🏆 Sport

Breakdancing gets Olympic green light for Paris 2024

البريك دانسينغ تحصل على الضوء الأخضر للمشاركة في أولمبياد لباريس ٢٠٢٤

AFP

Lausanne – Breakdancing was one of four new sports along with skateboarding, surfing and sport climbing to get the Olympic green light on Monday for inclusion at the 2024 Paris Games.

The four sports were included as the International Olympic Committee (IOC) executive board met to confirm the Paris 2024 programme.

Skateboarding, sport climbing and surfing have already been added to the programme for the 2020 Tokyo Olympics, which will take place in 2021 after being postponed by a year because of the coronavirus pandemic.

Breakdancing, which grew up alongside hip hop in the South Bronx of New York in the 1970s and is officially known in sport terms as “breaking”, appeared at the 2018 Youth Olympics in Buenos Aires, in the form of head-to-head “battles”.

Russia’s Sergei Chernyshev, competing under the nickname Bumblebee, won the first breakdancing gold medal for boys in that event, while Japan’s Ramu Kawai won the girls’ title.

Federations of sports that already have Olympic status were left disappointed in their bid to increase events within their sports as IOC president Thomas Bach said that none of the proposed 41 events would be included in Paris.

While some sports substituted in some events within their existing event numbers, Bach said medal events had actually gone down from 339 to 329.

Bach added that the athletes’ quota for Paris had been fixed at 10,500, including those participating in the four new sports.

That represents a decrease of 600 from the Tokyo Games, while gender equality would be attained for the first time in Olympic history in Paris.

أ ف ب – ترجمة WGOQatar 

لوزان: حصلت لعبة بريك دانس على الضوء الأخضر الأولمبي مع ثلاث رياضات جديدة: التزلج على الألواح وركوب الأمواج والتسلق الرياضي، وكان هذا يوم الاثنين لإدراجها في ألعاب باريس 2024.

تم تضمين الرياضات الأربعة في اجتماع المجلس التنفيذي للجنة الأولمبية الدولية لتأكيد برنامج باريس 2024.

تمت إضافة رياضة التزلج والتسلق وركوب الأمواج بالفعل إلى برنامج أولمبياد طوكيو 2020، والتي ستقام في عام 2021 بعد تأجيلها لمدة عام بسبب جائحة فيروس كورونا.

ظهرت لعبة البريك دانس، التي نشأت جنبًا إلى جنب مع موسيقى الهيب هوب في جنوب برونكس في نيويورك في سبعينيات القرن الماضي، والمعروفة رسميًا في المصطلحات الرياضية باسم “بريك دانس”، في أولمبياد الشباب لعام 2018 في بوينس آيرس، في شكل مواجهات مباشرة ” معارك “.

وفاز الروسي سيرغي تشيرنيشيف، الذي كان ينافس تحت الاسم المستعار بامبلبي، بأول ميدالية ذهبية لرقص البريك دانس للأولاد في ذلك الحدث، بينما فازت اليابانية رامو كاواي بلقب الفتيات.

شعرت الاتحادات الرياضية التي حصلت بالفعل على مركز أولمبي بخيبة أمل في محاولتها زيادة الأحداث في رياضتها، حيث قال رئيس اللجنة الأولمبية الدولية توماس باخ إنه لن يتم تضمين أي من الأحداث الـ 41 المقترحة في باريس.

في حين تم استبدال بعض الألعاب الرياضية في بعض الأحداث ضمن أرقام الأحداث الحالية، قال باخ إن أحداث الميداليات قد انخفضت بالفعل من 339 إلى 329.

وأضاف باخ أنه تم تحديد حصة الرياضيين لباريس عند 10500، بمن فيهم المشاركون في الرياضات الأربع الجديدة.

ويمثل هذا انخفاضًا قدره 600 عن أولمبياد طوكيو، بينما سيتم تحقيق المساواة بين الجنسين لأول مرة في تاريخ الألعاب الأولمبية في باريس.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format