😎 LifeStyle🦠Coronavirus

Travel restrictions most effective way to control Covid: Study

دراسة عن أكثر قيود السفر فعالية للسيطرة على فيروس كورونا

IANS

London – International travel restrictions may only be effective at controlling the spread of Covid-19 when applied in a targeted way, according to research published in The Lancet Public Health journal.

The new study also suggests that travel restrictions can be effective in countries close to a tipping point for exponential growth but not in those where it is already spreading rapidly among the population.

“We recognise that these measures carry a high economic and social cost, so it’s important that governments use travel restrictions in a targeted way,” said from Mark Jit from the London School of Hygiene and Tropical Medicine in the UK.

“Before introducing restrictions, they should take into account local infection figures, epidemic growth rates, and the volume of travellers arriving from countries heavily-affected by the virus,” Jit added.

The authors used detailed flight data to compare the number of expected Covid-19 cases arriving from international flights (assuming no travel restrictions) with the number of infections arising from transmission within individual countries.

They produced estimates of international travellers in May and September 2020 based on two scenarios.

One scenario used flight data for the same months in 2019 (assuming no reduction in travel numbers) and the other scenario was based on the expected reduction in passenger numbers.

Numbers of Covid-19 cases and infection rates were estimated using a mathematical model that adjusts recorded cases to take account of asymptomatic and unreported infections.

Had there been no travel restrictions or reduction in travel volumes in May 2020, the imported Covid-19 cases would account for more than 10 per cent of infections in the majority of countries (102/136 countries included in the analysis).

By September 2020, had there been no travel restrictions or reduction in travel volumes, imported cases would account for more than 10 per cent of infections in only a small number of countries (56/162 countries).

The findings indicate that international travel restrictions were most effective at limiting local transmission of the virus during earlier stages of the pandemic. This is because imported cases led to outbreaks in countries with very few – or no – existing cases.

The authors conclude that recommendations about international travel restrictions should not be applied uniformly.

Countries must first consider local infection figures and epidemic growth rates, as well as the volume of travellers arriving from countries heavily-affected by Covid-19.

شبكة الأخبار الهندو-آسيوية – ترجمة WGOQatar

لندن: قد تكون قيود السفر الدولية فعالة فقط في السيطرة على انتشار فيروس كورونا عند تطبيقها بطريقة مستهدفة، وفقًا لبحث نُشر في مجلة الصحة العامة “ذا لانسيت”.

تشير الدراسة الجديدة أيضًا إلى أن قيود السفر يمكن أن تكون فعالة في البلدان القريبة من نقطة التحول للنمو المتسارع، ولكن ليس في تلك التي ينتشر فيها بالفعل بسرعة بين السكان.

قال مارك جيت من كلية لندن للصحة وطب المناطق الحارة في المملكة المتحدة: “نحن ندرك أن هذه الإجراءات لها تكلفة اقتصادية واجتماعية عالية، لذلك من المهم أن تستخدم الحكومات قيود السفر بطريقة مستهدفة”.

وأضاف جيت أنه “قبل فرض قيود، يجب أن يأخذوا في الاعتبار أرقام العدوى المحلية، ومعدلات نمو الوباء، ووتيرة المسافرين القادمين من البلدان المتأثرة بشدة بالفيروس”.

استخدم المؤلفون بيانات الرحل الجوية التفصيلية لمقارنة عدد حالات فيروس كورونا المتوقعة القادمة من الرحلات الجوية الدولية (بافتراض عدم وجود قيود على السفر) مع عدد الإصابات الناتجة عن الانتقال داخل البلدان الفردية.

وضعوا تقديرات للمسافرين الدوليين في مايو وسبتمبر 2020 بناءً على نظريتين.

استخدم أحد السيناريوهات بيانات الرحل الجوية للأشهر نفسها في عام 2019 (بافتراض عدم حدوث انخفاض في أعداد المسافرين) واستند السيناريو الآخر إلى التخفيض المتوقع في أعداد الركاب.

تم تقدير عدد حالات فيروس كورونا ومعدلات الإصابة باستخدام نموذج رياضي يضبط الحالات المسجلة لمراعاة الإصابات غير المصحوبة بأعراض وغير المبلغ عنها.

لو لم تكن هناك قيود على السفر أو انخفاض في عدد رحلات السفر في مايو 2020، فإن حالات فيروس كورونا المستوردة ستشكل أكثر من 10 % من الإصابات في غالبية البلدان (102/136 دولة مدرجة في التحليل).

وبحلول سبتمبر 2020، لو لم تكن هناك قيود على السفر أو خفض في عدد رحلات السفر، فإن الحالات المستوردة ستشكل أكثر من 10 % من الإصابات في عدد صغير فقط من البلدان (56/162 دولة).

تشير النتائج إلى أن قيود السفر الدولية كانت أكثر فعالية في الحد من الانتقال المحلي للفيروس خلال المراحل المبكرة من الوباء. ويرجع ذلك إلى أن الحالات المستوردة أدت إلى تفشي المرض في البلدان التي بها حالات قليلة جدًا – أو معدومة -.

استنتج المؤلفون أن التوصيات حول قيود السفر الدولية لا ينبغي أن تطبق بشكل موحد.

يجب على البلدان أولاً النظر في أرقام العدوى المحلية ومعدلات نمو الوباء، فضلاً عن حجم المسافرين القادمين من البلدان المتأثرة بشدة بفيروس كورونا.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format