👮‍♂️ Government

Qatar Participates in 3rd Meeting of Heads of CAA in the Middle-East

قطر تشارك في الاجتماع الثالث لرؤساء سلطات الطيران المدني بالشرق الأوسط

QNA

Doha: The State of Qatar, represented in the Civil Aviation Authority, participated in the third meeting of heads of civil aviation authorities in the Middle-East, which was held today via video conference to discuss the measures taken in the Middle-East to contain the Coronavirus (COVID-19) and study its operational and economic impact on the aviation sector.

The meeting also shed light on the best practices and lessons learned from the pandemic.

The State of Qatar’s delegation was chaired by President of Qatar Civil Aviation Authority Abdullah bin Nasser Turki Al Subaey. He spoke about the State of Qatar’s experience in dealing with the pandemic, and the efforts of Qatar Airways which flew more than 175 million kilometers to transport 2.3 million passengers home aboard 37,000 flights during the pandemic.

Al Subaey said that the national carrier recorded a new achievement after it relaunched more than half of its destinations following the restart of air transport. All these destinations were relaunched in line with the highest health and safety standards. Hamad International Airport also obtained recently a certification by BSI for COVID-19 safety protocols.

Data from the International Air Transport Association (IATA) showed that the State of Qatar led the Middle-East in aerial connections. 

قنا

الدوحة: شاركت دولة قطر ممثلة بالهيئة العامة للطيران المدني في الاجتماع الثالث لرؤساء سلطات الطيران المدني بالشرق الأوسط، والذي عُقد يوم الأمس عبر تقنية الاتصال المرئي، لمناقشة واستعراض الجهود والإجراءات التي تم اتخاذها من قبل هيئات وإدارات الطيران المدني في دول الشرق الأوسط، للحد من انتشار فيروس كورونا /كوفيد-19/، ودراسة التأثيرات الاقتصادية والتشغيلية على قطاع النقل الجوي، بالإضافة الى تسليط الضوء على أفضل الممارسات والدروس المستفادة من هذه الجائحة.

وترأس وفد دولة قطر في الاجتماع سعادة السيد عبدالله بن ناصر تركي السبيعي رئيس الهيئة العامة للطيران المدني، حيث تحدث عن تجربة دولة قطر وتعاملها مع جائحة كورونا ، والجهود الحثيثة التي بذلتها الناقلة الوطنية /الخطوط الجوية القطرية/، مع قيامها بالتحليق لأكثر من 175 مليون كيلومتر لنقل ما يفوق عن 2.3 مليون مسافر إلى بلدانهم بأمان على متن أكثر من 37 ألف رحلة جويّة خلال الجائحة.

وأوضح سعادة السيد عبدالله بن ناصر السبيعي ، أن الناقلة الوطنية سجلت كذلك ما يمكن اعتباره إنجازاً جديداً تمثل بإعادة استئناف الحركة الجوية إلى أكثر من نصف عدد الوجهات التي كانت تصل إليها قبل انتشار / كوفيد-19/ ، وذلك وفق أعلى معايير الصحة والسلامة، بالإضافة إلى حصول مطار حمد الدولي مؤخراً على شهادة اعتماد من المعهد البريطاني للمعايير (بي إس أي)، لتطبيقه بروتوكولات صحة وسلامة الطيران الخاصة بهذا الفيروس ، وذلك بعد عمليات تدقيق ناجحة للامتثال للمعايير الموضوعة من قبل فريق إنعاش قطاع الطيران المدني (إيكاو كارت)، التابع لمنظمة الطيران المدني الدولي (إيكاو)، ليصبح مطار حمد الدولي الأول عالمياً في الحصول على هذا الاعتماد.

الجدير بالذكر أن دولة قطر تصدرت دول الشرق الأوسط في الربط الجوي خلال جائحة كورونا، وذلك وفقاً لبيانات الاتحاد الدولي للنقل الجوي (إياتا) حول تأثير (كوفيد-19) على الربط الجوي بين دول العالم، حيث شهدت دول الشرق الأوسط انخفاضاً بنسبة 88 بالمئة، باستثناء دولة قطر التي أتاحت لمسافري (الترانزيت) المرور عبر مطار حمد الدولي خلال فترة الجائحة، بالإضافة لكونه مركزاً مهماً للشحن الجوي.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format