⚽ QSL

QNB Stars League: Al Khor Records First Win

الدوري القطري: الخور يحقق انتصاره الأول 

QNA

Doha: Al Khor won Monday their first match of the season, defeating Al Wakrah 1-0.

Giannis Fetfatzidid scored the all-important goal in the 31st minute. The Knights now have seven points as they have also recorded four draws and as many defeats.

Al Wakrah remained on 10 points with their fifth defeat, as they once again paid the price for inconsistency in performance. The Blue Wave, who had lost to Al Sadd in the previous round, had beaten champions Al Duhail earlier in the tournament.

Al Wakrah had 61 per cent possession at the final whistle, but they failed to find the target. Al Khor took advantage of the opportunity to take the lead even though possession was almost equal in the first half.

Giannis linked up well with Leonardo De Souza in taking advantage of a mis-pass on the part of Al Wakrah and grabbing the ball from near the centre circle. QNB Stars League’s website said that the Greek attacking midfielder then quickly made his way into the box and unleashed a rising shot past Al Wakrah goalkeeper Mohamed Saeed.

During the first half, Al Khors Rafael Santos had a free-kick tipped over the bar by the goalkeeper, while Al Wakrahs spearhead Mohamed Benyettou was thwarted twice by goalkeeper Baba Djibril.

Al Khor had a chance to double the lead towards the close of first half, but Yuki Kobayashis shot was saved by Al Wakrahs Abdulrahman Mohammed, conceding a corner kick.

After Al Khor continued from where they left off at the start of second half, Al Wakrah took control of the proceedings. Al Khor mostly defended even as Al Wakrah attacked more and most of their moves were aimed at Benyettou who, however, could not prove effective. So were Omar Ali, Cristian Ceballos and Ousmane Coulibaly. Benyettou hitting his shot over the bar in stoppage time best personified Al Wakrahs fate.

قنا

الدوحة: تغلب /الخور/ على / الوكرة / بهدف نظيف في المباراة التي اقيمت بينهما الأمس على ملعب حمد بن خليفة بنادي الأهلي ضمن الجولة التاسعة من الدوري القطري لكرة القدم / دوري نجوم QNB / للموسم 2020 -2021 .

وسجل اللاعب جيانيس فيتفاتزيديس هدف المباراة الوحيد في الدقيقة 31 .

هذا الفوز رفع رصيد الخور الى 7 نقاط ليصعد مؤقتا الى المركز التاسع بدلا عن المركز الـ 12 (الأخير )، وظل الوكرة رغم الخسارة في المركز الثامن برصيد 10 نقاط .

وجاءت بداية الشوط حذرة من الطرفين ولم تشهد اول 15 دقيقة هجمات خطرة على مرمى الفريقين، وكانت هنالك محاولات متباعدة نجح حارسا المرمى في ابعادها، حتى الدقيقة 16 التي شهدت مخالفة لمصلحة الخور أمام منطقة جزاء الوكرة قام بها سانشيز إسيايس مع جيانيس فيتافتزيديس، قام بتنفيذها رفائيل دوسانتوس بتسديدة مباشرة أبعدها الحارس محمد سعيد إلى ركلة ركنية.

وشهدت الدقيقة 18 حالة انفراد تام لمحمد بن يطو مهاجم الوكرة بمرمى الخور، ونجح بابا جبريل حارس المرمى في إبعاد الخطر عن مرماه بخروجه في الوقت المناسب وتحويله الكرة إلى رمية تماس.

وبالوصول إلى الدقيقة 26 قام مدرب الوكرة بإجراء تغيير اضطراري بعد خروج سانشيز للإصابة ودفع بدلاً عنه برياض ناصر، لتتواصل المحاولات من جانب الفريقين للتسجيل لينجح فيتفاتزيديس في تسجيل هدف لمصلحة الخور في الدقيقة 31 بتسديدة قوية في قلب المرمى.

وشهدت الدقيقة 37 محاولة لمعادلة النتيجة من محمد بن يطو الذي توغل داخل منطقة الجزاء ثم حاول تسديد الكرة أعلى الحارس بابا جبريل ولكن الأخير نجح في إبعاد الكرة عن مرماه. وكاد الخور يضيف الهدف الثاني في الدقيقة 45+1 من تسديدة يوكي كوباياشي التي اصطدمت بلاعب الوكرة عبدالرحمن محمد وتحولت إلى ركلة ركنية.

وفي شوط المباراة الثاني انحصر اللعب في معظم الأوقات في منتصف الملعب مع قلة للهجمات الخطرة بين الفريقين ، ومن جانبه بدأ الوكرة هذا الشوط مهاجماً، وشهدت الدقيقة 48 تسديدة قوية من لاعبه كريستيان التي حولها دفاع الخور إلى ركلة ركنية، وفي الدقيقة 57 انطلق عثمان كوليبالي لاعب الوكرة من وسط الملعب وراوغ أكثر من لاعب في طريقه ليواجه الحارس بابا جبريل ويسدد كرة قوية أعلى العارضة. وفي المقابل عمل لاعبو فريق الخور على تأمين منطقة الدفاع الخاصة بهم للمحافظة على هدف التقدم والمحاولة لتعزيزه ولكن لم تنجح محاولات الفريقين في تسجيل اي هدف في الشوط الثاني الذي ضغط فيه الوكرة في آخر دقائقه بقوة من أجل معادلة النتيجة، ولكن كل محاولات لاعبيه لم تنجح في ظل التنظيم الدفاعي الجيد للخور الذي كفل بقاء شباكه نظيفة حتى أعلن الحكم عن نهاية المباراة بفوز الخور على الوكرة بنتيجة 1 – صفر.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format