🩺 Health🌍 World🦠Coronavirus

WHO does not expect countries to make Covid-19 vaccinations mandatory

منظمة الصحة العالمية لا تتوقع أن تجعل الدول تطعيمات كوفيد-١٩ إلزامية

QNA – WGOQatar Translations 

Geneva: The World Health Organization expected today that the countries of the world will not make vaccinations for Coronavirus / Covid-19 / mandatory for their people, pointing out that the health situation may require workers in some “vital” professions to undergo vaccinations that are “necessary” to protect Themselves, and to continue their activities on the model of health workers.

Katherine O’Brien, Director of the Department of Vaccination, Vaccines and Biological Preparations at the World Health Organization, said in statements that the organization does not expect countries to require their citizens to obtain vaccines against Covid-19 that have been developed, but she clarified that “there may be some countries or Some cases in which professional circumstances require that, or in which vaccination is highly recommended, along with hospitals, which may be a vivid example of this.

The official of the International Organization also mentioned that health sector workers are the most vulnerable groups to infection with the virus, which makes their vaccination a very important issue so that they continue to perform their duties to the fullest, criticizing the skepticism campaign that targets vaccinations that have been reached recently, and its preliminary results have proven effective in addressing For the virus.

It is noteworthy that, within the next few hours, Britain will start vaccinating its citizens with the Pfizer and BioNTech vaccine against the Coronavirus / Covid-19 / within the first phase of the process, to be the first country in the world to adopt this vaccine.

قنا

جنيف: توقعت منظمة الصحة العالمية، اليوم، ألا تجعل دول العالم تطعيمات فيروس كورونا /كوفيد-19/ إلزامية لشعوبها، لافتة إلى أن الوضع الصحي قد يتطلب من العاملين ببعض المهن “الحيوية” الخضوع إلى تطعيمات “ضرورية” لحماية أنفسهم، ولمواصلة نشاطهم على غرار العاملين بالقطاع الصحي.

وقالت السيدة كيت أوبراين مديرة إدارة التطعيم واللقاحات والمستحضرات البيولوجية في منظمة الصحة العالمية، في تصريحات، إن المنظمة لا تتوقع أن تُلزم الدول مواطنيها بالحصول على لقاحات ضد مرض /كوفيد-19/ التي تم تطويرها، لكنها أوضحت أنه “قد تكون هناك بعض الدول أو بعض الحالات التي تتطلب فيها الظروف المهنية ذلك، أو يوصي فيها بشدة بالتطعيم، على غرار المستشفيات التي قد تكون أحد الأمثلة الحية على ذلك”.

كما ذكرت المسؤولة بالمنظمة الدولية أن العاملين بالقطاع الصحي هم أكثر الفئات عرضة للإصابة بالفيروس، الأمر الذي يجعل تطعيمهم مسألة في غاية الأهمية حتى يواصلوا أداء مهامهم على الوجه الأكمل، منتقدة حملة التشكيك التي تستهدف التطعيمات التي تم التوصل إليها مؤخرا، وأثبتت نتائجها الأولية نجاعة في التصدي للفيروس.

يشار إلى أن بريطانيا ستشرع، خلال الساعات القليلة القادمة، في عمليات تطعيم مواطنيها بلقاح /فايزر/ و/بيونتك/ ضد فيروس كورونا /كوفيد-19/ ضمن المرحلة الأولى من العملية، لتكون بذلك البلد الأول عالميا الذي يعتمد هذا اللقاح.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
1
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format