🩺 Health🌍 World🦠Coronavirus

Coronavirus deaths rise 60% in three weeks

ارتفاع وفيات كورونا ٦٠٪ خلال ثلاثة أسابيع

Agencies

Washington: More than 70 million people worldwide are infected with the new COV-19 virus worldwide, according to data compiled by US researchers. Some 1.6 million people worldwide have died as a result of complications of Covid -19, a coronavirus-induced disease, according to Johns Hopkins University figures.

The data showed that in the United States, which has the highest number of deaths and infections of any country, nearly 300,000 people died and more than 15.7 million people became infected.

The World Health Organization (WHO) has called for a doubling of vigilance over the end of the year, confirming that the number of daily deaths from MERS-CoV in the past six weeks has increased by 60 percent.

“The holiday break is a period of relaxation and celebration, but the vigilance should not be alleviated,” said Tedros Adhanom Giberessos, Director-General of the World Health Organization(WHO), at a press conference.

“Those living in a region where infection is rapidly transmitted should carefully study their projects during the end-of-year holidays to ensure the safety of all,” he said, adding that “the number of daily deaths has increased by 60% over the past six weeks, mostly in Europe and the Americas.” WHO had already received 1 billion doses of three potential vaccines for the virus under the 189-country mechanism.

Maria van Khairkov, WHO’s epidemic management officer, said there has been a difference in the epidemic’s prevalence among regions, noting that there has been a nearly 100% increase in Coronavirus deaths and infections in Europe, 54% in the Americas, 50% in Africa, 15% in the Western Pacific region and 10% in the Eastern Mediterranean.

وكالات

واشنطن: تجاوز عدد المصابين بفيروس كورونا المستجد «كوفيد-19» في جميع أنحاء العالم 70 مليونًا، حسبما أفادت بيانات جمعها باحثون أمريكيون. وتوفي نحو 6ر1 مليون شخص في جميع أنحاء العالم نتيجة مضاعفات «كوفيد -19»، المرض الناجم عن فيروس كورونا، وفقًا لأرقام جامعة جونز هوبكنز.

وأظهرت البيانات أنه في الولايات المتحدة، التي لديها أكبر عدد من الوفيات والإصابات في أي دولة، توفي ما يقرب من 300 ألف شخص، وأصيب أكثر من 7ر15 مليون شخص بالمرض.

ودعت منظمة الصحة العالمية، إلى مضاعفة اليقظة خلال فترة أعياد نهاية العام الجاري، مؤكدة ارتفاع عدد الوفيات اليومية بفيروس كورونا في العالم خلال الأسابيع الستة الماضية بنسبة 60 بالمئة.

ولفت السيد تيدروس أدهانوم غيبرييسوس مدير عام منظمة الصحة العالمية، خلال مؤتمر صحفي، إلى أن «فترة الأعياد هي فترة استرخاء واحتفال، لكن لا يجب مع ذلك تخفيف اليقظة»، مضيفًا أنه «يمكن للاحتفال بهذه المناسبة أن يتحول سريعًا إلى حداد ما لم يتم اتخاذ الاحتياطات اللازمة لمنع العدوى بفيروس كورونا».

وقال «إن على من يعيشون في منطقة تشهد تناقلًا سريعًا للعدوى أن يدرسوا بانتباه مشاريعهم خلال أعياد نهاية العام لضمان سلامة الجميع»، موضحًا أن «عدد الوفيات اليومية سجل خلال الأسابيع الستة الماضية ارتفاعًا بنسبة 60%، وكان أغلبها في أوروبا والقارة الأمريكية». وذكر أن منظمة الصحة العالمية تحصلت بالفعل على مليار جرعة من ثلاثة لقاحات محتملة للفيروس في إطار الآلية التي تضم 189 بلدًا.

من جهتها، أشارت السيدة ماريا فان خيركوف مسؤولة إدارة الوباء في المنظمة، في تصريحات، إلى وجود اختلاف في تفشي الوباء بين المناطق، مبينة أنه تم تسجيل زيادة بنسبة 100% تقريبًا في أعداد الوفيات والإصابات بالفيروس في أوروبا، وبنسبة 54% في القارة الأمريكية، وبنسبة 50% في إفريقيا، وبنسبة 15% في منطقة المحيط الهادئ الغربية، وبنسبة 10% في شرق المتوسط.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format