😎 LifeStyle🎮Games & Movies🎬Movies

The Alchemist: a global project filming in Morocco

“الخيميائي” مشروع عالمي يُصوّر في المغرب

Agencies

Filming the second-largest film project in terms of budget in Morocco’s history will launch in April. The video is inspired by the famous 1988 novel The Alchemist by Brazilian writer Paulo Coelho, with a budget of 18 million euros.

The director of the Moroccan Film Centre, Sarem Al Fasi Al Fahri, revealed that the production and directing missions (in collaboration with The Moroccan Company Zak Production) will be entrusted to Kevin Scott Fricks, who bought the novel rights from former Hollywood producer Harvey Weinstein for $6.5 million in 2016.

Filming is expected to last for four months, he said, adding that the selection of filming locations is still under consideration by the staff.

American star Tom Cruise is nominated for the lead role in the film, along with a number of Moroccan actors. But no final information on this subject yet. The film, which was filmed in Fez before moving to Marrakech, Essaouira and Arvod in the south of the country, is the second largest film to be filmed in Morocco in terms of budget, after the 25 million euro series “Homeland”.

The novel, which has been translated into 81 languages around the world, follows the young Spanish shepherd Santiago on his journey to realize his dream, which has been repeated more than once. A dream about a treasure buried in the pyramids of Egypt. The hero pursues his dream to achieve his journey of excitement, opportunities, humiliation, luck and love, to understand life in amazing adventures.

وكالات

ينطلق في المغرب في أبريل المقبل، تصوير ثاني أضخم مشروع سينمائي من حيث الكلفة في تاريخ البلاد. والشريط مستوحى من رواية «الخيميائي» الشهيرة الصادرة في عام 1988 للكاتب البرازيلي باولو كويلو، فيما تبلغ ميزانيته 18 مليون يورو.

وكشف صارم الفاسي الفهري، مدير «المركز المغربي للسينما» أنّ مهمّتَيْ الإخراج والإنتاج (بالتعاون مع شركة زاك برودكشين المغربية) ستُلقى على عاتق كيفن سكوت فريكس، الذي اشترى حقوق الرواية من المنتج الهوليوودي السابق هارفي واينستين مقابل مبلغ 6.5 مليون دولار أمريكي في عام 2016.

ومن المنتظر أن يستمر التصوير على مدى أربعة أشهر، وفق ما أوضح الفهري، الذي أضاف أن اختيار مواقع التصوير لا يزال موضع دراسة من قبل طاقم العمل.

ومن الأسماء المرشحة النجم الأمريكي توم كروز لأداء دور البطولة في الفيلم، إلى جانب عدد من الممثلين المغاربة. لكن لا معلومات نهائية بخصوص هذا الموضوع بعد. والشريط الذي تُصوَّر أولى لقطاته في مدينة فاس قبل أن ينتقل إلى مراكش والصويرة وأرفود جنوبي البلاد، يُعدّ ثاني أضخم عمل سينمائي يتم تصويره في المغرب من حيث الميزانية، بعد سلسلة «هوم لاند» والتي بلغت كلفتها 25 مليون يورو.

والرواية التي تُرجمت إلى 81 لغة حول العالم، تتبع الراعي الإسباني الشاب «سنتياغو» في رحلته لتحقيق حلمه الذي تكرّر أكثر من مرة. حلم تدور أحداثه حول كنز مدفون في أهرامات مصر. يلاحق البطل حلمه لتحقيقه ليقابل في رحلته الإثارة، الفرص، الذل، الحظ والحب، ليفهم الحياة في مغامرات مدهشة.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format