🇶🇦 DOHA

HIA Awarded Best Airport in Middle East for Fourth Consecutive Year

حمد الدولي أفضل مطار في الشرق الأوسط للعام الرابع على التوالي

QNA

Doha: Hamad International Airport (HIA) has been voted as the “Best Airport in the Middle East” for the fourth consecutive year by Global Traveler’s GT Tested Reader Survey Awards.

One of the most prestigious and respected accolades in the business travel industry, the award honors the sustained, outstanding customer service offered by HIA in its passenger-oriented airport experience.

For the 17th consecutive year, Global Traveler asked its distinguished readers to vote for their favorite travel products and experiences. An estimated 72 per cent of Global Travelers readers frequently travel in first and business class.

Based in the United States, Global Traveler is a renowned source of global premium travel expertise. The publication’s readers surveys are a prestigious source of information and cover other aspects of the travel industry, such as First- and Business Class Surveys and Best Airport in the World.

HIA’s commitment to enhancing passenger wellbeing has allowed the airport to place passengers at the heart of its airport experience. Amidst the COVID-19 pandemic, HIA has implemented numerous safety, security and wellbeing measures, along with new lifestyle offerings that aid in alleviating the stress caused by travelling during such times of crises.

Francis X. Gallagher, publisher and CEO, FX Express Publications. Inc said: “It is a testament to Hamad International Airport’s dedication to a holistic passenger experience that our readers have chosen HIA as the Best Airport in the Middle East for the fourth consecutive year, expressing his congratulations to HIA on upholding its role as the avant-garde force in delivering an outstanding airport experience in the region.”

Chief Operating Officer at HIA Eng. Badr Mohammed Al Meer said: “We would like to thank the distinguished readers of Global Traveler Magazine for voting for us for the fourth year in a row. To be recognized for our efforts in ensuring the comfort and peace of mind of our passengers, especially during this unprecedented time, is an honor that bolsters us to continue improving our passengers airport experience. In our role as a gateway to the world, we at HIA are committed to the wellbeing of our passengers, which has allowed us to lead the charge in facing the COVID-19 pandemic with proactive safety measures and innovative technologies”

Eng. Al Meer continued: “We remain committed to serve our US markets and strengthen the Qatar- US cooperation, which is evident by our national carrier, Qatar Airways rebuilding its network to 11 destinations in the US by March next year.”

قنا

الدوحة: فاز مطار حمد الدولي، بجائزة “أفضل مطار في الشرق الأوسط” للعام الرابع على التوالي وذلك من قبل جوائز استطلاع الرأي لقراء مجلة /جلوبال ترافلر/.

وتعد هذه الجائزة من أكثر الجوائز المرموقة التي تحظى باحترام شديد في صناعة سفر رجال الأعمال، حيث تم تكريم مطار حمد الدولي على جهوده في تقديم أعلى مستويات الخدمة المتميزة والمستدامة في تجربة السفر .

وللعام السابع عشر على التوالي، طلبت /جلوبال ترافلر/ من قرائها المتميزين التصويت لمنتجات وتجارب السفر المفضلة لديهم، علما أن التقديرات تشير إلى أن نحو 72 بالمائة من قراء /جلوبال ترافلر/ هم من المسافرين الدائمين على متن الدرجة الأولى ودرجة رجال الأعمال.

وتحظى مجلة /جلوبال ترافلر/، التي تتخذ من الولايات المتحدة الأمريكية مقراً لها، بشهرة كبيرة فيما يتعلق بتقييم منتجات وتجارب السفر العالمية المتميزة. وتعد استطلاعات رأي قراء المجلة مصدراً موثوقاً للمعلومات، كما تغطي جوانب أخرى من صناعة السفر، مثل استطلاعات الرأي المتعلقة بالسفر على الدرجة الأولى ودرجة رجال الأعمال وأفضل مطار في العالم.

ويلتزم مطار حمد الدولي بتعزيز رفاهية المسافرين، كونهم في صميم استراتيجيته الخاصة بتطوير تجربة السفر، في وقت اتخذ فيه المطار وسط جائحة كورونا /كوفيد -19/، العديد من تدابير الصحة والسلامة والأمان، إلى جانب تقديمه خدمات جديدة بهدف المساعدة في تخفيف الضغط الناجم عن السفر في مثل هذه الأوقات من الأزمات.

وبهذه المناسبة ، قال السيد فرانسيس إكس جالاجر، الناشر والرئيس التنفيذي لإصدارات /إف إكس إكسبريس/ “إن هذا الفوز هو شهادة على التزام مطار حمد الدولي في تقديم تجربة سفر شاملة، حيث اختار قراؤنا مطار حمد الدولي كأفضل مطار في الشرق الأوسط للعام الرابع على التوالي”، معربا عن تهانيه لمطار حمد الدولي على دوره الريادي في تقديم تجربة سفر متميزة في المنطقة.

من جهته، تقدم المهندس بدر محمد المير، الرئيس التنفيذي للعمليات في مطار حمد الدولي بشكره لقراء مجلة /جلوبال ترافلر/ لتصويتهم للمطار للعام الرابع على التوالي.. وقال “إن الاعتراف بجهودنا في ضمان الرفاهية وراحة البال لمسافرينا، خاصة خلال هذا الوقت غير المسبوق، هو شرف يدعمنا لمواصلة تقديم أفضل تجربة سفر في المطار، وانطلاقاً من دورنا كمركز عالمي للسفر، نلتزم في مطار حمد الدولي بصحة وسلامة مسافرينا، الأمر الذي ساند كل جهودنا المبذولة في مواجهة جائحة فيروس كورونا /كوفيد ـ 19/ وتطبيق تدابير السلامة واستخدام التقنيات المبتكرة “.

وأضاف المهندس المير “نحن نواصل التزامنا بخدمة أسواق الولايات المتحدة الأمريكية، والعمل على تعزيز التعاون القطري الأمريكي، وهو ما يتضح من خلال جهود الناقلة الوطنية لدولتنا، الخطوط الجوية القطرية، التي تعمل على إعادة بناء شبكة وجهاتها لتبلغ 11 وجهة في الولايات المتحدة بحلول شهر مارس من العام المقبل”.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format