🩺 Health🌍 World🦠Coronavirus

The first person in the world to receive Pfizer vaccine after its official approval

أول شخص في العالم يتلقى لقاح فايزر بعد اعتماده رسمياً 

Al-Sharq – WGOQatar Translations 

Doha: A 90-year-old woman became the first to receive a vaccination against coronavirus in the comprehensive vaccination program that began across Britain.

According to the BBC website, Margaret Kennan, who will be 91 years old next week, took the injection at 06:31 a.m. GMT – the first of the 800,000 doses of the Pfizer-BioNTech vaccine, which will be given to patients in the coming weeks.

A report by the site expects the arrival of nearly 4 million doses by the end of this month, and centers in Britain will vaccinate people over the age of 80, and some health and health care workers first, with the aim of protecting the most vulnerable and bringing life back to normal.

What did Margaret say?

Margaret Kennan was vaccinated at the University Hospital in Coventry.

She said: “I feel very special because I am the first person to be vaccinated against Covid-19, which means that I can finally look forward to spending time with my family and friends in the new year, after I spent most of the year alone.”

She added: “My advice to anyone who was offered the vaccine is to take it, if I can take it when I am 90, then you can take it as well.”

Britain is the first country in the world to start using the Pfizer vaccine, after the organizers agreed upon using it last week, and vaccination is not compulsory.

The government has provided about 800,000 doses of the Pfizer BioNTech vaccine that will be given to patients in the coming weeks.

Requests have been submitted for 40 million doses, sufficient to vaccinate 20 million people, as each person must take the dose twice.

But most of this number of doses is not expected to be available until next year, although government sources said that another four million doses will arrive to the country by the end of this year.

What did the Minister of Health say?

Health Minister Matt Hancock told the BBC that we had a “long march, but this is the door to the exit.”

He added, “This is a deadly virus. We have to abide by the rules.”

Hancock expected that it would take “several weeks” to vaccinate the first group of health workers, care workers and those over the age of 80.

British Health Minister Matt Hancock expressed his “great” hope that the competent authorities would approve the second vaccine, developed by Oxford University and AstraZeneca, in “the next two weeks.”

Advice from a specialist

Professor Stephen Boyce, Medical Director of the National Health Insurance Corporation of England said that the start of the vaccination program makes you feel that this is “the beginning of the end”.

He added that 2020 was a “terrible” year, but life would return to “normalcy” in the coming months.

In response to a question about his message to people who may have concerns about a coronavirus vaccine, he told the BBC that the vaccine is “one of the safest forms of medicine”.

He added, “The vaccine has been tested on several thousand people in medical trials, and the competent authorities have examined it carefully – as it always happens – and gave their consent to use it.

“So, if you receive a phone call to come and receive the vaccine, my advice is to take it. “

الشرق 

الدوحة: أصبحت امرأة في الـ90 من عمرها أول مَن يحصل على حقنة تطعيم ضد مرض كوفيد – 19 في برنامج التطعيم الشامل الذي بدأ في جميع أنحاء بريطانيا.

وحسب موقع “بي بي سي”، تناولت “مارغريت كينان”، التي ستكمل عامها 91 الأسبوع المقبل، الحقنة في الساعة 06:31 صباحا بتوقيت غرينتش – وهي أول جرعة من 800 ألف جرعة من لقاح فايزر- بيونتيك، الذي سيعطى للمرضى في الأسابيع المقبلة.

ويتوقع تقرير للموقع وصول ما يقارب 4 ملايين جرعة بحلول نهاية الشهر الحالي، كما ستلقح المراكز في بريطانيا الأشخاص الذين تجاوزوا الـ80 عاما، وبعض موظفي الصحة والرعاية الصحية أولا، بهدف حماية الفئات الأكثر ضعفا وإعادة الحياة إلى طبيعتها.

ماذا قالت مارغريت؟

وأعطيت مارغريت كينان اللقاح في المستشفى الجامعي في مدينة كوفنتري.

وقالت: “أشعر بتميز كبير لأني أول شخص يطعم ضد كوفيد-19، ما يعني أنه يمكنني أخيرا أن أتطلع إلى قضاء وقت مع عائلتي وأصدقائي في العام الجديد، بعد أن قضيت معظم أيام العام وحيدة”.

وأضافت: “نصيحتي لأي شخص عرض عليه اللقاح أن يأخذه، فإذا كان بإمكاني تناوله وأنا في الـ90، فيمكنكم تناوله أيضا”.

وبريطانيا هي أول دولة في العالم تبدأ في استخدام لقاح فايزر بعد أن وافق المنظمون على استخدامه الأسبوع الماضي.. كما أن التطعيم ليس إجباريا.

ووفرت الحكومة حوالي 800.000 جرعة من لقاح فايزر بيونتيك ستعطى للمرضى في الأسابيع المقبلة.

وقدمت طلبات للحصول على 40 مليون جرعة تكفي لتطعيم 20 مليون شخص، إذ يجب تناول كل شخص الجرعة مرتين.

ولكن لا يتوقع أن يصبح معظم هذا العدد من الجرعات متاحا إلا في العام المقبل، على الرغم من أن مصادر حكومية قالت إن أربعة ملايين جرعة أخرى ستصل إلى البلاد بحلول نهاية هذا العام.

ماذا قال وزير الصحة؟

وقال وزير الصحة مات هانكوك لـ “بي بي سي” إن أمامنا “مسيرة طويلة لكن هذا يمثل بابا للخروج”.

وأضاف : “هذا فيروس قاتل. علينا الالتزام بالقواعد”.

وتابع هانكوك إنه يتوقع أن يستغرق الأمر “عدة أسابيع” لتلقيح أول مجموعة من العاملين الصحيين وموظفي الرعاية ومن هم فوق سن الـ80 عاما.

وعبر وزير الصحة البريطاني مات هانكوك، عن أمله “الكبير” في أن توافق الجهات المختصة على اللقاح الثاني، الذي طورته جامعة أكسفورد وشركة أسترا زينيكا للأدوية، في “الأسبوعين المقبلين”.

نصيحة طبيب متخصص

قال البروفيسور ستيفن بويس ، المدير الطبي لهيئة التأمين الصحي الوطنية في إنجلترا إن بدء برنامج التطعيم يجعلك تحس بأن هذا “بداية النهاية”.

وأضاف أن 2020 كان عاما “مروعا”، لكن الحياة ستعود إلى “طبيعتها” في الأشهر المقبلة.

وردا على سؤال حول رسالته إلى الأشخاص الذين قد يكون لديهم مخاوف بشأن حقنة كوفيد، قال لبي بي سي إن اللقاح هو “أحد أكثر أشكال الأدوية أمانا”.

وأضاف: “لقد اختبر اللقاح على عدة آلاف من الأشخاص في تجارب طبية، وفحصته الجهات المختصة بعناية – كما يحدث دائما – ومنحت موافقتها على استخدامه.

“ولذا إذا اتصل بك للحضور وتلقي اللقاح، فنصيحتي أن تأخذه”.

المصدر: al-sharq

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format