🩺 Health🌍 World🦠Coronavirus

The latest updates on the Coronavirus

آخر المستجدات عن فيروس كورونا

Reuters

Sweden saw a record number of daily COVID-19 cases and France ruled out reopening cultural venues, while the daily U.S. death toll surpassed 3,000 for the first time, prompting pleas for Americans to scale back Christmas plans.

DEATHS AND INFECTIONS

EUROPE

* Every secondary school student in several London boroughs will be tested as the government tries to tackle a rise in cases.
* Spain’s death toll between March and May was almost 70% higher than the official count at the time, data showed.
* Berlin’s mayor said the city wants to close shops and extend the school Christmas holidays as Germany reported a new record number of cases.
* Denmark will expand lockdown measures announced earlier this week to more cities.

AMERICAS

* Cyber attacks have been waged against COVID-19 vaccine distribution infrastructure, including a cold-chain storage company, U.S. Senator Gary Peters said.
* Doses of a COVID-19 vaccine made by China’s Sinovac Biotech are rolling off a Brazilian production line, drawing interest around the country and across Latin America from governments struggling to procure costlier vaccines.
* Russia has agreed with Argentina to supply 10 million doses of the Sputnik V vaccine, developers of the vaccine backed by the Russian Direct Investment Fund said.
* Talk show host Ellen DeGeneres said she had tested positive but was feeling fine.
* United Parcel Service and FedEx Corp plan to deliver millions of doses of COVID-19 vaccines before holiday gifts. Walmart is also readying to administer vaccines.

ASIA-PACIFIC

* Japan will buy 10,500 deep freezers to store vaccines, as the capital Tokyo reported a record number of new cases.
* Indonesia has secured 155.5 million doses of vaccines and is seeking another 116 million through deals with Pfizer, AstraZeneca and global vaccine programme COVAX.

MIDDLE EAST AND AFRICA

* Nigeria may be on the verge of a second wave amid rising confirmed cases in Africa’s most populous country over the last few weeks.
* Bahrain will provide the vaccine for free for all citizens and residents, state news agency BNA reported.
* Health authorities in Saudi Arabia have registered the Pfizer-BioNTech vaccine for import and use in the country, state news agency SPA said.
* The head of Africa’s disease control body called on rich nations that have ordered more vaccines than they need to share excess doses.

MEDICAL DEVELOPMENTS

* Pfizer said it planned to file for full U.S. approval of its experimental coronavirus vaccine by April next year, even as the vaccine awaits emergency use authorization by the U.S. FDA.
* Moderna said it had dosed the first participants in a mid-to-late stage study testing its vaccine candidate in adolescents aged 12 to less than 18.

ECONOMIC IMPACT

* The euro climbed as the ECB disappointed some investors hoping for a bigger stimulus boost, while world equity indexes were near flat in choppy trading amid uncertainty over fresh U.S. economic stimulus.
* The number of Americans filing first-time claims for unemployment benefits increased more than expected last week as mounting new infections caused more business restrictions.

رويترز – ترجمة WGOQatar

شهدت السويد رقماً قياسياً لأعداد الإصابات اليومية بفيروس كورونا واستبعدت فرنسا إمكانية إعادة فتح الأماكن الثقافية، في حين تجاوز عدد الوفيات في الولايات المتحدة عتبة 3000 للمرة الأولى، مما دفع الأمريكيين لتقليص خطط عيد الميلاد.

الوفيات والإصابات

أوروبا

* سيتم إجراء اختبار لكل طالب بالمدارس الثانوية في العديد من أحياء لندن حيث تحاول الحكومة معالجة ارتفاع عدد الحالات.

* أظهرت البيانات أن عدد الوفيات في إسبانيا بين مارس ومايو كان أعلى بنسبة 70٪ تقريبًا من الحصيلة الرسمية التي تم الإعلان عنها في ذلك الوقت.

* قال عمدة برلين إن المدينة تريد إغلاق المتاجر وتمديد عطلة عيد الميلاد المدرسية حيث أبلغت ألمانيا عن رقم قياسي جديد للحالات.

* ستوسع الدنمارك إجراءات الإغلاق التي تم الإعلان عنها في وقت سابق من هذا الأسبوع لتشمل المزيد من المدن.

الأمريكيتين

* قال السناتور الأمريكي غاري بيترز: “تم شن هجمات إلكترونية على البنية التحتية لتوزيع لقاح فيروس كورونا، بما في ذلك شركة تخزين لسلسلة التبريد”.

* بدأ تصنيع جرعات لقاح فيروس كورونا الذي طورته شركة سينوفاك بيوتيك الصينية في خط إنتاج برازيلي، مما جذب الاهتمام في جميع أنحاء البلاد وعبر أمريكا اللاتينية من الحكومات التي تكافح للحصول على لقاحات أكثر تكلفة.

* اتفقت روسيا مع الأرجنتين على توريد 10 ملايين جرعة من لقاح سبوتنيك 5، حسبما قال مطورو اللقاح المدعوم من صندوق الاستثمار المباشر الروسي.

* قالت مقدمة البرامج الحوارية إيلين ديجينيرس إن نتيجة تحليلها كانت إيجابية لكنها على ما يرام.

* تخطط خدمة البريد السريع وشركة فيدكس لتقديم ملايين الجرعات من لقاحات فيروس كورونا قبل تقديم هدايا الأعياد. وول مارت مستعد أيضًا لإدارة اللقاحات.

آسيا والمحيط الهادئ

* ستشتري اليابان 10500 مجمّد لتخزين اللقاحات، حيث أبلغت العاصمة طوكيو عن عدد قياسي من الحالات الجديدة.

* حصلت إندونيسيا على 155.5 مليون جرعة من اللقاحات وتسعى للحصول على 116 مليونًا أخرى من خلال صفقات مع شركة فايزر واسترازينيكا وبرنامج اللقاحات العالمي كوفاكس.

الشرق الأوسط وأفريقيا

* قد تكون نيجيريا على شفا موجة ثانية وسط تزايد الحالات المؤكدة في أكبر دولة في إفريقيا من حيث عدد السكان خلال الأسابيع القليلة الماضية.

* ذكرت وكالة الأنباء الرسمية في البحرين أن البلاد ستوفر اللقاح مجانًا لجميع المواطنين والمقيمين.

* قالت وكالة الأنباء السعودية الرسمية إن السلطات الصحية في المملكة العربية السعودية سجلت لقاح فايزر-بيونتك للاستيراد والاستخدام في البلاد.

* دعا رئيس هيئة مكافحة الأمراض في إفريقيا الدول الغنية التي طلبت لقاحات أكثر مما تحتاج إلى مشاركة الجرعات الفائضة.

التطورات الطبية

* قالت شركة فايزر إنها تعتزم تقديم طلب للحصول على موافقة أمريكية كاملة على لقاحها التجريبي لفيروس كورونا بحلول أبريل من العام المقبل، حتى في الوقت الذي ينتظر فيه اللقاح إذن الاستخدام الطارئ من إدارة الغذاء والدواء الأمريكية.

* قالت موديرنا إنها قدمت الجرعات للمشاركين الأوائل في دراسة المرحلة المتوسطة إلى المتأخرة لاختبار لقاحها على المراهقين الذين تتراوح أعمارهم بين 12 إلى أقل من 18 عامًا.

الأثر الاقتصادي

* خيب البنك المركزي الأوروبي آمال بعض المستثمرين الآملين في الحصول على دفعة تحفيزية أكبر بارتفاع اليورو، في حين كانت مؤشرات الأسهم العالمية قريبة من الثبات في تعاملات متقلبة وسط حالة عدم اليقين بشأن التحفيز الاقتصادي الأمريكي الجديد.

* ارتفع عدد الأمريكيين الذين تقدموا بطلبات لأول مرة للحصول على إعانات البطالة أكثر من المتوقع الأسبوع الماضي حيث تسبب تزايد الإصابات الجديدة في مزيد من القيود على الأعمال.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format