💰 Business

Qatar First Bank acquires The Grand 2 building

بنك قطر الأول يستحوذ على مبنى ذا غراند ٢

Al-Sharq – WGOQatar Translations 

Doha: Qatar First Bank has announced an agreement to acquire The Grand 2 building at Babago Park Center, and The Grand 2 is a 358,800-square-foot first-class building located in Tempe, Arizona, USA, part of the Phoenix Metro Market, which has recently been completed and features a modern design. Dor Dash leased this building 100% under a 15-year net triple lease.

Commenting on the acquisition, H.E. Sheikh Faisal bin Thani Al Thani, Chairman of Qatar First Bank, said: “This acquisition will enhance the bank’s fee-based income business model to form additional income alongside the Bank’s Shariah-compliant real estate portfolio in the United States. The new strategy of investing in carefully selected, Shariah-compliant real estate assets continues to provide a stable income for investors with a potential increase in the value of the investment.”

The Grand 2 is managed and operated by Lincoln Real Estate, built in 2020 and holds a silver-rated energy and environmental design leadership certificate. The building consists of nine floors and a seven-level parking lot with 1,687 parking spaces. The Grand 2 has about 2,000 Dor Dash employees, making it one of the company’s largest facilities. Located in the 350-acre Babago Park Center, a 2.6,000-square-foot mixed-use site, the building is a haven for multi-unit home projects, with 1,316 units and the luxurious Babago Hills Mall, which offers tenants a wide choice of on-site restaurants.

Dor Dash is a world-renowned U.S. technology company founded in Palo Alto, California, Silicon Valley. Dor Dash went public in the second week of December this year with an IPO price of $102 per share, well above initial expectations. The stock opened on the first day of trading on December 09 at $182 and closed at $189.51, up 85.8% from the IPO price, reflecting a market value of $60 billion. Founded by Stanford Students in 2013, Dor Dash has come a long way to become a leader in on-demand food delivery services, relying on the use of private data and logistics. Dor Dash serves 4,000 cities and operates operations in the United States, Canada and Australia.

الشرق

الدوحة: أعلن بنك قطر الأول إبرام اتفاقيةً للاستحواذ على مبنى ذا غراند 2 في باباجو بارك سنتر، وذا غراند 2 هو بناء من الدرجة الأولى يمتد على مساحة 358,800 قدم مربع ويقع في تمبي، أريزونا في الولايات المتحدة الأمريكية، ويعدّ جزءاً من سوق مترو فينيكس، وقد تم الانتهاء من تشييده مؤخراً ويتميز بتصميمه الحديث. قامت شركة دور داش باستئجار هذا المبنى بنسبة 100% بموجب عقد إيجار ثلاثي صافي مدته 15 عاماً.

وعلّق سعادة الشيخ فيصل بن ثاني آل ثاني، رئيس مجلس إدارة بنك قطر الأول، على هذا الاستحواذ قائلاً: ” إن من شأن هذا الإستحواذ أن يعزّز نموذج أعمال الدخل القائم على الرسوم الناتجة عن إدارة الاستثمار في البنك بحيث يشكل دخلا إضافيا إلى جانب المحفظة العقارية للبنك في الولايات المتحدة الأمريكية والمتوافقة مع أحكام الشريعة الإسلامية. كما تواصل الاستراتيجية الجديدة في الاستثمار في الأصول العقارية المختارة بعناية والمتوافقة مع أحكام الشريعة الإسلامية لتوفير دخل مستقر للمستثمرين مع زيادة محتملة في قيمة الاستثمار”.

يخضع ذا غراند 2 إلى إدارة وتشغيل شركة لينكولن العقارية، وقد تم تشييده في العام 2020، وهو حائز على شهادة القيادة في مجال الطاقة والتصميم البيئي بتقييم فضي. يتألف المبنى من تسعة طوابق وموقف للسيارات مكوّن من سبع مستويات يوفّر 1687 موقفاً. يستوعب مبنى ذا غراند 2 حوالي 2000 موظف من موظفي شركة دور داش مما يجعله واحداً من أكبر مرافق الشركة. يقع المبنى في باباجو بارك سنتر الذي تبلغ مساحته 350 فداناً، وهو موقع متعدد الاستخدامات يمتد على مساحة 2.6 ألف قدم مربّع، ويعتبر ملاذاً للمشاريع الخاصة بالمنازل المتعددة الوحدات، حيث يضم 1,316 وحدةً ومركز باباجو هيلز التجاري الفاخر الذي يوفّر للمستأجرين خياراً واسعاً من المطاعم في الموقع.

وتعدّ شركة دور داش إحدى شركات التكنولوجيا الأمريكية المعروفة على المستوى العالمي وهي مؤسسة في بالو ألتو، كاليفورنيا، “سيليكون فالي”. تم طرح شركة دور داش للاكتتاب في الأسبوع الثاني من ديسمبر من هذا العام حيث بلغ الاكتتاب الأولي سعر 102 دولار للسهم، وهو ما يزيد كثيراً عن التوقعات الأولية. افتتح السهم في اليوم الأول من التداول في 09 ديسمبر بسعر 182 دولارًا وأغلق بسعر 189.51 دولار، بزيادة 85.8 ٪ عن سعر الاكتتاب، مما يعكس قيمة سوقية تبلغ 60 مليار دولار. تأسست شركة دور داش من قبل طلاب جامعة ستانفورد في عام 2013، وقد قطعت شوطاً طويلاً حتى أصبحت شركة رائدة في مجال خدمات توصيل الطعام الجاهز عند الطلب، وتعتمد على استخدام البيانات الخاصة والخدمات اللوجستية. تقدم شركة دور داش خدماتها في 4000 مدينة وهي تدير عملياتها في الولايات المتحدة الأمريكية، وكندا، وأستراليا.

المصدر: al-sharq

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format