🌍 World

White House witnesses a thorough sterilization campaign before Biden’s move

البيت الأبيض يشهد حملة تعقيم شاملة قبل انتقال بايدن

DPA – WGOQatar Translations 

Washington: The White House in Washington is witnessing a comprehensive and larger than usual cleaning campaign in light of the outbreak of Coronavirus, on the occasion of the transition of the president-elect Joe Biden to the presidency and assuming power after the outgoing President Donald Trump.

The White House representative told CNN that the plan aims to clean and sterilize all surfaces in the US President’s office, which Biden is scheduled to move to on the twentieth of next January. Cleaning usually takes place within the few hours of the inauguration ceremony, but this time the carpets are scheduled to be cleaned more thoroughly – that is, if they were kept at all, as CNN reported on Thursday.

The actual clean-up plan rests entirely with the management company, GSA. Many cases of the virus have appeared in the White House in the past period, and Trump, his wife Melania, and many close persons and employees of the White House have contracted Covid-19 or have had positive test results.

There are already strict disinfection measures in public institutions, including the movement of cleaning personnel in protective suits and carrying spray guns through the rooms. The White House employee stated that cleaning and disinfection measures are likely to extend to the area of ​​residence as well.

د ب أ

واشنطن: يشهد البيت الأبيض في واشنطن حملة تنظيف شاملة وأكبر من المعتاد في ظل تفشي فيروس كورونا بمناسبة انتقال جو بايدن الرئيس المنتخب وتسلمه السلطة بعد الرئيس المنتهية ولايته دونالد ترامب. وقال ممثل البيت الأبيض لشبكة سي إن إن الإخبارية إن الخطة تهدف إلى تنظيف وتعقيم جميع الأسطح في مكتب الرئيس الأمريكي، الذي من المقرر أن ينتقل إليه بايدن في العشرين من يناير المقبل. يتم التنظيف عادة خلال الساعات القليلة التي يستغرقها حفل التنصيب الرسمي، إلا أنه من المقرر هذه المرة أن يتم تنظيف السجاد بصورة أكثر دقة – هذا لو تم الاحتفاظ به أصلاً، كما ذكرت سي إن إن أمس. تقع خطة التنظيف الفعلية كلية على عاتق شركة جي إس إيه الإدارية.

ظهر العديد من حالات الإصابة بالفيروس في البيت الأبيض في الفترة الماضية، كما أصيب ترامب وزوجته ميلانيا والعديد من المقربين والموظفين في البيت الأبيض بمرض كوفيد 19 أو ظهرت نتائج اختباراتهم إيجابية. توجد بالفعل إجراءات تطهير صارمة في المؤسسات العامة ومن بينها تنقل موظفي التنظيف وهم يرتدون بدلات واقية ويحملون مسدسات الرش عبر الغرف. وذكر موظف البيت الأبيض أن من المرجح أن تمتد إجراءات التنظيف والتعقيم إلى منطقة السكن والإقامة أيضًا.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format