🩺 Health🌍 World🦠Coronavirus

China warns of bats carrying new types of coronavirus

الصين تحذر من خفافيش تحمل أنواعًا جديدة من كورونا

Agencies

Hong Kong: The famous Chinese virologist, nicknamed “The Bat Woman Scientist,” has issued a terrible new warning about the Coronavirus. Shi Zhengli, deputy director of the Wuhan Institute of Virology, said that other types of coronaviruses exist in bats, and that these viruses are deadly and already have the ability to transmit to humans.

Zhengli concluded that the new virus is similar to SARS, indicating at the same time that these viruses, including close relatives of the ” Sars-CoV-2 ” virus, which caused “Covid-19″ (the emerging coronavirus), are likely to be spread Throughout southern Asia, not just China. And despite previous research that believed that the ” Sars-CoV-2 ” virus originated in bats, Dr. Zhengli said that it was most likely transmitted to humans from an intermediate host that has not yet been identified. It is widely believed that pangolin or scaly anteater pangolins may be the cause.

Shi Zhengli had revealed, two weeks ago, that new tests reveal that the virus did not originate in the Wuhan laboratory, after she re-tested blood samples taken in 2012 from four miners who contracted the disease, after working in bat caves in southwestern China. The results showed that none of them had been infected with the ” Covid-19 ” virus, and Shi and her team added that they did not collect samples of the ” Sars-CoV-2 ” virus that causes Coronavirus, before the outbreak in Wuhan.

وكالات

هونغ كونغ: أصدرت عالمة الفيروسات الصينية الشهيرة الملقبة ب«عالمة الخفاش»، تحذيرًا مروعًا جديدًا بشأن فيروس كورونا. وقالت شي جينجلي، وهي نائب مدير معهد ووهان لعلوم الفيروسات، إن أنواعًا أخرى من فيروسات كورونا موجودة في الخفافيش، وإن هذه الفيروسات مميتة ولديها القدرة بالفعل على الانتقال إلى البشر.

وتوصلت جينجلي إلى أن الفيروس الجديد يشبه السارس، مشيرة في الوقت ذاته إلى أن هذه الفيروسات، بما في ذلك الأقارب المقربون لفيروس «Sars-CoV-2»، الذي سبب «Covid-19» ( فيروس كورونا المستجد)، من المرجح أن تكون منتشرة في جميع أنحاء جنوب آسيا، وليس الصين فقط. وبالرغم من الأبحاث السابقة التي تعتقد أن فيروس ”Sars-CoV-2“ نشأ في الخفافيش، إلا أن الدكتورة جينجلي قالت إنه على الأرجح انتقل إلى البشر من مضيف وسيط ولم يتم تحديده بعد. ويُعتقد على نطاق واسع، أن البنغول أو آكل النمل الحرشفي قد يكون السبب في ذلك.

وكانت شي جينجلي قد كشفت، منذ أسبوعين، أن الاختبارات الجديدة تكشف أن الفيروس لم ينشأ في مختبر ووهان، بعد أن أعادت اختبار عينات الدم المأخوذة في عام 2012 من أربعة عمال مناجم أصيبوا بالمرض، بعد العمل في كهوف الخفافيش في جنوب غرب الصين. وأظهرت النتائج عدم إصابة أي منهم بفيروس «Covid-19»، وأضافت شي وفريقها أنهم لم يجمعوا عينات من فيروس «Sars-CoV-2» المسبب لفيروس «كورونا»، قبل تفشي المرض في ووهان.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format