😎 LifeStyle

FBQ Museum lines up Qatar National Day activities

متحف الشيخ فيصل بن قاسم آل ثاني ينظم فعاليات اليوم الوطني لدولة قطر

The Peninsula

Doha: Sheikh Faisal Bin Qassim Al Thani Museum has announced it is presenting special Qatar National Day programmes for people to enjoy this valuable occasion with family and friends. 

The programmes comprise activities in which visitors can learn more about the history of Qatar and the rich culture of Qatari people through marvelous collections, rare artifacts, and art pieces showcased at FBQ Museum that tell stories about the history of Qatar from the past and up to the present. 

FBQ Museum is organising tours of its Qatari Heritage Section on December 18 from 3pm to 5pm and on December 19 from 10.30am to 12 noon and from 3pm to 5pm.

In addition, visitors can have Arabic calligraphy souvenir by the museum’s calligrapher and photo opportunity in a traditional Qatari majlis setting during regular museum hours.

From December 18 until January 2, the museum will run Qatari Art Exhibition at The White Majlis in which exceptional Qatari art and artifact selections from FBQ Museum will be showcased during regular museum hours.

Source: thepeninsulaqatar

ذا بينينسولا – ترجمة WGOQatar 

الدوحة: أعلن متحف الشيخ فيصل بن قاسم آل ثاني عن تقديم برامج خاصة باليوم الوطني لدولة قطر للناس للاستمتاع بهذه المناسبة القيمة مع العائلة والأصدقاء.

تشتمل البرامج على أنشطة يمكن للزوار من خلالها معرفة المزيد عن تاريخ قطر وثقافة الشعب القطري الغنية من خلال المقتنيات الرائعة والتحف النادرة والقطع الفنية المعروضة في متحف الشيخ فيصل بن قاسم آل ثاني والتي تحكي قصصًا عن تاريخ قطر من الماضي وحتى الحاضر.

ينظم المتحف جولات في قسم التراث القطري في 18 ديسمبر من 3 مساءً إلى 5 مساءً وفي 19 ديسمبر من 10:30 صباحًا إلى 12 ظهرًا ومن 3 مساءً إلى 5 مساءً.

بالإضافة إلى ذلك، يمكن للزوار الحصول على تذكار بالخط العربي من قبل خطاط المتحف وفرصة لالتقاط الصور في إطار المجلس القطري التقليدي خلال ساعات عمل المتحف الاعتيادية.

من 18 ديسمبر حتى 2 يناير، سيقيم المتحف معرض الفن القطري في المجلس الأبيض، حيث سيتم عرض مجموعة مختارة من الأعمال الفنية والتحف القطرية الاستثنائية من متحف الشيخ فيصل بن قاسم آل ثاني خلال ساعات المتحف العادية.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format