😎 LifeStyle🎮Games & Movies🎬Movies

Netflix rejects calls to add disclaimer to The Crown

نتفليكس ترفض مطالب إضافة إخلاء مسؤولية إلى مسلسل “ذا كراون”

AP

LONDON – Netflix has “no plans” to add a disclaimer to “The Crown” stating that its lavish drama about Britain’s royal family is a work of fiction.

In a statement Saturday, Netflix said it has always presented the drama, as just that – a drama.

“We have always presented The Crown as a drama – and we have every confidence our members understand it’s a work of fiction that’s broadly based on historical events,” it said.

“As a result, we have no plans – and see no need – to add a disclaimer.”

Netflix was urged last week by British Culture Secretary Oliver Dowden to add the disclaimer, in the wake of the broadcast of the drama’s fourth series.

Questions of historical fidelity weren’t a major issue during earlier seasons of the show, which debuted in 2016 and traces the long reign of Queen Elizabeth II, which began in 1952.

But the current fourth season is set in the 1980s, a divisive decade in Britain. Characters include Conservative Prime Minister Margaret Thatcher, whose 11-year tenure transformed and divided Britain, and the late Princess Diana, whose death in a car crash in 1997 transfixed the nation and the world.

Some conservatives have criticized the program’s depiction of Thatcher, played by Gillian Anderson. Britain’s first female prime minister, who died in 2013, is portrayed as clashing with Olivia Colman’s Elizabeth to an extent that some say is exaggerated.

“The Crown” creator Peter Morgan, whose work also includes recent-history dramas “The Queen” and “Frost/Nixon,” has defended his work, saying it is thoroughly researched and true in spirit.

Charles Spencer, Diana’s brother, was one who called on Netflix to add a disclaimer.

“I think it would help The Crown an enormous amount if, at the beginning of each episode, it stated that, ‘This isn’t true but it is based around some real events,’” he told broadcaster ITV. “I worry people do think that this is gospel and that’s unfair.”

أ ب 

لندن: ليس لدى نتفليكس “أي خطط” لإضافة إخلاء مسؤولية إلى مسلسل “ذا كراون” ينص على أن الدراما الفخمة حول العائلة المالكة في بريطانيا هي عمل خيالي.

في بيان يوم السبت، قالت نتفليكس إنها قدمت دائمًا الدراما، على أنها دراما.

وقالت: “لقد قدمنا ​​”ذا كراون” دائمًا كدراما – ولدينا ثقة تامة في أن أعضاءنا يفهمون أنه عمل خيالي يعتمد بشكل كبير على الأحداث التاريخية”.

“نتيجة لذلك، ليس لدينا أي خطط – ولا نرى أي حاجة – لإضافة إخلاء مسؤولية.”

حث وزير الثقافة البريطاني أوليفر دودن نتفليكس الأسبوع الماضي على إضافة إخلاء المسؤولية، في أعقاب بث الموسم الرابع من المسلسل الدرامي.

لم تكن أسئلة الإخلاص التاريخي قضية رئيسية خلال المواسم السابقة من العرض، الذي ظهر لأول مرة في عام 2016 ويتتبع فترة الحكم الطويلة للملكة إليزابيث الثانية، والتي بدأت في عام 1952.

لكن الموسم الرابع الحالي يقع في ثمانينيات القرن الماضي، وهو عقد مثير للانقسام في بريطانيا. ومن بين الشخصيات رئيسة الوزراء المحافظة مارجريت تاتشر، التي غيرت فترة ولايتها التي استمرت 11 عامًا بريطانيا وانقسمت، والأميرة الراحلة ديانا، التي أذهلت وفاتها في حادث سيارة عام 1997 الأمة والعالم.

انتقد بعض المحافظين تصوير البرنامج لتاتشر، الذي تلعبه جيليان أندرسون. تم تصوير أول رئيسة وزراء بريطانية، التي توفيت في عام 2013، على أنها تصطدم مع إليزابيث أوليفيا كولمان إلى حد يقول البعض إنه مبالغ فيه.

دافع بيتر مورجان، مبتكر مسلسل “ذا كراون”، والذي يتضمن عمله أيضًا دراما تاريخية حديثة “ذا كوين” و “فروست ونيكسون “، عن عمله، قائلاً إنه تم بحثه بدقة وبشكل صحيح في الروح.

تشارلز سبنسر، شقيق ديانا، كان أحد الذين دعوا نتفليكس لإضافة إخلاء المسؤولية.

“أعتقد أنه سيساعد “ذا كراون” كثيراً إذا ذكرت، في بداية كل حلقة،” هذا ليس صحيحًا ولكنه يعتمد على بعض الأحداث الحقيقية “، قال لمحطة “آي تي في”. “أشعر بالقلق من أن الناس يعتقدون أن هذا كلام دقيق وأن هذا غير عادل.”

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format