💰 Business

Qatar Airways Launches Flights to Seattle Starting March 2021

القطرية تعلن إطلاق رحلاتها إلى مدينة سياتل اعتباراً من مارس ٢٠٢١

QNA

Doha: Qatar Airways announced Tuesday the launch of four weekly flights to Seattle starting March 15 of 2021.

Seattle is the seventh new destination launched by the national carrier of the State of Qatar since the start of the pandemic. This news comes as the airline continues to strengthen its network across the globe through reinstating flights, adding new destinations and expanding its strategic partnerships. The Seattle service will be operated by Qatar Airways state-of-the-art Airbus A350-900 featuring 36 seats in the award-winning Qsuite Business Class and 247 seats in Economy Class.

The national carrier of the State of Qatar also announced a frequent flyer partnership with Alaska Airlines. From Dec. 15 of 2020, Qatar Airways Privilege Club and Alaska Mileage Plan members will be able to earn frequent flyer miles and from March 31 of 2021. Members can also redeem frequent flyer miles on both carriers full networks, and elite status perks including lounge access. The two airlines are also working closely on developing a codeshare agreement and commercial cooperation in line with the U.S. carrier joining oneworld on 31 March 2021.

HE Qatar Airways Group Chief Executive Akbar Al Baker, said: “Qatar Airways is committed to enhancing connectivity within the U.S. market, and the launch of flights to Seattle, our second new U.S. destination since the onset of the pandemic, epitomizes this commitment. We are excited to welcome Washington States largest city as our seventh new destination announced this year, and our eleventh U.S. gateway, surpassing the number of destinations we operated in the U.S. pre-COVID19. Home to a large tech industry and a portal of innovation, Seattle is a destination that is internationally renowned for business and leisure travel.

“Despite the challenges of 2020, Qatar Airways has remained committed to exploring every opportunity to further enhance the travel experience for our millions of passengers and is proud to secure another important strategic partnership in North America. In Alaska Airlines, we will have a very strong partner to connect customers from the U.S. West Coast to Doha and beyond via its hubs in Los Angeles, San Francisco, and Seattle, complementing our existing strategic partnerships with American Airlines and JetBlue. We look forward to further deepening our cooperation with the newest joiner to the oneworld family and continuing to provide our passengers the reliable, safe and award-winning service that they have come to trust from us.”

Alaska Air Group Chairman and CEO Brad Tilden, said: “Were thrilled to be joining the oneworld alliance and to begin this new partnership with an outstanding airline like Qatar Airways. As more of us resume international air travel next year, we are excited to offer our guests new nonstop service on Qatar Airways from Seattle to Doha, in addition to service to Doha from our hubs in Los Angeles and San Francisco. This partnership opens up tremendous destinations around the world and amazing opportunities for our guests.”

Port of Seattle Commission President Peter Steinbrueck, said: “This commitment by Qatar Airways, despite the current situation with the pandemic, is a testament to how the world views the long-term strength and resiliency of the Puget Sound region. This also supports the Ports decision to continue to invest in projects such as the International Arrivals Facility and North Satellite Modernization to provide a better experience for travelers from around the world.”

Business Class passengers flying to Seattle will enjoy the award-winning Qsuite business class seat, featuring sliding privacy doors and the option to use a Do Not Disturb (DND) indicator. The Qsuite seat layout is a 1-2-1 configuration, providing passengers with the most spacious, fully private, comfortable and socially distanced Business Class product in the sky.

The launch of flights to Seattle in March 2021 will increase Qatar Airways U.S. network to 59 weekly flights to 11 destinations in the U.S. 

قنا

الدوحة: أعلنت الخطوط الجوية القطرية عن إطلاق أربع رحلات أسبوعيا إلى مدينة سياتل الأمريكية اعتبارا من 15 مارس للعام المقبل، لتصبح سياتل بذلك الوجهة الجديدة السابعة التي تطلقها الناقلة الوطنية لدولة قطر منذ بداية انتشار جائحة كوفيد -19.

ويأتي الإعلان عن إطلاق هذه الوجهة الجديدة في الوقت الذي تواصل فيه الناقلة القطرية تعزيز شبكة وجهاتها العالمية، من خلال استئناف الرحلات الجوية وإضافة وجهات جديدة وتوسيع شراكاتها الاستراتيجية.

وأعلنت الناقلة القطرية إبرام اتفاقية شراكة على مستوى برنامج المسافر الدائم مع خطوط ألاسكا الجوية، اعتبارا من 15 ديسمبر للعام الجاري سيتمكن أعضاء نادي الامتياز التابع للخطوط الجوية القطرية وأعضاء برنامج المسافر الدائم لخطوط ألاسكا الجوي من كسب أميال عن رحلاتهم، واعتبارا من 31 مارس للعام المقبل، سيتمكن الأعضاء من استبدال الأميال على الرحلات على كافة الوجهات العاملة على شبكة وجهات الناقلتين.

وتعمل الناقلتان القطرية والأمريكية معا بشكل وثيق لإبرام اتفاقية الرمز المشترك والتعاون التجاري، وذلك تماشيا مع انضمام خطوط ألاسكا الجوية إلى تحالف oneworld بتاريخ 31 مارس للعام المقبل.

وقال سعادة السيد أكبر الباكر، الرئيس التنفيذي لمجموعة الخطوط الجوية القطرية “تلتزم الخطوط الجوية القطرية بتعزيز شبكة وجهاتها داخل السوق الأمريكية، ويتضح هذا الالتزام جليا عبر إطلاق رحلاتنا الجوية إلى مدينة سياتل، التي ستصبح الوجهة الأمريكية الجديدة الثانية التي نطلق رحلاتنا إليها منذ انتشار جائحة كوفيد 19، ووجهتنا الجديدة السابعة لهذا العام، وبوابتنا الحادية عشرة في الولايات المتحدة الأمريكية، متجاوزين بذلك عدد الوجهات التي اعتدنا تسيير رحلاتنا إليها في الولايات المتحدة قبل انتشار جائحة كوفيد 19”.

وأضاف “أن الخطوط الجوية القطرية التزمت بالسعي وراء مختلف الفرص المتاحة لتعزيز تجربة السفر للملايين من مسافرينا، كما أننا نفتخر بإبرام شراكة استراتيجية أخرى على قدر عال من الأهمية في أمريكا الشمالية. ونثق بأننا سنجد في خطوط ألاسكا الجوية، شريكا قويا بحيث يمكننا العمل على توفير رحلات جوية للمسافرين بين الساحل الغربي للولايات المتحدة والدوحة وغيرها من الوجهات، عبر مقرات عملياتها في لوس أنجلوس وسان فرانسيسكو وسياتل، مما يعزز من شراكاتنا الاستراتيجية الحالية مع الخطوط الجوية الأمريكية وخطوط جيت بلو الجوية”.

وأشار إلى أن /القطرية/ تتطلع إلى المزيد من التعاون الوثيق مع أحدث شركات الطيران التي تنضم إلى تحالف oneworld، خطوط ألاسكا الجوية، والاستمرار في تقديم أفضل الخدمات الحائزة على جوائز عالمية وأكثرها أمانا ومصداقية لجميع مسافرينا.

من جانبه ، قال السيد براد تيلدن، رئيس مجلس الإدارة والرئيس التنفيذي لخطوط ألاسكا الجوية “نحن سعداء بالانضمام إلى تحالف oneworld قريبا، والبدء بهذا التعاون الجديد مع شركة الخطوط الجوية القطرية ، ومع استئناف المزيد من شركات الطيران العالمية للرحلات الجوية الدولية في العام المقبل فإنه يسعدنا أن نسير رحلات مباشرة دون توقف من سياتل إلى الدوحة على متن الخطوط الجوية القطرية، فضلا عن تسيير رحلاتنا إلى الدوحة عبر مقرات عملياتنا في لوس أنجلوس وسان فرانسيسكو. وسيعمل هذا التعاون على إتاحة الفرصة لتسيير الرحلات إلى عدد كبير من الوجهات في مختلف أنحاء العالم، وتقديم الخدمات المذهلة لمسافرينا”.

وأضاف السيد بيتر ستينبريك، رئيس هيئة موانئ سياتل “أن هذا الالتزام من الخطوط الجوية القطرية بالرغم من الأوضاع الحالية بسبب الجائحة يعد شاهدا على ما يوليه العالم من أهمية لمنطقة بيوجت ساوند. كما يدعم هذا الالتزام قرار الهيئة الرامي إلى الاستمرار بالاستثمار في مختلف المشاريع مثل مرفق القادمين الدوليين ومشروع تحديث المبنى الشمالي بهدف تعزيز مستوى الخدمات المقدمة للمسافرين من مختلف أنحاء العالم”.

ومن شأن إطلاق هذه الرحلات الجوية إلى سياتل اعتبارا من مارس العام المقبل تعزيز شبكة وجهات الخطوط الجوية القطرية في الولايات المتحدة إلى 11 وجهة، تسير إليها 59 رحلة أسبوعيا، مع إمكانية الوصول إلى مئات المدن في الولايات المتحدة من خلال الشراكات الاستراتيجية مع خطوط ألاسكا الجوية، والخطوط الجوية الأمريكية، وخطوط جيت بلو الجوية.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format