👮‍♂️ Government

Qatar Partakes in “The Partnership Summit 2020”

قطر تشارك في أعمال قمة الشراكة ٢٠٢٠

QNA

Doha: The State of Qatar is participating the 26th edition to “The Partner Summit”, which is organized by the Confederation of Indian Industry (CII), in cooperation with the India’s Ministry of Commerce and Industry under the motto ‘Partnerships for Lives, Livelihood and Growth’.

HE Minister of Commerce and industry Ali bin Ahmed Al Kuwari is representing the State of Qatar in the three-day virtual Summit.

The State of Qatar’s participation in “The Partnership Summit 2020” comes as part of Doha’s endeavors to explore ways of enhancing trade and investment cooperation channels with India; shed light on the investment climate and the promising investment opportunities in Qatar that would contribute to attracting more foreign direct investment and strengthening the competitive position of the State of Qatar in the region and beyond, as well as expanding commercial partnership opportunities in various sectors of common interest.

The 25 previous editions of The Partnership Summit, saw the participation of a number of ministers, senior officials, decision-makers, entrepreneurs, political leaders, investment organizations, investors and industry owners from different countries around the world.

قنا

الدوحة: تشارك دولة قطر في أعمال الدورة السادسة والعشرين من /قمة الشراكة 2020/ التي ينظمها اتحاد الصناعات في الهند بالتعاون مع وزارة التجارة والصناعة الهندية، بعنوان /تعزيز الشراكات من أجل الحياة وسبل المعيشة والنمو/.

ويمثل الدولة في القمة التي بدأت يوم الأمس عبر تقنية الاتصال المرئي وتستمر ثلاثة أيام، سعادة السيد علي بن أحمد الكواري وزير التجارة والصناعة.

وتأتي مشاركة دولة قطر في /قمة الشراكة 2020/ في إطار مساعيها الرامية إلى بحث سبل تعزيز قنوات التعاون التجاري والاستثماري مع الهند، وإلقاء الضوء على المناخ الاستثماري في الدولة والفرص الاستثمارية الواعدة والتي من شأنها المساهمة في جذب المزيد من الاستثمارات الأجنبية المباشرة وتعزيز موقع دولة قطر التنافسي في المنطقة وخارجها، فضلا عن توسيع فرص الشراكة التجارية في مختلف القطاعات ذات الاهتمام المشترك.

تجدر الإشارة إلى أن قمة الشراكة شهدت تنظيم 25 نسخة سابقة شارك خلالها عدد من الوزراء وكبار المسؤولين وصناع القرار ورواد الأعمال التجارية والقادة السياسيون والمنظمات الاستثمارية والمستثمرين وأصحاب الصناعات من دول مختلفة حول العالم.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format