🩺 Health🌍 World🦠Coronavirus

WHO expects decisions on Coronavirus vaccines in weeks

الصحة العالمية: القرارات بشأن لقاحات كورونا متوقعة في غضون أسابيع

Reuters

GENEVA: The World Health Organization expects to make decisions on whether to give emergency use approval to COVID-19 vaccines from Pfizer, Moderna and AstraZeneca in coming weeks, its chief scientist said on Friday.

Soumya Swaminathan said the global health body could decide on Pfizer’s vaccine candidate in the next “couple of weeks”, and later said it could also review Moderna’s and AstraZeneca’s in a few weeks.

WHO approval could allow a vaccine to be deployed in some countries where national medical regulators have not yet been able to evaluate it. Swaminathan said at least 10 companies had expressed an interest or submitted a request for emergency approval for vaccine candidates.

WHO Director-General Tedros Adhanom Ghebreyesus said nearly a billion doses of vaccines had been secured for the COVAX programme to provide shots for poor- and middle-income countries, with 189 countries participating.

But several WHO officials noted that it would still take time to manufacture enough doses of vaccines to meet demand. Swaminathan said the supply was likely to be limited for the first half of 2021.

رويترز – ترجمة WGOQatar

جنيف: قال كبير علماء منظمة الصحة العالمية يوم الجمعة إن المنظمة تتوقع اتخاذ قرارات بشأن ما إذا كانت ستمنح إذن الاستخدام الطارئ للقاحات فيروس كورونا من فايزر وموديرنا وأسترا زينيكا في الأسابيع المقبلة.

قالت سمية سواميناثن: “إن هيئة الصحة العالمية يمكن أن تقرر بشأن لقاح فايزر المرشح في “الأسبوعين المقبلين”، وقالت لاحقًا إنها قد تراجع أيضًا لقاحات موديرنا وأسترا زينيكا في غضون أسابيع قليلة.

تسمح موافقة منظمة الصحة العالمية باعتماد لقاح في بعض البلدان حيث لم يتمكن المنظمون الطبيون المحليون من تقييمه بعد. وقالت سواميناثن إن ما لا يقل عن 10 شركات أبدت اهتمامًا أو قدمت طلبًا للحصول على موافقة استخدام الطوارئ على اللقاحات المرشحة.

وقال المدير العام لمنظمة الصحة العالمية، تيدروس أدهانوم غيبريسوس، إنه تم تأمين ما يقرب من مليار جرعة من اللقاحات لبرنامج كوفاكس لتوفير جرعات للبلدان الفقيرة والمتوسطة الدخل، بمشاركة 189 دولة.

لكن العديد من مسؤولي منظمة الصحة العالمية أشاروا إلى أن تصنيع جرعات كافية من اللقاحات لتلبية الطلب سيستغرق بعض الوقت. وقالت سواميناثن إن الإمدادات ستكون محدودة على الأرجح في النصف الأول من عام 2021.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format