👮‍♂️ Government

EAA Enters New Partnership with Gavi to Promote Immunization in Nigeria

شراكة جديدة بين “التعليم فوق الجميع” والتحالف العالمي للقاحات “جافي” لزيادة معدلات التحصين في نيجيريا

QNA

Doha: Funded by Qatar Fund for Development (QFFD), the Education Above All Foundation (EAA) and the Global Alliance for Vaccines and Immunization (Gavi) have entered into a new partnership agreement to launch an integrated immunization project and ensure the provision of healthcare for children and families in Nigeria.

The new partnership comes within the framework of the efforts exerted by the State of Qatar to promote healthcare and education in the most marginalized societies in the world, and in line with the projects implemented by the EAA Foundation in cooperation with the UNICEF, aimed at reaching more than 100,000 women and children in 12 local government areas across two Nigerian states – Kebbi and Sokoto. The project is due to be completed by December 31, 2021.

QFFD Director-General Khalifa bin Jassim Al Kuwari said that the world will always be grateful for Qatars qualitative initiatives through the Qatar Fund for Development, as it comes at the forefront of countries interested in strengthening international cooperation and partnership towards achieving sustainable development goals and critical issues of development and humanitarian priority, in particular Qatars continuous efforts to contribute with the international community to efforts to combat the coronavirus (COVID-19) pandemic.

He added that Qatar has always proved that it is worthy of the trust of the international community at all times and in the various circumstances when the international community mobilizes its energies towards any of the vital development or humanitarian issues, including health issues and the global crisis to combat the COVID-19 pandemic.

In this context, Al Kuwari valued Qatar’s ongoing governmental and non-governmental efforts through the remarkable humanitarian initiatives by which the State of Qatar emphasizes its leadership in the development and humanitarian fields.

For his part, CEO of the Education Above All Foundation Fahad Al Sulaiti expressed pleasure to enter into this agreement with Gavi to provide immunization to children and women, particularly at a time when both the right to education and healthcare have been jeopardized globally due to the COVID-19 pandemic.

Al Sulaiti noted that healthcare systems contribute directly to increasing school enrollment rates, thus achieving the Sustainable Development Goals in the areas of health and education.

Meanwhile, CEO of Gavi Dr. Seth Berkley said that education plays a crucial role in raising awareness of immunization and shaping the attitudes and behaviors that can make a difference, looking forward to working closely with the Education Above All Foundation to strengthen the immunization efforts in Nigeria.

He noted that the partnership between the Education Above All Foundation and Gavi is based on using an integrated approach in providing educational and health services to marginalized communities, and each partner can build on the existing investments to support the Sustainable Development Goals for health (Goal 3) and education (Goal 4), as students are more likely to enroll to schools when they are healthy.

In Nigeria, there are over 4.3 million unimmunized children. Similarly, there are many challenges in the countrys education system. Nigeria accounts for more than one in six out of school children globally. Although primary education is officially free and compulsory, an estimated 10.1 million children between the ages of 5-14 years are not in school.

قنا

الدوحة: عقدت مؤسسة التعليم فوق الجميع شراكة مع التحالف العالمي للقاحات والتحصين “جافي” بتمويل من صندوق قطر للتنمية لإطلاق مشروع متكامل للتحصين وضمان توفير الرعاية الصحية للأطفال والأسر في نيجيريا.

وتأتي هذه الشراكة التي يمولها صندوق قطر للتنمية في إطار جهود دولة قطر لتعزيز مستويات الرعاية الصحية والتعليم في المجتمعات الأكثر تهميشاً في العالم، وتماشيا مع مشاريع مؤسسة التعليم فوق الجميع والتي تتم بالتعاون مع منظمة الأمم المتحدة للطفولة “اليونيسف” بهدف الوصول إلى أكثر من 100 ألف أم وطفل، في 12 منطقة في ولايتي كيبي وسوكوتو في نيجيريا، ومن المقرر أن يكتمل بحلول 31 ديسمبر عام 2021.

وفي هذا السياق ، قال السيد خليفة بن جاسم الكواري مدير عام صندوق قطر للتنمية، إن العالم سيظل دائما ممتناً لمبادرات دولة قطر النوعية من خلال صندوق قطر للتنمية باعتبارها تأتي في مقدمة الدول المهتمة بتعزيز التعاون والشراكة الدولية تجاه تحقيق أهداف التنمية المستدامة وملفات القضايا الحيوية ذات الأولوية التنموية والإنسانية وتحديداً جهود دولة قطر المتواصلة، للإسهام مع المجتمع الدولي في جهود توسيع نطاق التحصينات وخصوصا في ظل مكافحة جائحة /كوفيد-19/.

وأضاف مدير عام صندوق قطر للتنمية أن دولة قطر تثبت دوما وباقتدار أنها على قدر ثقة المجتمع الدولي بها في كل الأوقات، وعبر مختلف الظروف التي يستنفر فيها المجتمع الدولي طاقاته تجاه أية قضية من القضايا التنموية أو الإنسانية الحيوية التي تهم البشرية جمعاء بما فيها القضايا الصحية والأزمة العالمية لمكافحة تفشي جائحة كورونا، مثمنا في هذا الإطار الجهود القطرية المستمرة الحكومية وغير الحكومية عبر المبادرات الإنسانية المشهود لها والتي تؤكد بها دولة قطر ريادتها في المجالين التنموي والإنساني.

من جانبه، عبر السيد فهد بن حمد السليطي الرئيس التنفيذي لمؤسسة التعليم فوق الجميع عن سعادته بعقد هذه الشراكة مع التحالف العالمي للقاحات والتحصين “جافي” لتقديم التحصين للأطفال والأمهات، لا سيما مع تعرض الحق في الحصول على التعليم والرعاية الصحية للخطر نظراً لتبعات جائحة كوفيد-19 والتي يشهدها العالم.

كما أوضح السيد السليطي بأن نظم الرعاية الصحية تسهم بصورة مباشرة في زيادة معدلات الالتحاق بالمدارس، وبالتالي الوصول إلى تحقيق أهداف التنمية المستدامة في مجالي الصحة والتعليم.

بدوره ، قال الدكتور سيث بيركلي، الرئيس التنفيذي للتحالف العالمي للقاحات والتحصين “جافي”، إن التعليم يلعب دوراً حيوياً في زيادة الوعي بأهمية التحصين وتحديد المواقف والسلوكيات لإحداث فرق إيجابي، معربا عن تطلعه إلى العمل جنباً إلى جنب مع مؤسسة التعليم فوق الجميع لتعزيز جهود التحصين في نيجيريا.

وأضاف أن الشراكة بين مؤسسة التعليم فوق الجميع والتحالف العالمي للقاحات والتحصين “جافي” تقوم على استخدام نهج متكامل في توفير الخدمات التعليمية والصحية للمجتمعات المهمشة،ويمكن لكل شريك البناء على الاستثمارات القائمة لدعم أهداف التنمية المستدامة الخاصة بالصحة (الهدف الثالث من أهداف التنمية المستدامة) وبالتعليم (الهدف الرابع من أهداف التنمية المستدامة)، حيث إن الطلاب أكثر احتمالية للالتحاق بالمدارس والالتزام بها عند تمتعهم بصحة جيدة.

وينصب التركيز الرئيسي لمشروع التعليم والتحصين هذا على تعزيز التعاون بين أطياف المجتمع ضمن البرنامج المشترك بين مؤسسة التعليم فوق الجميع واليونيسف، بما في ذلك الجمعيات الخاصة بالأمهات، والمراكز الخاصة بالفتيات، ومراكز الرعاية الصحية الأولية وغيرها، للوصول إلى الأطفال وأسرهم ومجتمعاتهم وتوفير الخدمات الحيوية لهم.

ويوجد في نيجيريا أعلى نسبة من الأطفال غير المحصنين في العالم، حيث هناك أكثر من 4.3 مليون طفل غير محصن، فضلاً عن وجود تحديات عديدة في نظام التعليم، كما يوجد في نيجيريا أكثر من واحد من بين كل ستة أطفال غير ملتحقين بالمدارس على مستوى العالم، وعلى الرغم من أن التعليم الابتدائي مجاني وإلزامي رسمياً، إلا أن ما يقدر بنحو 10.1 مليون طفل تتراوح أعمارهم بين 5-14 عاماً غير ملتحقين بالمدارس.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format