💉 Health

MOPH Announced 37,000 Healthcare Workers Have Taken Flu Vaccine

أكثر من ٣٧ ألفا من العاملين في قطاع الرعاية الصحية يحصلون على لقاح الانفلونزا الموسمية

QNA

Doha: Ministry of Public Health (MOPH) announced that over 37,000 healthcare workers in Qatar have taken the flu vaccine, 56 percent increase compared to last year.

The Flu vaccine is recommended for healthcare workers to protect them from getting flu and to reduce transmission of flu from them to their family, colleagues and patients.

“More healthcare workers than ever are now vaccinated against the seasonal flu,” said Dr Hamad Eid Al Romaihi, Director of Health Protection and Communicable Diseases at Ministry of Public Health. “It is important that healthcare workers get vaccinated as early in the flu season as possible.

As in previous years we started vaccinating health care workers earlier than the public and this strategy have proven to be successful again, adding that “Most of those vaccinated are working at Hamad Medical Corporation and Primary Health Care Corporation.”

Dr. Al Romaihi said healthcare workers care for elderly and at risk patients who are not able to generate the same level of protection from the flu vaccine, stressing that these vulnerable patients rely on the immunity of those who care for them to keep them safe.

“Seeing so many healthcare workers taking this vaccine this year is setting a great example for the wider community and also demonstrates their commitment to keeping their patients safe,” he added.

Dr. Al Romaihi said that as we continue to battle COVID-19, it was more important than ever for healthcare workers and the community to get the flu vaccine this year. “A flu shot won’t protect against COVID-19 but it does reduce the risk of becoming infected with the influenza virus,” Dr. Al Romaihi said.

“Some people do get the flu despite having had the vaccine. However, they often have milder symptoms and shorter illnesses than those who go unvaccinated. This is why it is so important to get your flu shot this year – it’s important to do everything we can to make sure medical resources are available for those who are the most seriously ill,” Dr. Al Romaihi stated.

The free seasonal flu vaccine is available at Primary Health Care Corporation (PHCC) health centers, HMC outpatient clinics and designated private and semi-private clinics and hospitals across Qatar.

قنا

الدوحة: أعلنت وزارة الصحة العامة أن أكثر من 37 ألف شخص من العاملين بقطاع الرعاية الصحية في دولة قطر حصلوا على لقاح الإنفلونزا الموسمية حتى الآن بنسبة زيادة 56% مقارنة بالعام الماضي.

وتأتي التوصية بحصول العاملين في القطاع على اللقاح بهدف حمايتهم من الإصابة بالأنفلونزا وتقليل احتمال انتقالها منهم إلى أسرهم وزملائهم والمرضى.

وقال الدكتور حمد عيد الرميحي مدير حماية الصحة ومكافحة الأمراض الانتقالية بوزارة الصحة العامة إنه يتم حاليا تلقيح المزيد من العاملين في قطاع الرعاية الصحية ضد الإنفلونزا الموسمية أكثر من أي وقت مضى، مضيفا أنه من المهم أن يتم تطعيم العاملين بوقت مبكر من موسم الإنفلونزا قدر الإمكان.

وأشار إلى أنه على غرار السنوات السابقة، تم البدء بتطعيم العاملين في قطاع الرعاية الصحية بوقت أبكر من الجمهور، وقد أثبتت هذه الاستراتيجية نجاحها مرة أخرى، فمعظم الذين تم تطعيمهم يعملون في مؤسستي حمد الطبية والرعاية الصحية الأولية.

وأوضح الدكتور الرميحي إن العاملين في مجال الرعاية الصحية يعملون على رعاية كبار السن والمرضى المعرضين للخطر والذين لا يستطيعون الحصول على نفس المستوى من الحماية من لقاح الإنفلونزا، مؤكدا أن هؤلاء المرضى الضعفاء يعتمدون على مناعة أولئك الذين يعتنون بهم للحفاظ على سلامتهم.

ولفت إلى حصول العديد من العاملين في مجال الرعاية الصحية على لقاح الانفلونزا الموسمية هذا العام يمثل نموذجا رائعا للمجتمع ويظهر أيضا التزامهم بالحفاظ على سلامة مرضاهم.

وأكد أنه مع الاستمرار في مكافحة فيروس كورونا “كوفيد-“19، كان من المهم أكثر من أي وقت مضى للعاملين في الرعاية الصحية والمجتمع الحصول على لقاح الإنفلونزا هذا العام، موضحا أن لقاح الإنفلونزا لن يحمي من الإصابة بفيروس كوفيد-19 لكنه يقلل من خطر الإصابة بفيروس الأنفلونزا.

وأشار مدير حماية الصحة ومكافحة الأمراض الانتقالية بوزارة الصحة إلى أن بعض الناس يصابون بالأنفلونزا على الرغم من أخذ اللقاح، ومع ذلك، غالبا ما يكون لديهم أعراض أخف من أولئك الذين لا يتم تلقيحهم، ومن هنا جاءت أهمية الحصول على لقاح الإنفلونزا لهذا العام، إذ أنه من المهم عمل كل ما فيه الوسع للتأكد من توفر الموارد الطبية لأولئك الذين هم أكثر عرضة للخطر.

ويتوافر لقاح الأنفلونزا الموسمية المجاني في المراكز الصحية التابعة لمؤسسة الرعاية الصحية الأولية والعيادات الخارجية لمؤسسة حمد الطبية والعيادات والمستشفيات الخاصة وشبه الخاصة المحددة في جميع أنحاء دولة قطر.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format