👮‍♂️ Government

Qatar Participates in US Chamber of Commerce Panel Discussion

دولة قطر تشارك في ندوة حوارية لغرفة التجارة الأمريكية

QNA

Washington: The State of Qatar participated in the panel discussion organized remotely by the US Chamber of Commerce.

The State of Qatar was represented by HE Ambassador of the State of Qatar to the US Sheikh Meshaal bin Hamad Al-Thani, along with a group of major American businessmen.

HE the ambassador stressed the strength and flexibility of the State of Qatar’s economy in facing the pandemic, referencing positive forecasts for the Qatari economy by Moody’s. He said that the International Monetary Fund (IMF) said that the State of Qatar was the only country in the region that was on track to achieve a budget surplus in 2020.

He noted that the American private sector has been an important partner to the State of Qatar for many decades in economic development, particularly as economic diversification helps attract American companies to new sectors in the state. HE the ambassador highlighted the growing interest of American tech companies in entering the Qatari market, noting that Google was one of those companies.

For its part, the participating American companies praised the measures taken by the State of Qatar to contain the Coronavirus (COVID-19). They also praised the changes made by the State of Qatar in the last few years in order to attract more investments to the country.

قنا

واشنطن: شاركت دولة قطر في ندوة حوارية نظمتها غرفة التجارة الأمريكية /عن بعد/.

مثل دولة قطر في الندوة سعادة الشيخ مشعل بن حمد آل ثاني سفير دولة قطر لدى الولايات المتحدة الأمريكية كمتحدث رئيسي، مع مجموعة من كبار رجال الأعمال الأمريكيين.

وأكد سعادة سفير دولة قطر لدى الولايات المتحدة الأمريكية، في كلمته، على قوة ومرونة الاقتصاد القطري في مواجهة جائحة كورونا / كوفيد – 19/، مشيرا إلى التوقعات الاقتصادية الإيجابية لدولة قطر والتي صدرت عن منظمات مستقلة مثل صندوق النقد الدولي ومؤسسة /Moody’s / المالية.

وقال: “أكد صندوق النقد الدولي في توقعاته بأن دولة قطر هي الدولة الوحيدة في المنطقة التي تسير على المسار الصحيح لتحقيق فائض في الميزانية في عام 2020” ، معبرا عن تقدير دولة قطر للدور المهم الذي لعبته الشركات الأمريكية في تحقيق القوة الاقتصادية الحالية التي تتمتع بها الدولة في الوقت الراهن.

وأشار إلى أن القطاع الخاص الأمريكي كان شريكاً مهماً منذ عقود في التنمية الاقتصادية لدولة قطر، وخاصة في ظل حقيقة أن التنويع الاقتصادي في قطر يساهم بشكل أساسي في جذب الشركات الأمريكية إلى القطاعات الجديدة والناشئة في الدولة.

ونوه سعادة السفير بالاهتمام المتزايد لشركات التكنولوجيا الأمريكية ومنها شركة Google بدخول السوق القطري.

بدورها أشادت الشركات الأمريكية المشاركة في الندوة الحوارية، بالإجماع، بالإجراءات التي تبنتها دولة قطر لمواجهة تفشي فيروس /كورونا ، مشيرة إلى أن التغييرات الرئيسية التي أجرتها دولة قطر في السنوات الأخيرة بدأت بالفعل في جذب المزيد من الاستثمارات الى الدولة.

وشارك في الندوة الحوارية أكثر من 50 مشاركاً يمثلون شركات أمريكية بارزة في مجموعة من القطاعات، بما في ذلك شركة ناسداك، وشركة غوغل، وشركة متلايف، وشركة إكسون موبيل، وشركة كونوكو فيليبس، وشركة جنرال اليكتريك، وشركة موتورولا، وشركة لوكهيد مارتن، وشركة بيكر هيوز.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format