👮‍♂️ Government

Qatar, Austria Trade Volume Exceeds USD 210 Million

٢١٠ ملايين دولار حجم التبادل التجاري بين قطر والنمسا العام الماضي

QNA

Doha: Qatar Chamber (QC), represented by Chairman HE Sheikh Khalifa bin Jassim Al Thani has participated in the General Assembly Meeting of the 29th Session and 30th Meeting of the Board of Directors of the Arab-Austro Chamber of Commerce (AACC) held on Tuesday via video conferencing.

The meetings discussed a report on the economic and commercial cooperation between Arab countries and Austria, in addition to other topics identified in the agendas of meetings.

HE Sheikh Khalifa bin Jassim Al Thani stressed the importance of underpinning the economic cooperation between both sides, noting that the AACC plays a vital role in this regard, terming it as ‘a bridge’ between Arab states and Austria.

Founded in 1989, the Austro-Arab Chamber of Commerce (AACC) aims to strengthen the economic and commercial ties between Austria and the Arab countries, as well as enhance communication in science, art and technology.

His Excellency also pointed out to the strong relation between the State of Qatar and Austria, underlining the interest of both countries to promote their investment and trade cooperation, as well as strengthen cooperation prospects between business sectors for the good of both countries economies.

He also stressed the keenness of Qatar and Austria to exceed the trade volume between them, as the two countries bilateral trade amounted to USD 210 million last year, while it reached USD 138 million at the end of the third quarter of 2020.

Qatar and Austria enjoy close and multi-faceted relations, he noted, adding that the private sectors in both sides sought to support these relations, while pointing out that there are about 33 Austrian companies operating in Qatar with Qatari partners and three companies with full Austrian capital. 

قنا

الدوحة: شاركت غرفة قطر ممثلة في رئيسها سعادة الشيخ خليفة بن جاسم بن محمد آل ثاني ، في اجتماع الدورة التاسعة والعشرين للجمعية العمومية والاجتماع الثلاثين لمجلس إدارة غرفة التجارة العربية النمساوية ، والذي عقد يوم الأمس عبر تقنية الاتصال المرئي.

تم خلال الاجتماع ، مناقشة تقرير التعاون الاقتصادي والتجاري بين النمسا والدول العربية، بالإضافة الى الموضوعات المدرجة على جدول الاعمال.

وشدد سعادة الشيخ خليفة بن جاسم بن محمد آل ثاني على أهمية تعزيز علاقات التعاون التجاري والاقتصادي بين الدول العربية والنمسا، لافتا الى الدور المهم الذي تقوم به غرفة التجارة العربية النمساوية في هذا الاتجاه، حيث تعتبر جسرا بين النمسا والدول العربية في مختلف المجالات، وتعمل منذ انشائها عام 1989 على دعم وتعزيز وتشجيع النشاطات الاقتصادية والتجارية بين الجانبين العربي والنمساوي، بالإضافة إلى تحقيق التواصل العلمي والثقافي ونقل التكنولوجيا.

ونوه سعادته بعمق علاقات التعاون بين دولة قطر وجمهورية النمسا، وحرصهما على تعزيز التعاون التجاري والاستثماري، وتعزيز العلاقات بين رجال الأعمال في كل منهما بما يعود بالفائدة على اقتصادي البلدين اللذين يرتبطان بعلاقات وطيدة ومتعددة في المجالات السياسية والاقتصادية والثقافية ، في وقت تشهد فيه هذه العلاقات تقدما ملحوظا خصوصا منذ افتتاح السفارة النمساوية في الدوحة عام 2011 ، مبينا أن القطاع الخاص في البلدين يعمل على دعم هذه العلاقات وتعزيزها من خلال التعاون المشترك.

وأكد حرص قطر و النمسا على زيادة حجم التبادل التجاري بينهما والذي بلغ 210 ملايين دولار أمريكي في العام الماضي ، كما بلغ نحو 138 مليون دولار حتى نهاية الربع الثالث من العام الجاري .

وأشار إلى أن القطاع الخاص في قطر يحرص على تعزيز التعاون مع نظيره النمساوي، لافتا إلى وجود 33 شركة نمساوية تعمل في السوق القطري بشراكات مع شركات قطرية، فضلا عن وجود ثلاث شركات نمساوية برأس مال 100 بالمئة.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format