💰 Business

Over 130 Qatari Businesswomen to Participate in Fifth Edition of Merwad Exhibition

١٣٠ رائدة أعمال قطرية تشارك في النسخة الخامسة لمعرض مرود

QNA

Doha: The fifth edition of Merwad Exhibition is slated to be held on January 1, 2021. The five-day Exhibition will be held at Doha Exhibition and Convention Center.

Organized by Vogue Event Company, the exhibition will be held on an area of 6000 sqm, with 130 Qatari businesswomen participating and showcasing clothes and particularly abayas, along with participations from Kuwait, India, Oman, and Turkey.

In a press statement, Qatar Chamber Board Member Ibtihaj Al Ahmadani praised the expo development across the previous editions in terms of the variety of displayed items which showcase the innovation and high quality, as well as the large turnout of visitors and the number of exhibitors.

She stressed that Merwad expo has become a landmark in the exhibition industry, especially in the field of woman’s fashion and accessories, noting that it presents a variety of distinguished products of abayas and fashion that are of unique design.

Al Ahmadani further stressed the continued support of Qatar Chamber through its Qatari businesswomen Forum for the enterprises of businesswomen, underscoring the Chamber’s concern to develop their businesses to enhance their positive contribution in the national economy, emphasizing that the role played by the Qatari businesswomen Forum in strengthening communication with businesswomen and providing commercial and legal advice.

Al Ahmadani assured that Qatari businesswomen have proven great success in business, indicating that Merwad Exhibition represents a qualitative move in the exhibitions held in the country and specialized in the affairs of Qatari women.

She explained that the exhibition includes distinctive products of abayas and women’s fashion with innovative designs, which reveal distinguished Qatari talents in the world of fashion design.

On her part, Manager of Vogue Event Company Tamader Al Marri expressed her appreciation to Qatar Chamber for its support for businesswomen, indicating that the Chamber’s sponsorship for the expo confirms its constant interest in promoting businesses of Qatari businesswomen. She also said that the participation of 130 Qatari businesswomen in the expo demonstrated the substantial development accomplished in businesses of these entrepreneurs.

قنا

الدوحة: تبدأ في الأول من شهر يناير المقبل، فعاليات معرض /مرود / للأزياء في نسخته الخامسة ، وتستمر لمدة خمسة أيام، في مركز الدوحة للمعرض والمؤتمرات.

ويشارك في فعاليات المعرض الذي يقام على مساحة 6 آلاف متر مربع ، 130 رائدة أعمال قطرية ، يعرضن أحدث ابتكاراتهن في مجال الأزياء ، وخصوصا العبايات ، بالإضافة إلى مشاركات من دولة الكويت والهند وسلطنة عمان وجمهورية تركيا.

وقالت السيدة ابتهاج الأحمداني عضو مجلس إدارة غرفة قطر ورئيسة منتدى سيدات الأعمال القطريات ، إن معرض /مرود/ الذي ترعاه غرفة قطر وتنظمه شركة /فوج ايفينت/، قد شهد تطورا كبيرا خلال دوراته الأربع الماضية، سواء من حيث المعروضات التي تعكس الإبداع في التصميم والجودة ، أو من حيث حجم المشاركة وتزايد الإقبال من الزوار.

وأشارت إلى أن المعرض أصبح علامة بارزة في قطاع المعارض خصوصا في مجال الأزياء والمستلزمات النسائية، وفرصة للسيدات لعرض منتجاتهن بطريقة راقية ومميزة ، وأثبت كذلك تفوق المرأة القطرية في الإبداع والتميز، وأصبح يمثل فرصة للسيدات لعرض منتجاتهن بطريقة راقية ومميزة.

وأكدت على الدعم المتواصل الذي تقدمه غرفة قطر من خلال منتدى سيدات الأعمال، لمشروعات رائدات الأعمال في قطر، وحرص الغرفة على تنمية هذه المشروعات ومساعدة رائدات الأعمال في النهوض بمشروعاتهن والمشاركة الإيجابية في الاقتصاد الوطني، منوهة بالتواصل الدائم لمنتدى سيدات الأعمال القطريات بغرفة قطر مع صاحبات الأعمال، وتقديم الاستشارات التجارية والتسويقية والقانونية لهن .

وأكدت الأحمداني أن سيدات الأعمال القطريات ، أثبتن قدرتهن على الدخول لعالم الأعمال والنجاح والاستمرار فيه ، مشيرة في هذا الصدد إلى أن معرض /مرود/ يشكل نقلة نوعية في المعارض التي تقام بالدولة والمختصة بشؤون المرأة القطرية .

وأوضحت أن المعرض يضم منتجات مميزة من العبايات والأزياء النسائية ذات التصاميم المبتكرة ، والتي تكشف عن مواهب قطرية متميزة في عالم تصميم الأزياء.

من جهتها، ثمنت السيدة تماضر المري مديرة شركة /فوج ايفينت/ الجهة المنظمة للمعرض، الدعم الكبير الذي تقدمه غرفة قطر لرائدات الأعمال، لافتة إلى أن رعاية الغرفة للمعرض يؤكد حرصها الدائم على دعم مشروعات السيدات ، وقالت إن مشاركة نحو 130 رائدة أعمال قطرية في عرض منتجاتهن وإبداعاتهن في تصميم الأزياء خلال المعرض، تعكس التطور الذي وصلت إليه مشروعات سيدات الأعمال في قطر.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format