😎 LifeStyle🎮Games & Movies🎬Movies

‘Tenet’ director Nolan slams Warner Bros same day streaming plan

مخرج ‘تينيت’ نولان ينتقد ‘وارنر بروس’ على خطتها لطرح الأفلام على منصتها الرقمية في نفس يوم طرحها في صالات السينما

Reuters

LOS ANGELES – Movie director Christopher Nolan on Monday slammed plans by Warner Bros to release its 2021 films in theaters and on its streaming service HBO Max on the same day, saying the studio should have consulted filmmakers first.

Nolan, whose thriller “Tenet” was released by Warner Bros earlier this year, said the work of top talent was being used “as a loss leader for the streaming service.”

“There’s such controversy around it, because they didn’t tell anyone,” Nolan told TV show Entertainment Tonight in an interview released on Monday.

In the unprecedented announcement last week, Warner Bros said all its 2021 movies, including potential blockbusters like “Godzilla vs Kong” and “The Suicide Squad,” will be available on HBO Max for one month starting on the same day they hit theaters.

“They’ve got some of the top filmmakers in the world, they’ve got some of the biggest stars in the world who worked for years in some cases on these projects very close to their hearts that are meant to be big-screen experiences,” Nolan said.

“And now they’re being used as a loss-leader for the streaming service – for the fledgling streaming service – without any consultation,” he told ET.

Warner Bros on Monday had no comment on Nolan’s remarks.

HBO Max was launched in May and competes in a streaming market that includes Disney+ and Netflix.

In a separate statement to the Hollywood Reporter, Nolan called HBO Max “the worst streaming service” and said the Warner Bros plan “makes no economic sense.”

Nolan said he believed that movie going would bounce back in the long term once coronavirus vaccines were widely available and movie theaters that have been shuttered around the world could reopen.

“What you have right now in our business is a lot of the use of the pandemic as an excuse for sort of grappling for short-term advantage,” he told Entertainment Tonight.

رويترز – ترجمة WGOQatar

لوس أنجلوس: انتقد مخرج الأفلام كريستوفر نولان يوم الاثنين خطط وارنر بروس لإطلاق أفلامها لعام 2021 في صالات السينما وعلى منصتها الرقمية المدفوعة “اتش بي أو ماكس” في اليوم نفسه، قائلاً بإن شركة الإنتاج كان من المفترض أن تستشير صناع الأفلام أولاً.

قال نولان، الذي تم إطلاق فلم الإثارة من إخراجه ‘تينيت’ في وقت سابق من هذا العام أن مجهود أصحاب المواهب الكبيرة يتم استخدامه “كمنتج يتم بيعه بخسارة لجذب الزبائن بالنسبة لخدمة الدفع مقابل المشاهدة”.

قال نولان لبرنامج “انتيرتاينمنت تونايت” في مقابلة نشرت الاثنين “هناك جدل كبير حول هذا التصرف، لأنهم لم يخبروا أحداً”.

قالت وارنر بروس في الإعلان الغير مسبوق الأسبوع الماضي أن جميع أفلام 2021 خاصتها بما فيها الأفلام التي من المحتمل أن تلقى نجاحاً كبيراً مثل “غودزيلا فيرسوس كونغ” و”ذا سويسايد سكواد”، ستكون متاحة على “اتش بي او ماكس” لشهر بدءً من نفس اليوم التي سيتم طرحها فيه في صالات السينما.

قال نولان: “لديهم بعض من نخبة صناع الأفلام في العالم، لديهم بعض من نخبة النجوم في العالم الذين قد عملوا لسنوات على هذه المشاريع العزيزة على قلوبهم والتي يفترض أن تكون تجارب على الشاشة الكبيرة.”

قال لبرنامج “اي تي” : “والآن يتم استخدامها كمنتج يتم بيعه بخسارة من أجل جذب الزبائن بالنسبة لخدمة البث على الإنترنت – الخدمة الحديثة المنشأ – من دون أي استشارة. “

لم تدلي وارنر بروس بأي تعليق على تصريحات نولان يوم الاثنين.

تم إطلاق “اتش بي او ماكس” في مايو وتنافس في سوق بث رقمي يضم “ديزني بلس” و”نيتفليكس”.

في تصريح منفصل ل”هوليوود ريبورتر”، نعت نولان “اتش بي او ماكس” بأنها “أسوء منصة بث رقمي” وقال بأن خطة وارنر بروس “ليست منطقية أبداً من الناحية الاقتصادية”.

قال نولان بأنه يعتقد بأن الذهاب لمشاهدة الأفلام في السينما سيتعافى على الأمد البعيد حالما تتوفر لقاحات فيروس كورونا على نطاق واسع حينها سيكون بإمكان صالات السينما التي أغلقت أبوابها أن تفتح من جديد.

قال ل”انتيرتاينمنت تونايت” : “ما يحصل حالياً في مجال عملنا هو استغلال الوباء كعذر لتحقيق امتيازات قصيرة الأمد”.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format