🌍 World

“Celestial Superhighway” that could accelerate travel through the solar system discovered

اكتشاف “طريق سريع سماوي” يمكنه تعجيل السفر عبر النظام الشمسي

Agencies

Astronomers have discovered a “fast celestial route” to travel through the solar system much faster than previously thought. This new discovery raises the possibility that spacecraft will be sent rapidly over vast areas of space. The unusual highway network was discovered by an international team from Serbia and the United States. The paths can transport comets and asteroids at a distance of about the distance from Jupiter to Neptune, in less than a decade and 100 spectacular astronomical units in less than a century. To divide this, approximately one astronomical unit is equivalent to the distance from Earth to the Sun, and is equivalent to about 150 million kilometres.

The celestial superhighway system were discovered by collecting numerical data on the millions of orbits in our solar system, and subtracting figures on how these orbits fit into already known space radiators.

وكالات

واشنطن: اكتشف علماء الفلك «مسارًا سماويًا سريعًا» للسفر عبر النظام الشمسي أسرع بكثير مما كان ممكنًا في السابق. ويثير هذا التطور احتمالية إرسال المركبات الفضائية بسرعة عبر مساحات شاسعة من الفضاء. واكتُشفت شبكة الطرق السريعة غير العادية من قبل فريق دولي من صربيا والولايات المتحدة. ويمكن للطرق نقل المذنبات والكويكبات على مسافة تقارب المسافة من كوكب المشتري إلى نبتون، في أقل من عقد من الزمان و100 وحدة فلكية مذهلة في أقل من قرن. ولتقسيم ذلك، تعادل وحدة فلكية واحدة تقريبًا المسافة من الأرض إلى الشمس، وتساوي زهاء 150 مليون كيلومتر.

واكتُشفت هياكل «الطريق السريع السماوي» من خلال جمع البيانات العددية حول ملايين المدارات في نظامنا الشمسي، وطرح الأرقام المتعلقة بكيفية ملاءمة هذه المدارات داخل المشعبات الفضائية المعروفة بالفعل.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format