🌍 World

China’s Fixed-Asset Investment up 2.6 % in First 11 Months

ارتفاع الاستثمار في الأصول الثابتة في الصين بنسبة ٢،٦ في المائة في الأشهر الـ١١ الأولى

Doha

Beijing: China’s fixed-asset investment went up 2.6 % year on year in the first 11 months of the year, 0.8 percentage points higher than the rise in the first 10 months, data from China’s National Bureau of Statistics showed Tuesday.

On a month-on-month basis, the country’s fixed-asset investment climbed 2.8 % in November.

During the first 11 months, investment by the private sector rose 0.2 %, the first growth registered this year.

Investment in the primary industry went up 18.2 % year on year, while that in the secondary industry fell 0.7 %. Investment in the tertiary industry added 3.5 %, compared with a 3% increase in the first 10 months.

Meanwhile, investment in high-tech manufacturing and services jumped 12.8 % and 10 % year on year, respectively.

The fixed-asset investment includes capital spent on infrastructure, property, machinery and other physical assets.

قنا

بكين: سجل الاستثمار في الأصول الثابتة في الصين ارتفاعا بنسبة 2.6 في المائة على أساس سنوي في الشهور الـ11 الأولى من العام الحالي، وبزيادة 0.8 نقطة مئوية عن الارتفاع المسجل في الشهور العشرة الأولى.

وأظهرت بيانات صادرة عن المصلحة الوطنية للإحصاء اليوم ان خلال الأشهر الـ11 الأولى، ارتفعت استثمارات القطاع الخاص بنسبة 0.2 في المائة، وهو أول نمو يتم تسجيله في العام الحالي.

وارتفع الاستثمار في الصناعة الأولية بنسبة 18.2 في المائة على أساس سنوي بينما انخفض الاستثمار في الصناعة الثانوية بنسبة 0.7 في المائة، وارتفع الاستثمار في الصناعة الثالثة 3.5 في المائة مقارنة بزيادة المقدرة بـ3 في المائة في الشهور العشرة الأولى .

وفي نفس الوقت، قفز الاستثمار في الصناعة التحويلية والخدمات للتكنولوجيا العالية بنسبة 12.8 و10 في المائة على التوالي على أساس سنوي.

واضاف البيان أن استثمار الصين في مجال التطوير العقاري ارتفع بنسبة 6.8 بالمائة على أساس سنوي في الـ11 شهرًا الأولى، مقابل زيادة 6.3 بالمائة في الأشهر العشرة الأولى .

ومن حيث القيمة، قفزت مبيعات المساكن التجارية 7.2 بالمائة على أساس سنوي لتصل إلى 14.9 تريليون يوان (حوالي 2.28 تريليون دولار أمريكي) في أول 11 شهرًا، متسعة من 5.8 بالمائة في الأشهر العشرة الأولى .

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format