😎 LifeStyle🎮Games & Movies🎬Movies

Chadwick Boseman role in ‘Black Panther’ will not be recast for sequel

دور شادويك بوسمان لن يكون موجود في الجزء الثاني من فيلم “بلاك بانثر”

AFP

Los Angeles: There will be only one T’Challa: Disney paid tribute to the late Chadwick Boseman Thursday by announcing that his pioneering role in “Black Panther” will not be recast in the sequel, as the company set out details of its upcoming Marvel superhero films and series.

Boseman died in August after a four-year battle with colon cancer, having never publicly discussed his condition, throwing the follow-up to one of the record-breaking Marvel films’ most acclaimed movies into doubt.

“His portrayal of T’Challa the Black Panther is iconic and transcends any iteration of the character in any other medium from Marvel’s past — and it’s for that reason that we will not recast the character,” Marvel Studios president Kevin Feige told Disney’s investor day.

But a planned sequel to the 2018 smash hit — which saw Boseman play the first black superhero to get his own standalone film in the franchise — will still go ahead using “all of the rich and varied characters introduced in the first film.”

“To honor the legacy that Chad helped us build through his portrayal of the king of Wakanda, we want to continue to explore the world of Wakanda,” with returning director Ryan Coogler “hard at work on the sequel now,” added Feige.

The original “Black Panther,” set in the fictional African kingdom of Wakanda, was adored by critics and audiences, becoming the first comic book film to be nominated for best picture at the Oscars and grossing over $1 billion worldwide.

The sequel is due in theaters in July 2022.

In a packed presentation covering more than 20 upcoming Marvel films and series, Feige announced that a new “Fantastic Four” movie will be directed by Jon Watts, who helped to reinvigorate the “Spider Man” films.

Disney acquired the movie rights to the “Fantastic Four” characters with its recent takeover of the rival Fox film studio, which had produced a 2015 flop based on the comic books.

Big screen return

Among other Marvel film announcements, Christian Bale joins “Thor: Love and Thunder” as the sequel’s villain, with filming due to start next month.

Samuel L Jackson reprises his role in the franchise for “Secret Invasion” on the Disney+ streaming service, which Feige hyped as “arguably the biggest crossover comic event in the last 20 years.”

With Robert Downey Jr’s popular Iron Man character having seemingly departed the Marvel films, “If Beale Street Could Talk” actress Dominique Thorne will star in new series “Ironheart” about a female genius inventor with an advanced suit of armor.

Marvel films veteran Don Cheadle will reprise his role for “Armor Wars,” also a Disney+ series.

Amid fears Disney could emulate rival Warner Bros in sending next year’s blockbusters straight to streaming, Feige confirmed the long-delayed “Black Widow” superhero movie starring Scarlett Johansson will “return to the big screen” in May.

At the start of Disney’s investor day Kareem Daniel, head of the company’s distribution unit, previewed plans to “release roughly 10 Marvel series, 10 ‘Star Wars’ series” as well as 15 Disney series and 15 Disney films on Disney+ “over the next few years.”

Disney also set out plans for a Pixar “origin story” for popular “Toy Story” character Buzz Lightyear, and a new “Sister Act” sequel with Whoopi Goldberg returning.

A new series based on the “Alien” films but set on Earth will be overseen by Noah Hawley (“Fargo”) along with original director Ridley Scott, while “Hamilton” creator Lin-Manuel Miranda will pen songs for “Encanto,” Disney’s 60th animated film set in a Colombian world of magic realism.

أ ف ب – ترجمة WGOQatar 

لوس أنجلوس: سيكون هناك “تشالا” واحد فقط: أعربت ديزني عن تقديرها للراحل شادويك بوسمان يوم الخميس بإعلانها أن دوره الرائد في فيلم ” بلاك بانثر ” لن يتم تقديمه مجدداً في الجزء الثاني، حيث حددت الشركة تفاصيل أفلام ومسلسلات الأبطال الخارقين من مارفل القادمة.

توفي بوسمان في أغسطس بعد معركة استمرت أربع سنوات مع سرطان القولون، ولم يناقش وضعه علنًا أبدًا، واضعاً الجزء القادم من أحد أكثر أفلام مارفل تحطيماً للأرقام القياسية في محل الشكوك.

قال كيفن فيج، رئيس شركة مارفل ستوديوز، ل’انفيستور داي’ من ديزني: “إن تجسيده لشخصية “بلاك بانثر: تشالا” كان مبدعاً ويتجاوز أي رسم للشخصية جاء في أي وسيط آخر من ماضي مارفل – ولهذا السبب لن نقوم بإعادة تقديم الشخصية.

لكن الجزء القادم المخطط له لفيلم 2018 الذي لاقى نجاحاً باهراً – والذي شهد قيام بوسمان بتقديم أول شخصية بطل خارق أسود يحصل على بطولة فيلم مستقل في السلسلة – سيستمر في المضي قدمًا باستخدام “جميع الشخصيات الغنية والمتنوعة التي تم تقديمها في الفيلم الأول”.

وأضاف فيج: “لتكريم الإرث الذي ساعدنا شادويك على بنائه من خلال تصويره لملك واكاندا، نريد أن نواصل استكشاف عالم واكاندا” مع المخرج العائد ريان كوغلر “الذي يعمل بجد على الجزء القادم الآن”.

أُعجب النقاد والجماهير على حد سواء بفيلم ” بلاك بانثر ” الأصلي، الذي تدور أحداثه في مملكة واكاندا الإفريقية الخيالية، ليصبح أول فيلم مستوحى من قصص الرسوم المتحركة يتم ترشيحه لجائزة ‘بيست بيكتشور’ في حفل توزيع جوائز الأوسكار وحقق أكثر من مليار دولار في جميع أنحاء العالم.

ومن المقرر أن يعرض الجزء الثاني في دور العرض في يوليو 2022.

في عرض حافل غطى أكثر من 20 فيلماً ومسلسلاً قادمًا من مارفل، أعلن فيج أن فيلم “فانتاستيك فور” جديد سيخرجه جون واتس، الذي ساعد في تنشيط أفلام “سبايدر مان”.

استحوذت ديزني على حقوق الفيلم لشخصيات “فانتاستيك فور” بعد استحواذها مؤخرًا على استوديو أفلام فوكس المنافس، الذي كان قد أنتج فيلمًا فاشلاً في عام 2015 مستوحى من القصص المصورة.

العودة للشاشة الكبيرة

من بين إعلانات أفلام مارفل الأخرى، ينضم كريستيان بيل إلى “ثور: لوف أند ثندر” بدور الشرير في الجزء القادم، ومن المقرر أن يبدأ التصوير الشهر المقبل.

يعيد صامويل ال جاكسون دوره في سلسلة “سيكريت انفايجن” على خدمة ديزني بلس للمسلسلات، والتي وصفها فيج بأنها “أكبر حدث كوميدي متداخل في العشرين عامًا الماضية”.

مع مغادرة شخصية ‘آيرون مان’ الشهيرة لروبرت داوني جونيور على ما يبدو أفلام مارفل، ستلعب الممثلة دومينيك ثورن دور البطولة في سلسلة جديدة باسم “آيرون هارت” حول مخترعة عبقرية ترتدي بذلة متطورة مدرّعة.

سيعيد دون شيدل المخضرم في أفلام مارفل تأدية دوره في “آرمور وارز”، وهي أيضًا سلسلة من إنتاج ديزني بلس.

وسط مخاوف من أن ديزني قد تحاكي منافستها وارنر براذرز بإرسال أفلام العام المقبل مباشرة إلى خدمة البث عبر الإنترنت، أكد فيج أن فيلم البطلة الخارقة “بلاك ويدو” الذي تأخر طويلاً من بطولة سكارليت جوهانسون “سيعود إلى الشاشة الكبيرة” في مايو.

في بداية ‘انفيستورز داي’ ديزني، قام كريم دانيال، رئيس وحدة التوزيع في الشركة، بمعاينة خطط “إصدار ما يقرب من 10 مسلسلات من مارفل و10 أجزاء من سلسلة ستار وورز ” بالإضافة إلى 15 من مسلسلات ديزني و15 من أفلام ديزني على ديزني بلس “خلال بضع سنوات.”

كما وضعت ديزني خططًا لـ “قصة المنشأ” من انتاج بيكسار لشخصية “توي ستوري” الشهيرة باز لايت يير، وجزء جديد جديدة لـ “سيستر أكت” مع عودة ووبي غولدبرغ.

سلسلة جديدة مبنية على أفلام “آلين” ولكنها تدور أحداثها على الأرض سيشرف عليها نواه هاولي “فارجو” إلى جانب المخرج الأصلي ريدلي سكوت، بينما سيؤلف لين مانويل ميراندا مبتكر “هاميلتون” أغانٍ لـ “انكانتو”، فيلم الرسوم المتحركة رقم 60 من إنتاج ديزني تدور أحداثه في عالم كولومبي من الواقعية السحرية.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format