودعا إلى تسريع برنامج التطعيم.. قائلا : “الطريقة لإيقاف كورونا هو منعه من التحور أكثر من ذلك. فكلما زاد انتقال السلالة الجديدة كلما زادت إمكانية اكتسابها لقدرات أخرى، لذا فإن الشيء الأكثر منطقية هو تكثيف التطعيم وإيقافه”.

وقال جوبتا إنه قد تكون هناك حاجة لتركيز اللقاحات الفورية على الجنوب الشرقي ومناطق أخرى للمخاوف من انتشار الطفرة هناك، فقد تم تحديد أكثر من 1000 حالة في 60 منطقة تابعة للسلطة المحلية، معظمها في الجنوب والشرق.

والسلالة الجديدة تحتوي على 7 طفرات في البروتين الذي يربط سطح الفيروس، وهو الذي يستخدمه الفيروس لفتح الخلايا البشرية وإصابتها، وهو أيضاً هدف للعديد من الأجسام المضادة.

ويدرس العلماء حالياً ما إذا كانت الطفرة تساعد الفيروس، ربما عن طريق الهرب من الأجسام المضادة أو عن طريق تعزيز قدرته على إصابة الخلايا البشرية.

وتشير الاختبارات الأولية إلى أن الطفرة قد تزيد من عدوى الفيروس، ولكن هناك حاجة إلى مزيد من العمل المكثف لتأكيد النتيجة.

وفي حين أن الطفرات مصدر قلق ، يعتقد جوبتا أن اللقاحات التي يتم طرحها ستظل تحمي من كورونا حيث تحفز الجسم على إنتاج مجموعة واسعة من الأجسام المضادة المختلفة التي تهاجم الفيروس من زوايا مختلفة ، ومن غير المرجح أن تمنح الطفرات مقاومة كاملة لكل منهم.

وقال: “لا أعتقد أن اللقاح سيتم اختراقه ، لكن هذا الوضع قد يتغير اعتمادًا على ما نفعله”.

المصدر: al-sharq

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format