🩺 Health🌍 World🦠Coronavirus

Latest on worldwide spread of the coronavirus

آخر المستجدات المتعلقة بانتشار فيروس كورونا حول العالم

Reuters

Latin American countries will not get enough COVID-19 vaccines for months when they become available and they should develop immunization plans that focus first on health workers and the elderly, the World Health Organization said.

DEATHS AND INFECTIONS

* For an interactive graphic tracking the global spread of COVID-19, open here

EUROPE

* Britain’s medicine regulator has advised that people with a history of significant allergies do not get Pfizer-BioNTech’s vaccine after two adverse reactions were reported. Separately, the companies said documents related to the vaccine’s development had been “unlawfully accessed” in a cyberattack on Europe’s medicines regulator.
* The Czech lower house approved giving the government an extension of state of emergency powers to Dec. 23.
* Slovakia ordered schools and most shops closed for at least three weeks from Dec. 21.
* Stockholm’s healthcare chief appealed to national authorities to send specialist nurses and other hospital staff as a second wave filled intensive care wards.
* A health official’s warning that anyone getting vaccinated with Russia’s Sputnik V vaccine should give up alcohol for almost two months has caused a backlash among some Russians who call the request unreasonable.

AMERICAS

* Economic relief and a vaccine drew nearer to reality to counter a COVID-19 pandemic that has ravaged the U.S. economy and killed 286,487 people, with year-end holiday gatherings expected to fuel another surge in infections.
* Canada approved its first COVID-19 vaccine and said initial shots will be delivered and administered across the country starting next week.
* Brazil will “quite likely” begin vaccinations to stem the pandemic in January or February, Health Minister Eduardo Pazuello said.

ASIA-PACIFIC

* A Royal Caribbean “cruise-to-nowhere” from Singapore began disembarking its nearly 1,700 passengers who were confined to their cabins for more than 16 hours after a COVID-19 case was detected onboard, forcing the ship back to port.

MIDDLE EAST AND AFRICA

* South Africa has officially entered a second wave as the number of infections per day exceeds 6,000, the health minister said.
* Turkey is ready to procure Russia’s coronavirus vaccine if it meets Ankara’s criteria, Health Minister Fahrettin Koca said, refuting an earlier media report that cited him as ruling it out.

MEDICAL DEVELOPMENTS

* India’s drugs regulator said it had sought more data to make a decision on emergency authorisation for AstraZeneca’s COVID-19 vaccine candidate and one developed locally by Bharat Biotech and the government.
* An experimental vaccine developed by China National Pharmaceutical Group (Sinopharm) has 86% efficacy, the health ministry of the United Arab Emirates said, citing an interim analysis of late-stage clinical trials.

ECONOMIC IMPACT

* Global equity indexes fell, with the S&P 500 down nearly 1% as negotiations for further fiscal stimulus dragged on.
* U.S. job openings increased in October, but many of the help wanted signs could disappear amid widespread restrictions on businesses.
* U.S. airlines were awaiting progress on COVID-19 relief proposals in Washington that could include another $17 billion in payroll support.

رويترز – ترجمة WGOQatar

قالت منظمة الصحة العالمية أن دول أمريكا اللاتينية لن تحصل على ما يكفى من لقاحات كوفيد-19 لأشهر بعد أن تصبح متاحة ويتعين عليها وضع خطط تطعيم تركز أولاً على العاملين في مجال الصحة والمسنين .

الوفيات والإصابات

• لرسم تفاعلي يوضح الانتشار العالمي لكوفيد-19 اضغط هنا

أوروبا

* نصحت هيئة تنظيم الأدوية في بريطانيا الأشخاص الذين لديهم تاريخ من الحساسية الشديدة بأن لا يحصلوا على لقاح فايزر العائد لشركة بيونتيك – بعد الإبلاغ عن اثنين من ردود الفعل المضادة. وفي سياق منفصل، قالت الشركات إن الوثائق المتعلقة بتطوير اللقاح “تم الوصول إليها بشكل غير قانوني” في هجوم إلكتروني على هيئة تنظيم الأدوية في أوروبا.

* وافق مجلس النواب التشيكى على منح الحكومة تمديداً لصلاحيات قانون الطوارئ حتى 23 ديسمبر .

* أمرت سلوفاكيا بإغلاق المدارس ومعظم المحلات التجارية لمدة ثلاثة أسابيع على الأقل تبدأ من 21 ديسمبر.

* ناشد رئيس الرعاية الصحية في ستوكهولم السلطات الوطنية لإرسال ممرضات متخصصات وموظفي مستشفيات آخرين حيث ملأت موجة ثانية عنابر العناية المركزة.

* تسبب تحذير مسؤول صحي من أن أي شخص يحصل على تطعيم مع لقاح سبوتنيك الخامس الروسي يجب أن يترك الكحول لمدة شهرين تقريباً في رد فعل عنيف بين بعض الروس الذين قالوا أن الطلب غير معقول.

الأمريكيتين

* اقترب كل من الانتعاش الاقتصادي واللقاح من الواقع أكثر لمواجهة وباء “كوفيد-19” الذي أهلك الاقتصاد الأميركي وقتل 286,487 شخصاً، مع توقع أن تؤدي تجمعات العطلات في نهاية العام إلى زيادة أخرى في الإصابات.

* وافقت كندا على أول لقاح ضد كوفيد-19 وقالت إن الجرعات الأولية سيتم تسليمها وإدارتها في جميع أنحاء البلاد ابتداءً من الأسبوع المقبل.

* قال وزير الصحة البرازيلي ادواردو بازويلو أن البرازيل ستبدأ ” على الأرجح ” التطعيمات لوقف الوباء في يناير أو فبراير .

آسيا والمحيط الهادئ

بدأت “رحلة إلى المجهول” التابعة لرويال كاريبيان من سنغافورة في إنزال ما يقرب من 1700 راكب كانوا محجورين في كبائنهم لأكثر من 16 ساعة بعد اكتشاف إصابة بفيروس كورونا على متن الرحلة، مما أجبر السفينة على العودة إلى الميناء.

الشرق الأوسط وأفريقيا

* ذكر وزير الصحة أن جنوب أفريقيا دخلت رسمياً موجة ثانية حيث أن عدد الإصابات اليومية يتجاوز 6 آلاف.

* قال وزير الصحة التركي فهريتين كوكا إن تركيا مستعدة لشراء لقاح روسيا ضد فيروس كورونا إذا كان يلبي معايير أنقرة، مفنداً تقريراً إعلامياً سابقاً أشار إلى أنه يستبعد ذلك.

التطورات الطبية

* قالت هيئة سلامة الدواء في الهند أنها سعت للحصول على مزيد من البيانات لاتخاذ قرار بشأن منح إذن الطوارئ للقاح كوفيد-19 من إنتاج شركة أسترازينيكا وآخر من إنتاج محلي من قبل شركة بهارات للتكنولوجيا الحيوية والحكومة.

* لقاح تجريبي طورته المجموعة الوطنية الصينية للأدوية (سينوفارم) يعمل بفعالية 86٪ ، حسبما ذكرت وزارة الصحة في دولة الإمارات العربية المتحدة ، مشيرة إلى تحليل مؤقت للتجارب السريرية في المراحل المتأخرة.

الأثر الاقتصادي

* انخفضت مؤشرات الأسهم العالمية، مع انخفاض مؤشر ستاندرد آند بورز 500 بنسبة 1٪ تقريبًا مع استمرار المفاوضات من أجل المزيد من التحفيز المالي.

* زادت فرص العمل في الولايات المتحدة في أكتوبر، ولكن العديد من علامات المساعدة المطلوبة يمكن أن تختفي وسط قيود واسعة النطاق على الشركات.

* كانت شركات الطيران الأميركية تنتظر إحراز تقدم بشأن مقترحات الإغاثة الناجمة عن “كوفيد-19” في واشنطن والتي قد تشمل دعمًا آخر للرواتب بقيمة 17 مليار دولار.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format