😎 LifeStyle👮‍♂️ Government

Non-Qatari residents will have to pay 20% more for water consumption from February

سيتعين على المقيمين غير القطريين دفع ٢٠٪ إضافية لاستهلاك المياه اعتبارًا من فبراير

Tribune News Network

Doha: Non-Qatari residents and commercial establishments will have to pay 20 percent more for water consumption from February 2021, the Public Works Authority (Ashghal) said in a statement on Sunday.

A service fee for wastewater disposal will be added to the monthly water bills generated by the Qatar General Electricity and Water Corporation (Kahramaa). The fee will kick in from the start of the next year and will be reflected in bills issued from February.

Qatari citizens will be exempted from the fee for water consumption in their homes.   

Non-Qatari residents and commercial establishments will have to pay an additional 20 percent of their water bill. For instance, if the water bill is QR300, the service fee will be QR60.

The decision is part of implementing Ministry of Municipality and Environment’s Resolution No. 211 of 2019 on determining fees for various services provided by Ashghal.

By introducing this fee, Ashghal aims to improve efficiency and quality of infrastructure services provided by the government, and to rationalize water consumption and preserve water resources of the state, in light of increasing scarcity of water resources in the world.

It may be noted that major drainage network services for people include disposal of drainage water from homes and establishments of any type, connected to the drainage network.

Source: qatar-tribune

شبكة أخبار تريبيون – ترجمة WGOQatar

الدوحة: قالت هيئة الأشغال العامة (أشغال) في بيان، الأحد، إنه سيتعين على المقيمين من غير القطريين والمؤسسات التجارية دفع 20 % إضافية مقابل استهلاك المياه اعتبارًا من فبراير 2021.

ستتم إضافة رسوم خدمة المياه الجارية إلى فواتير المياه الشهرية الصادرة عن المؤسسة العامة القطرية للكهرباء والماء (كهرماء). ستبدأ الرسوم من بداية العام المقبل وستنعكس في الفواتير الصادرة اعتبارًا من فبراير.

يُعفى المواطنون القطريون من رسوم استهلاك المياه في منازلهم.

سيتعين على غير القطريين المقيمين والمؤسسات التجارية دفع 20 % إضافية من فاتورة المياه الخاصة بهم. على سبيل المثال، إذا كانت فاتورة المياه 300 ريال قطري، فستكون رسوم الخدمة 60 ريال قطري.

يأتي هذا القرار في إطار تنفيذ قرار وزارة البلدية والبيئة رقم 211 لسنة 2019 بشأن تحديد رسوم الخدمات المختلفة التي تقدمها ” أشغال ”.

وتهدف ” أشغال ” من خلال فرض هذا الرسم إلى تحسين كفاءة وجودة خدمات البنية التحتية التي تقدمها الحكومة، وترشيد استهلاك المياه والحفاظ على الموارد المائية للدولة، في ظل تزايد شح الموارد المائية في العالم.

وتجدر الإشارة إلى أن خدمات شبكة الصرف الرئيسية للأشخاص تشمل التخلص من مياه الصرف من المنازل والمنشآت من أي نوع والمرتبطة بشبكة الصرف الصحي.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format